וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: רופא חושף מה מסתתר בתוך הטבור שלכם

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 0:06

ד"ר קארן ראג'ן הגיב לסרטון של גבר שמצא משהו מבחיל למראה בתוך הטבור שלו - ומספר מה עוד עלול להימצא שם - ומה עלינו לעשות כדי להימנע מזיהום באזור הזה

רופא מסביר על הסכנה של לכלוך בטבור/@dr.karanr

כשמדובר בשמירה על טיפוח והיגיינת הגוף, אנשים נוטים להתעלם מהטבור שלהם. בעקבות סרטון קשה לצפייה שמציג מה עלול להימצא שם בפנים - רופא מוסמך ניצל את ההזדמנות כדי להזכיר לכולנו עד כמה חשוב לשטוף ולנקות את הטבור שלנו מדי יום כדי למנוע היווצרות חיידקים וזיהומים.

לרוב הטבורים יש חריצים שיכולים לאגור בתוכם לכלוך ולהוות כר פורה לגידול חיידקים. מחקר שפורסם בשנת 2012 מצא כי 67 סוגים שונים של חיידקים נמצאים בטבורו של האדם הממוצע - כך שניקיונו על בסיס קבוע חשוב במיוחד.

משתמשת הטיקטוק crinc_3 גילתה בדרך הכואבת מה עלול להתחבא בפופיק, כשהציעה לעזור לבעלה לנקות את שלו לאחר שהוא סיפר לה שהטבור שלו החל לכאוב. היא נותרה מזועזעת כשהחלה לחפור בטבורו ושלפה משם משהו צהבהב ומבחיל למראה.

אזהרה - תמונות קשות

כוכב הטיקטוק ורופא ה-NHS, ד"ר קארן ראג'ן, שיתף את הסרטון בעצמו והסביר שאם מישהו מפתח הפרשות לבנות, חומות או צהובות שמחלחלות מהטבור שלו - סביר להניח שמתבשל לו שם זיהום.

הרופא טוען שמי שמסרב לשטוף את הטבור שלו במקלחת על בסיס קבוע יכול לגדל לו שם "תכשיטים". הוא הסביר בסרטון: "כל החריצים בבשר יכולים לצבור זיעה, תאי עור מתים, שמנים, בד מבגדים, חיידקים ו'גבינה אסורה'. אם האזור לא עובר שטיפה על בסיס קבוע, החומר הזה יכול להצטבר ולהתקשות לכדי אומפלולית - אבן טבור. אבני טבור מגיעות במגוון רחב של צבעים, בדרך כלל זה שחור אבל הן יכולות להגיע גם בצבע חום בהיר".

והנה ההסבר המלא של הד"ר:

אבני טבור עשויות להיווצר בעיקר אצל אנשים בעלי היגיינה לקויה, בעלי טבור עמוק מאוד או אנשים שסובלים מעודף משקל.

הטבור שלנו הוא כר גידול לחיידקים מכיוון שהוא אזור "חשוך ולח" שבו עור מונח לעתים קרובות על גבי עור - וכתוצאה מכך נוצרים זיהומים וריחות לא נעימים. קנדידיאזיס (זיהום פטרייתי), לדוגמא, הוא דבר בלתי נמנע אם אתם לא מנקים היטב את אזור הטבור.

לסיכום - שטפו את הפופיק שלכם היטב בכל מקלחת, או לפחות בכל מקלחת שנייה, ואף תחששו לפשפש מדי פעם בפנים כדי לוודא שלא השארתם "תכשיטים" מאחור. בנוסף, מומלץ לנקות את הפופיק כמה פעמים בשבוע בעזרת צמר גפן טבול במים חמים עם סבון, וניתן לעשות זאת דווקא אחרי המקלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully