וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לזה? הטבור שלכם הוא בית גידול לעשרות סוגי חיידקים

30.6.2020 / 0:16

מחקר חדש ומבחיל מצא שבממוצע שוכנים אצלנו בטבור בכל רגע נתון כ-67 סוגי חיידקים, ביניהם כאלה שמסוגלים לשרוד בתנאים קיצוניים במיוחד

אצבע בטבור/Belly button finger

חוקרים משווים את הטבור שלנו ליערות הגשם, וגם בלי ממש להבין מה זה אומר נחרדנו. מחקר מבחיל למדי שבדק את תוכנם של 60 טבורים מצא - שימו לב לזה - 2,368 מינים שונים של חיידקים! חלק מהחיידקים היו כה נדירים עד שהחוקרים העריכו שיש סיכוי שחלקם אפילו חדשים למדע. בטוחים שאתם שוטפים שם טוב? אפילו בטבורים הנקיים ביותר - של מי שנשבעו כי הם דואגים להיגיינה גם באזור הזה - נמצאו 29 מינים של חיידקים, כשבאחרים - המזלזלים - נמצאו 107. הכמות הנפוצה ביותר של סוגי חיידקים שונים שנמצאו בפופיק ממוצע עומדת על 67 מיני חיידקים.

אצל אחד המתנדבים נמצא שהוא מארח בטבור שלו חיידק שלפני כן נמצא רק באדמה ביפן. מה שהופך את זה לחריג יותר היא העובדה שהוא מעולם לא ביקר במדינה הזאת. מתנדב אחר ככל הנראה לא שטף את הטבור שלו במשך כמה שנים ונמצאו אצלו חיידקים שחיים בדרך כלל בתנאים קיצוניים במיוחד, כמו על כיפות קרח.

דוגמאות של החיידקים שנמצאו בטבור שלנו. BELLY BUTTON DIVERSITY, אתר רשמי
דוגמאות של החיידקים שנמצאו בטבור שלנו/אתר רשמי, BELLY BUTTON DIVERSITY

ב"דיילי מירור" הבריטי דווח שהחוקרים המעורבים במחקר הגיעו בסופו של דבר למסקנה שהטבור דומה ליערות הגשם, מכיוון שב-70 אחוזים מהמתנדבים נמצאו שמונה סוגי חיידקים זהים. הם משווים את זה לחוקרים שהולכים ליערות הגשם ולעתים קרובות יכולים לסמוך על כך שיתקלו בכמה סוגי עצים זהים (אנחנו לקחנו את זה למקום של אזור סבוך עצים/חיידקים, אבל זורמים גם עם הפרשנות הזאת). החוקרים מציינים כי חשוב ללמוד עוד על סוגי החיידקים הקיימים לנו בעור, מכיוון שלדבריהם, אלה עשויים להיות קשורים לפעילות המערכת החיסונית שלנו ונחשבים גם לכאלה המשפיעים על תופעות אחרות כמו אקנה ומידת הגמישות של העור שלנו.

טבור. ShutterStock
יש שם לפחות 29 מינים שונים של חיידקים/ShutterStock

המחקר נערך במסגרת 'פרויקט המגוון הביולוגי של הטבור' שנועד לגרום לציבור להתעניין במדע, בכך שמראים להם עד כמה גופם הוא מערכת אקולוגית משגשגת. הפרויקט החל עוד בשנת 2011 ופורסם בכתב העת המדעי PLOS ONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully