וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תסייעו לילדים לפתח סבלנות ויכולת דחיית סיפוקים?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:17

סבלנות, איפוק ודחיית סיפוקים הם חלק חשוב מאוד במיומנויות, תכונות והרגלים שיסייעו לילדים להתכונן לחיים האמיתיים ולהצליח בהם. כך תעזרו להם לעשות את זה

כמו כולם, גם אתן זקוקות להרבה מאוד סבלנות. סבלנות לילדים, לבן הזוג, להורים, למוקדי השירות, לתור בזארה ולפעמים - גם לעצמכן. האם עצרתן פעם לחשוב עד כמה אתן מתורגלות בדחיית סיפוקים? דנה חובש, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, טוענת כי סבלנות, איפוק ודחיית סיפוקים הם חלק חשוב מאוד במיומנויות, תכונות והרגלים שיסייעו לילדים שלכן להתכונן לחיים האמיתיים ולהצליח בהם. זה תקף תמיד אבל במיוחד היום, בדור האינסטנט, בו יש את היכולת לקבל הכל - כאן ועכשיו.

איך דחיית סיפוקים משפיעה על הצלחה בחיים? וולטר מישל, פסיכולוג באוניברסיטת סטנפורד, ערך ביחד עם הסטודנטים שלו ניסוי בשנות ה-60 על ילדי גן חובה - מבחן המרשמלו: הם הכניסו כל ילד בנפרד לחדר, הגישו לו מרשמלו אחד ואמרו לו שאם יצליח להתאפק עד שיחזרו מבלי לגעת במרשמלו, הוא יוכל לקבל מרשמלו נוסף. שני שלישים מהילדים לא הצליחו להתאפק ושליש מהילדים שהצליחו להתאפק קיבלו מרשמלו נוסף.

ילד אוכל שוקולד. ShutterStock
הילד שלכם יודע להתאפק? ילד אוכל/ShutterStock

לאחר מספר עשורים בדקו את אותה קבוצת ילדים שגדלו וגילו שאלו שהצליחו להתאפק הפכו לילדים מסופקים יותר, מתוסכלים פחות, בעלי הישגים גבוהים ובריאות נפשית טובה יותר. המסקנה: אם הילדים ידעו לדחות סיפוקים, הם יוכלו להתמודד ולהצליח יותר בחיים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הילד שלכם ביישן? כך תבנו את הביטחון העצמי שלו

בשיתוף JAMA

אז מה לעשות?

הבנה - ראשית, הבינו שזו יכולת נרכשת ולא מולדת, ולכן ניתן לאמן את שריר האיפוק במוח.

אמון - האמינו בילדים שלכן שהם יכולים ומסוגלים להתאפק בסבלנות מבלי לרחם עליהם, למרות התסכול שנוצר מכך.

אימון - אפשרו לילדים להתאמן בדחיית סיפוקים. אם הם מבקשים כוס מים (ולא מסוגלים פיזית לקחת בעצמם), במקום למזוג להם מיד, בקשו מהם להמתין עד שתסיימו את הפעולה שאתן עושות באותו הרגע. למדו אותם מיומנויות חברתיות כמו לשחק בתורות, להמתין לתורם ועוד.

עידוד ללא ביקורת - עודדו את התהליך ואל תבקרו את התוצאה הסופית. בכל פעם שהילדים הצליחו להמתין, גם אם זה היה לממש מעט זמן, אל תתייחסו לחוסר היכולת להתאפק או לבכי והתסכול שנוצרו מכך, אלא עודדו את הזמן (אפילו הקצר ביותר) בו הם כן הצליחו לשבת באיפוק ולהמתין. כך תעלו את ערכם של הילדים בעיני עצמם, תסייעו להם להאמין שהם יכולים מסוגלים ותפיחו בהם את האומץ להתאמן שוב ושוב בדחיית סיפוקים, שכאמור תועיל להם מאוד בעתיד.

https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully