וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאבא לא בתמונה: איך מסבירים לילד את המציאות המשפחתית?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 7:14

יש היום המון סוגים של משפחות, וזה נפלא. מה שהכי חשוב זה להסביר לילדים את המציאות. אז מה לשמור לעצמכן, במה כן לשתף ואיך עושים את זה בצורה נכונה?

אם בחרתן להקים משפחה ללא אב בתמונה, אתן תצטרכו, בשלב מסוים, לדבר על כך עם הילד שלכן ולכן כדאי שתגיעו מוכנות. מתי לספר? איך לספר? מה להגיד ומה לשמור לעצמכן - אלו שאלות שבוודאי עלו לכן עוד לפני שהילד הגיע לעולם ויתכן ולא הקדשתן לכך מחשבה.

הטיפים של טל בן דוד, דוקטורנטית לפסיכולוגיה ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, יעזרו לכן למצוא את הדרך המתאימה לכן לשתף את הילד במציאות חייו.

אל תשתיקו ואל תתעלמו
אפילו אם המצב וההסבר שלו עלול להיראות לכן מורכב - חשוב שתתווכו אותו לילדכן. התעלמות מהנושא עלולה ליצור עיסוק של הילד באותו הנושא, ובנוסף, כשלילדים חסרים פרטים בסיפור הם מנסים להשלים אותם בדמיונם והחוויה יכולה להיתפס אצלם כיותר מפחידה ומאיימת ממה שהיא.

ספרו סיפור ברור שמחובר למציאות ואתן מרגישות איתו בנוח
בגילאים הצעירים, נסו להימנע מסיפורים מסובכים ומופשטים. עליכן לספר את הדברים בקצרה בצורה ברורה וקוהרנטית וכמובן בהלימה למציאות. ילדים רגישים לזיופים ואתן ממש לא רוצות להיכנס כאן לפינות של עיוות המציאות. לדוגמה, תוכלו לומר שאמא מאוד רצתה תינוק אז היא הלכה למקום מיוחד שבו עוזרים לאמהות להביא תינוק לעולם.

אמא מנשקת את הילד שלה על הפה. ShutterStock
אל תסתירו מהילד. אמא מנשקת את בנה/ShutterStock

חסכו בפרטים מכאיבים
לספר את האמת זה חשוב, אך אין זה אומר שאתן זורקות על הילד את כל תסבסוכות החיים. שימו לב שאתן מספרות את הדברים כפי שהם ואת הפרטים המכאיבים והמציפים משאירות אצלכם. אט אט כשיגדלו או ישאלו יותר תוכלו להרחיב את הסיפור.

התאימו את הסיפור למאפיינים השונים של הילד
הכוונה היא לגיל הילד, הבשלות הרגשית, ההתפתחות הקוגניטיבית ועולמו הפנימי. ניתן להיעזר כאן בסיפורים קיימים בנושא או כזה שאתן ממציאות על ילד או חיה מארץ רחוקה שחווה גם את אותם הדברים כך שהילד יוכל להזדהות.

הדגישו את העובדה שהילד שלכן רצוי
אפשר לומר שמאוד חיכיתן לו והתאמצתן להביא אותו לעולם, וברגע שהבנתן שהוא בדרך התרגשתן מאוד לקראת בואו. שמרו על חוויה של הילד כאהוב ורצוי בעולם, זה מאוד מאוד חשוב במיוחד כשעלולה לעלות המחשבה שאולי אחד ההורים ויתר עליו.

תנו לילד להוביל
תמיד במצבים של שיחות קצת יותר מורכבות כדאי לתת לילד להוביל: לשאול מה הוא יודע, מה הוא שמע, מה הוא מכיר ומה הוא חושב. לכו איתו לאן שהוא מנווט את השיחה. כשהוא יפסיק להראות עניין - תדעו שהשיחה הסתיימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

בשיתוף אפליקציית Jama

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully