וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהאמא שהיית לאמא שתהיי: כמה מילים מהלב לפני לידה שנייה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 7:24

זה לא ייראה אותו דבר ואולי אף תזהי כמה רגשות אשם - אבל זה הזמן להכיל את השוני בלידה וגידול של ילד שני ולהתמסר לו

לא מעט כתבנו כאן על ההבדלים בין תינוק ראשון לשני. כבר בהיריון את מרגישה אחרת - יש לך פחות זמן להתעכב על מה קורה לעובר בכל שבוע, את עייפה מכדי לטפל בילד שבבית בחודשים הראשונים יולאחר הלידה מגלה שזה די קשוח להרגיש אמא של שניים. ובכל זאת, אם יש משהו נוסף שאפשר להדגיש בפנייך זה יהיה הקבלה וההכלה שלך את עצמך, ממקום אמיתי.

כן, את בחרת להיות אמא בפעם השנייה. כן, את כבר עברת את כל הדברים בפעם הראשונה ויכול להיות ש"טכנית" הכל קטן עלייך אבל ההתמודדות הרגשית היא שונה. הנה כמה דברים שכדאי לך להגיד לעצמך, ברגעים שיהיו מעט קשים:

זה בסדר לא להתרגש באותה המידה בהתחלה
ועוד יותר - זה בסדר לא לחכות שהתינוק כבר יוולד, ולקוות בסתר ליבך שהוא ימשוך כמה שיותר בבטן. אם בילד הראשון היית להוטה לפגוש את הקטנטן ומדקלמת לכל מי ששואל את התאריך המשוער שלך, בפעם השנייה יכול להיות שאת שמחה לדחות את הקץ ואולי לא לדעת בדיוק כמה זמן עוד נשאר לך. ולמה? כי ההתמודדות עם שניים היא מורכבת, מנטלית ופיזית, וזה לא אומר שאת פחות אוהבת או רוצה את התינוק החדש.

ילדה מנשקת את הבטן ההריונית של אמה. ShutterStock
זה בסדר להתרגש פחות. ילדה מנשקת את הבטן ההיריונית של אמה/ShutterStock

את ממש לא חייבת לקנות הכל חדש
ואם את דוגלת בגישה אקולוגית - זה אפילו מתבקש. לתינוק הראשון רכשת ועיצבת ואילו התינוק השני מקבל הרבה יד שנייה. פתאום את לא בטוחה שהוא יהיה חייב הרבה צעצועי התפתחות חדשים ואולי חפיסת המגבונים תעסיק אותו הרבה יותר. וגם אם בלידה הראשונה ילדת בת, התינוק השני יוכל ללבוש גם בגדים שהם פחות "בן" במהות שלהם, ולהפך. (מי אמר ששמיכה עם ארנבונים ורודים לא יכולה להלום ולחמם גם בן זכר?).

את תתאמצי לחלק את תשומת הלב שלך בין שניים
וזה לא יהיה פשוט. התינוק החדש ידרוש ממך הרבה כי הוא תלוי בך לחלוטין, והילד השני יצטרך ממך דברים ספציפיים גם הוא ואת תמצאי את עצמך נקרעת בין שניהם במצבים מסוימים. לפעמים תרגישי אשמה מול זה, לפעמים מול זה. קבלי את רגשות האשמה האלה ואל תתעלמי מהם, אך אל תתני להם להשתלט עלייך. זכרי כי גם אם נראה לך שאת נמצאת פחות עבור התינוק הטרי, בוודאי ביחס לתקופה המקבילה עם התינוק הראשון, זה כל מה שהוא מכיר וזה מספיק לו בהחלט.

המשפחה המתרחבת שלך תיהנה מרגעים קסומים וגם מורכבים
יהיו רגעים שתסתכלי על כולכם ותתמוגגי, ויהיו רגעים שלא תביני איך עשית זאת לילד הבכור שלך (ואולי גם לעצמך ולזוגיות שלך). המעבר בין הרגעים האלה יכול להיות מהיר מאוד, אפילו במרווח של כמה שעות באותו היום. תני לרכבת ההרים הזאת להמשיך ולנסוע, והתמסרי לנסיעה בה. מתישהו, בהמשך, הדברים יותר יתאזנו והנסיעה תהפוך לרגועה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

בשיתוף אפליקציית Jama
אבא וילדים מביטים דרך החלון. ShutterStock
יהיו רגעים שתסתכלי על כולכם ותתמוגגי. משפחה מביטה מהחלון/ShutterStock

יכול להיות שהתינוק החדש יכיר בך צדדים שהראשון לא הכיר
כשהתינוק הראשון נולד הוא ככל הנראה לא שמע אותך מרימה את הקול או מדברת בטון מחנך. הרי לא בדיוק היה מישהו לפנות אליו ככה. כעת בבית יש פעוט או ילד, אחיו הגדול, והיחסים איתו כוללים גם נזיפה לפעמים, מתן הוראות ואי הסכמות. אל תצטערי על כך שהתינוק שומע מעכשיו גם את הצד הזה שלך. נסי, כמובן, לשמור על סביבה נעימה עבורו, אך סמכי עליו שהוא נולד לתוך זה ויתרגל. גם אם הוא מצטרף לתוך עולם ששומעים בו לפעמים גם כעס, בניגוד לאחיו הגדול, אין לו למה להשוות את זה. הזיכרון וההשוואה, בסופו של דבר, הם שלך.

לסיכום, קחי נשימה עמוקה, קבלי באהבה את עצמך ואת כל קשת רגשותייך והיי בטוחה שאת תהיי האמא הכי טובה עבור שני הילדים שלך. אם יש דברים שאת מרגישה שאת צריכה לתקן את עצמך בהם - עשי זאת, אך אל תשקעי ברגשות אשם וצער שאת לא מי שהיית כשנולד הילד הראשון. את התפתחת וגדלת, וכך גם ההורות שלך, ובזכות החוויה הראשונה שלך את מתקדמת עכשיו לעבר אחת נוספת.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully