וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן לא יכול היה לשבת או לשכב, עד שהוא פגש את הרופא הזה

במשך שנים יונתן בן ה-17 לא יכול לשבת או לשכב על גבו. אפילו לנשום הוא התקשה. כעת, אחרי ניתוח יוצא דופן וראשון מסוגו בבית החולים איכילוב, סוף סוף יש לו תקווה. זה הסיפור המדהים של יונתן ומשפחתו

יונתן בן ה-17 סובל כבר שנים רבות מעיוות בעמוד השדרה. כאשר היה בן שנה וחצי בלבד הוא אובחן עם "דיסטוניה צווארית מקומית", ולאורך השנים החל להתפתח עיוות משמעותי בצווארו שפגע מאוד באיכות החיים שלו. בשש השנים האחרונות המצב הלך והחמיר. יונתן לא היה מסוגל לשבת על כיסא או לשכב בנוח על מיטה. המצב החמיר אף יותר כאשר קנה נשימתו נחסם, והוא נאלץ לעבור פיום קנה על מנת שיוכל לנשום.

במצב המייאש הזה הגיעו יונתן ומשפחתו להתייעצות בבית החולים איכילוב, שם שמעו לראשונה על ניתוח שאולי יכול לעזור ליונתן לקבל את חייו בחזרה. הבעיה - הניתוח הזה מורכב מאוד, מעולם לא נערך בישראל ואין ודאות שזה יעבוד.

"בשיחה הראשונית עם יונתן ומשפחתו העליתי את האפשרות הניתוחית והסברתי להם את חוסר הוודאות לגבי הצלחת הטיפול. בהמשך, לאחר שלא מצאנו בספרות הרפואית תיאור מקרה התואם את מצבו של יונתן, השלמנו סדרת התייעצויות מול בתי חולים נוספים בצפון אמריקה, אירופה, ניו זילנד ואף בסעודיה - אך לא מצאנו מרכז אחד שביצע ניתוח כזה בעבר", מספר ד"ר עמית סגל, מומחה לטיפול במחלות עמוד שדרה במחלקה לאורתופדיית ילדים שבבית החולים דנה.

"היינו אובדי עצות"

במצב כזה קשה מאוד לקבל החלטה לבצע את הניתוח, אבל עבור יונתן ומשפחתו התחושה הייתה שאין באמת ברירה אחרת. "המחלה החלה להשתלט על אופן הפעילות של יונתן מגיל 11, ראשו נטה לאחור ונטייה זו עיוותה לו את כל עמוד השדרה. יונתן תלמיד מעולה ועם ציונים גבוהים אך שלא כמו כל שאר התלמידים הוא אינו יכול לשבת על הכסא בכיתה שבבית הספר, העיוות גם מנע ממנו לישון על גבו. הייתי מסתכל עליו כשהוא מקופל בתנוחת תינוק על המיטה ולבי נקרע לחתיכות, השיא היה כאשר לפני כשנתיים גרם העיוות בגבו לכך שקנה הנשימה שלו נחסם הוא היה בסכנת חיים ממשית, היינו אובדי עצות כיוון שכל הטיפולים והתרופות שקיבל יונתן לא הועילו לו".

משפחתו של יונתן והצוות הרפואי באיכילוב הבינו והרגישו שחייו של יונתן לא יכולים להמשך בצורה הזו. "בזכות התגייסות צוות רפואי רב-תחומי שכלל את המחלקה לאורתופדיית ילדים, רופאים מהרדמה וטיפול נמרץ ילדים ומחלקת עמוד שדרה מבוגרים יכולנו להציע ליונתן טיפול", סיפר ד"ר סגל אחרי הניתוח.

עמוד השדרה של יונתן לפני הניתוח. דוברות איכילוב,
עמוד השדרה של יונתן לפני הניתוח/דוברות איכילוב
עמוד השדרה של יונתן אחרי הניתוח. דוברות איכילוב,
עמוד השדרה של יונתן אחרי הניתוח/דוברות איכילוב

"בנינו תכנית ניתוחית שכללה הכנה ממושכת במשך ששה שבועות באשפוז, בהם עבר יונתן מתיחה הדרגתית בגבו על ידי משקולות הקשורות לראשו במתקן ייעודי. הניתוח היה מאתגר מאוד בכל שלביו, אפילו עצם ההשכבה יונתן על שולחן הניתוחים ומציאת המנח המתאים נוכח העיוות בגבו לביצוע הניתוח לא הייתה מובנת מאליה", הוסיף ד"ר סגל, "הניתוח נמשך כ-10 שעות במהלכו הוצא מרגלו שתל עצם ששימש להשתלה בעמוד השדרה ליצירת איחוי מהיר בין החוליות, לאחר מכן הכנסנו ברגים בגולגולת ובחוליות המתוכננות תוך עזרה במערכת ניווט בחוליות העליונות בצוואר, בשלב הסופי תיקנו את העיוות וקיבענו את עמוד השדרה והגולגולת במנח החדש".

"חזרתי לחייך"

בניתוח הנדיר והמורכב הזה הצליחו הרופאים לתקן את העיוות, לקבע את עמוד השדרה ולאפשר ליונתן לחזור ולעשות את הפעולות הבסיסיות שרובנו עושים מדי יום. "הייתה לי הזכות לעמוד במרכז צוות מסור, וזכות גדולה אף יותר לטפל ביונתן", אמר ד"ר סגל, "ליונתן יש עוד דרך שיקומית ארוכה המלאה במשוכות גבוהות. אני מאמין שעם הנחישות שלו ושל משפחתו והמשך התגייסות הצוות הרפואי כאן ובשיקום, יוכל לעמוד שוב על הרגליים וללכת זקוף".

כאשר התעורר יונתן מהניתוח והתאושש, לא היה אחד שנשאר אדיש למראהו - סוף סוף אחרי שש שנים שהוא חזר לשבת על כיסא ולישון שינה טובה ואיכותית על גבו. "החיוך חזר לפניי אחרי כל כך הרבה זמן שהייתי מוגבל בתנועה וחסר תקווה שאוכל לחזור לשבת ולשכב כמו כל אדם אחר", מספר יונתן, "אני מרגיש אופטימי ושמח יותר מאי פעם, אני נחוש כעת להתמיד ולהשקיע בשיקום שמחכה לי כדי שבהמשך אוכל ללכת ולהגשים את החלום הגדול שלי - לראות את קבוצת הכדורגל האהובה עלי "ריאל מדריד" משחקת בחו"ל כשאני עומד וקופץ מהתלהבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully