וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר מתחמם? קבלו את המדריך להסרת שיער מהגוף

ד"ר להבית אקרמן

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 7:18

מזג האוויר מתחמם וזה אומר פחות בגדים. זה גם אומר רגליים ובתי שחי חשופים - אבל כמובן לא רק. אז מה הדרך הכי בטוחה להסרת שיער ומה מתאים לכל אחד? רופאה מסבירה

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר המעסיקות נשים (וגברים) היא צמיחת שיער באזורים שונים בגוף וכאלה שהיינו רוצים שיהיו מדוללים ואם אפשר חלקים לחלוטין: רגליים, ידיים, מפשעות, בטן , גב ופנים. כיום, קימות מגוון שיטות להסרת שיער, שלכל אחת חסרון ויתרון, וכדאי להכיר את כולם מקרוב לפני שמחליטים להשקיע בפרוצדורה.

"לשיער הגוף אין תפקיד משמעותי לאיכות חיים או לבריאות הגוף ולכן אפשר להסיר אותו מכל מקום באם גורם למטרד אסתטי. אולם, צריך לדעת שהסרת שיער (כמעט בכל השיטות) יכולה להגדיל סיכוי לדלקת בזקיקי השיערה, לרוב יש לכך נטייה אישית", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "זה לא סיבה להפסיק להסיר את השיער אלא פשוט לטפל לפני - לשטוף את האזור פעמיים רצוף עם סבון אנטי בקטריאלי ומייד אחרי טיפול במשחה אנטיביוטית".

הנה כל השיטות שקיימות להסרת שיער גוף, היתרונות והחסרונות שלהם:

גילוח: שיטה וותיקה, פשוטה, יעילה להסרת שיער מכל הגוף. מתאימה בכל גיל, על כל צבע שיער ואיננה כואבת. החיסרון - לעיתים פוצעת את העור ומשאירה סימנים, יעילות לזמן קצר בלבד כיון שלא מורטים את השיערה מהשורש וכן בשיטה הזו יש יותר סיכוי להופעת דלקת בזקיקי השערות, באנשים הרגישים לכך. בניגוד לידיעה הרווחת - גילוח לא גורם לצמיחת יתר אלא לצמיחה אלכסונית של השיער מה שנראה כאילו השיער עבה יותר.

שעווה: שיטה וותיקה, יעילה, בטוחה, פשוטה, עובד על כל סוגי השיער ומחזיק לזמן רב. בשיטה זו יש מריטת שיער מהשורש ולכן זה אומנם כואב, אבל מחזיק זמן ארוך בין חודש לחודשיים. החסרונות - בשעווה חמה צריך להיזהר מאוד באזור הפנים. אנשים הנוטים לפיגמנטציה - טיפול קבוע בשעווה עלול לגרות את העור באופן קבוע ולגרום לכתמים כהים כמו שפם למשל, שקשה מאוד להיפטר מהם. מי שנוטל רואקוטן (טיפול לאקנה) מומלץ לא לעשות מריטת שיער בשעווה חמה.

אישה מחזיקה סכין גילוח. ShutterStock
האם גילוח גורם לשיערה לצמוח מהר יותר? אישה מחזיקה סכין גילוח/ShutterStock

אפילציה: שיטה שבה מוחדרת מחט חשמלית לפתח השיערה ומחממת את הזקיק באופן ישיר. על ידי כך נגרם נזק לזקיק השיער באופן כזה שהשיער לא יצמח יותר. על פניו שיטה יעילה וותיקה. הנותנת פיתרון לטוח ארוך מאוד. החסרונות שלה הם בכך שמדובר בשיטה איטית וכואבת שעלולה גם להותיר סימנים וצלקות.

הסרת שיער בלייזר או הבזקי אור: שיטה מאוד פופולרית בשני העשורים האחרונים, ומהווה את אחד הטיפולים הנפוצים ביותר כיום. הבסיס זה חימום של זקיקי השיערה בדומה למחט חשמלית, אולם ניתן לעבוד על שטח גדול בבת אחת ולא לעבור שיערה שערה מה שגורם לטיפול להיות יעיל יותר מהיר יותר ומצמצם את משך הכאב.

הבסיס של לייזר או הבזקי אור זה קליטה סלקטיבית של האנרגיה על ידי הצבע החום שקיים בזקיק השיערה. החימום גורם להרס של הזקיקים ולפרק זמן ארוך מאוד (שנים רבות - תלוי באזור בגוף) מה שהופך את זה לאטרקטיבי מאוד. הטיפול יעיל בעיקר כאשר יש הבדל בין גוון העור לשיער - כלומר ככל שיש שיער יותר כהה ויותר עבה ועור יותר בהיר - ללייזר יהיה קל יותר להבדיל בין השיער לעור הרגיל והטיפול יהפוך לבטוח יותר ופחות כואב. החסרונות - בטיפולי במכשירים מבוססי אנרגיה ואור לא ניתן לטפל בשיער לבן, ג'ינג'י או בהיר וכן יש סיכון לכוויות, בעיקר אצל כהי עור.

עוד בוואלה!

למות חלקה: ההיסטוריה הקטלנית של הסרת השיער

לכתבה המלאה

SHR: בשיטה זו במקום לחמם מהר ובבת אחת את הזקיק - מחממים מהר אבל בהדרגה. מה שגורם לטיפול להיות בטוח יותר, מהיר יותר ויעיל יותר גם לעור כהה והרבה הרבה פחות כואב. כמו כן בשיטה בזו יש פחות סיכוי לכוויות ולכן זה יותר בטוח לבעלות עור כהה ושזוף וכן הרבה פחות כואב.

כמה זמן זה יחזיק? הסרת שיער בלייזר איננה לצמיתות. יש מצבים או אזורים שיכולים להתעורר שוב בהמשך, לאחר היריון למשל, בעיות הורמולניות, תרופות ועוד. דילול השיער בכל מקרה יהיה לצמיתות והטיפול יחזיק לשנים רבות - בחלק מהמקומות אף כמעט לצמיתות.

אשה עם רגליים חלקות. ShutterStock
מה הדרך הבטוחה להביא לרגליים חלקות? רגליים של אישה/ShutterStock

טיפים להסרת שיער בטוחה:

1. מומלץ לטפל במקום שבו יש מכשיר הנותן מענה למגוון רחב של סוגי שיער וגווני עור. להסרת שיער יעילה בלייזר יש צורך לעיתים באורכי גל שונים (לא כל השיערות בכל הגוף בעלות מאפיינים דומים).

2. יש להימנע משיזוף כשבוע לפני הסרת שיער (במכשירים בטכנולוגיה מתקדמת). עור כהה ניתן היום לטיפול באמצעות טכנולוגיות חדשות, אולם עור כהה מאוד לא דומה לעור שזוף בהתנהגותו. חשיפה לשמש בשבוע שקדם לטיפול יגביר סיכוי לכוויות מהטיפול.

3. להקפיד על חיטוי. לפני הסרת שיער יש לשטוף את האזור פעמיים על ידי סבון אנטי בקטריאלי - על מנת להפחית סיכון לדלקת בזקיק השיערה לאחר הטיפול.

4. להסיר שיער בשלבים. הסרת שיער באזור פנים וצוואר נחשבת לאזור בעייתי לטיפול בלייזר לאור סיכון לצמיחת יתר פרדוקסלית - ולכן ההמלצה היא לעשות 2-3 טיפולים - ורק אם נצפית מגמת שיפור ניתן להמשיך בטיפול.

5. במקום לגלח את השיער (בעיקר מאזור כמו פנים) ניתן להשתמש במשחה שגורמת לשיער לנשור. אסור למרוט בשום אופן את השיער (שעווה, חוט, מכשיר ביתי) במהלך הסרת שיער בלייזר או אינפרה.

6. במידה ונוצרה כוויה מהטיפול, יש למרוח בשלב ראשון קרם ביאפין כמה שיותר, להימנע מחשיפה לשמש ולהתייעץ בהקדם עם רופא עור או משפחה באשר לצורך בטיפול נוסף. טיפול מוקדם בכוויה ישפר משמעותית את משך ההחלמה וחלוף הסימנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully