וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר החדש שצפוי להתריע אם יש קורונה בסביבה שלכם

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 9:28

הקורונה כאן כדי להישאר, בשנים הבאות לפחות, מה שגורם למדענים רבים לנסות ולמצוא פתרונות למלחמה בה, אבל גם לזיהוי ומניעה. חוקרים מאוניברסיטת ייל המציאו קליפס קטן שיושב על הבגד ויכול לזהות את הנגיף. מתי זה יגיע אלינו?

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

זה נשמע דמיוני, ממש כמו חיסון לקורונה בפחות משנה, אבל ייתכן שבקרוב תוכל להשיג מכשיר לביש שיעזור להתריע בפניך על חשיפה אפשרית לקורונה. כיום, בדרך כלל אנו לומדים על חשיפה לנגיף הקורונה רק כאשר אנו מגלים שמישהו שהיינו איתו בקשר נמצא חיובי והלכנו להבדק או שמופיעים אצלנו תסמינים. למדינות רבות יש אפליקציות לסמארטפון שיכולות להתריע על חשיפה אפשרית, אבל זה מחייב אנשים להצטרף אליהן.

המכשיר החדש צפוי לשנות את זה. הוא אמנם עדיין לא זמין לכולם, אבל חוקרים מאוניברסיטת ייל פיתחו מכשיר קל לשימוש שיכול לזהות רמות נמוכות של SARS-COV-2, הנגיף שגורם לקורונה, באוויר, כך לפי למחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המקוון Environmental Science and Technology Letters.

עד כה, מכשירי דגימת אוויר גדולים ויקרים שימשו כדי לזהות טיפות וירוסים באוויר, בדרך כלל מאנשים נגועים, משתעלים, מתעטשים, מדברים ונושמים. במאמץ להפוך את דגימת האוויר לנגישה יותר, מומחים מבית הספר להנדסה ומדע יישומי של ייל, ובית הספר לבריאות הציבור, תכננו את Fresh Air Clip, דוגם אוויר מודפס בתלת מימד בקוטר של כ-2.5 ס"מ שאוסף דגימות אוויר על סרט בתוך המכשיר בצורת תג. וכל זה ללא מקור כוח.

קליפס שמזהה קורונה. krystal godri pollitt אוניברסיטת ייל, אתר רשמי
Fresh Air Clip. קליפס על דש הבגד/אתר רשמי, krystal godri pollitt אוניברסיטת ייל

חוקרי ייל פיתחו את המכשיר הלביש כדי לזהות את נגיף הקורונה. הפוטנציאל שלו יכול לעזור לעובדים במסגרות בסיכון גבוה, כמו מסעדות או בתי חולים, לדעת מתי הם נמצאים בסיכון.

"ה-Fresh Air Clip הוא מכשיר לביש שניתן להשתמש בו כדי להעריך את החשיפה ל-SARS-CoV-2 באוויר. בעזרת הקליפס הזה נוכל לזהות רמות של וירוסים הנמוכים בהרבה מהמינון הזיהומי המשוער של SARS-CoV-2", אמרה מחברת המחקר ויוצרת השבבים קריסטל גודרי פוליט, עוזרת פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר לבריאות הציבור של ייל ופרופסור להנדסה כימית וסביבתית של ייל, בהודעה לעיתונות.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully