וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתח על שולחן המנתחים: כך ירד הד"ר כ-50 ק"ג

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 11:46

אחרי שנים שהמשקל שלו הטריד אותו וגרם לקושי בריאותי, ד"ר גבי הרן, מנתח גניקולוג, החליט לעבור ניתוח קיצור קיבה אצל הרופא שעובד לצידו באותה מרפאה

ד"ר גבי הרן, תושב כפר סבא, הוא המנהל היחידה לגניקולוגיה אונקולוגית במעייני הישועה, ומשמש כמנתח בבית החולים רפאל. בשנה האחרונה חווה הרן את מה שעוברים מטופליו הרבים, ושכב על שולחן הניתוחים בזמן שעבר ניתוח על ידי לא אחר מאחד מעמיתיו למרפאה. "אפשר לומר ש'נולדתי מחדש', זכיתי בחיים שלי בחזרה", אומר ד"ר הרן, "לא רק בשבילי, אלא גם לטובת המשפחה וגם לטובת המטופלות, אני מסוגל עכשיו לעמוד בניתוחים בצורה הרבה יותר טובה".

"תמיד התנדנדתי במשקל", מספר ד"ר הרן, שנשוי לטל, עובדת סוציאלית במקצועה, ואב לשלושה ילדים בגילאי 14, 12 ו-8.5. "השיא היה כשהגעתי למשקל של 154 ק"ג. הגובה שלי באותם ימים היה 1.83 מטר. אפשר לומר שתמיד נראיתי בריון. אבל ככל שהשנים חלפו, המשקל התחיל להפריע. מצאתי את עצמי מתעורר בלילה מתחושה של חנק. כמנתח גם עבדתי שעות ארוכות כשאני על הרגליים. בגיל 44 אמרתי לעצמי שהמשקל הזה מוגזם".

"ניסיתי מאוד להתחמק מניתוח לקיצור קיבה. נקודת השינוי הייתה כאשר חזרתי מחו"ל לפני שלוש שנים ועשיתי מאבק אדיר לרדת במשקל כי ידעתי מה הסיבוכים הקשורים בחדר הניתוח. ניסיתי כל דיאטה אפשרית. כולל דיאטת חלבונים, או הורדת כמויות. המשקל לא רק שלא ירד, אלא גם עלה. גם כשירדתי 18 ק"ג, זה עלה בחזרה ועם ריבית".

ד"ר גבי הרן לפני הניתוח. באדיבות המצולמים
ד"ר הרן לפני הניתוח/באדיבות המצולמים
ד"ר גבי הרן אחרי הניתוח. באדיבות המצולמים
ד"ר הרן אחרי שהשיל ממשקלו כ-46 ק"ג/באדיבות המצולמים

"לבסוף החלטתי ללכת לניתוח ולבצע אותו אצל קולגה. הרופא שניתח אותי, הוא מקבוצת אסיא מדיקל. ד"ר דוד גוייטין. אנו חולקים את אותה מתאמת ניתוחים ואת האהבה לוויסקי. שנינו מכירים שנים רבות". "היו לי כמה אופציות למקומות בהם אני יכול לעבור ניתוח ובחרתי בבית החולים רפאל, מכמה סיבות כולל החדשנות הטכנולוגית והאפשרות לקבוע את הניתוח בצורה מהירה, אך לא פחות מכך בגלל שעדיין לא הכרתי את בית החולים והצוות לא רציתי לקבל יחס מועדף של איש צוות".

ד"ר הרן הזמין תור כאחד האדם ולפני כן פגישת ייעוץ עם ד"ר גוייטין אליה הגיע ביחד עם אשתו טל. "היא דיברה ואני שתקתי. היא יכולה לספר שהיא פחדה מהניתוח בדיוק כמוני. היא אמרה לדוד, 'לא אכפת לי איך הוא נראה', והוא ענה לה: 'זה לא ניתוח לשיפור קוסמטי, אלא ניתוח להצלת חיים'".

"כרופא, אני תמיד מקפיד לשאול את המנותחות עם איזו מוזיקה הן רוצות להרדם. כששכבתי על שולחן הניתוחים, הייתי כמו ישו. אתה עם העיניים הצידה והחמאתי לדוד על המוזיקה. אמרתי לעצמי בלב, 'איזה נחמד שאני יכול להתרכז במוזיקה ולא בניתוח עצמו'. אתה נרדם ומתעורר ולא זוכר מה דיברת. רק זכרתי שדיברתי עם דוד".

"לא הרגשתי שום כאבים ובניתוח עצמו לא איבדתי משקל. הבעיה העיקרית היתה התזונה החדשה. התזונה שהשתנתה מקצה לקצה. היום אני יכול להרשות לעצמי לאכול רק את מה שאני אוהב. ואני מקפיד על תזונה בריאה הכוללת חלבונים או שומן במידה ולא מכניס לגוף שטויות ופחמימות. עד היום הורדתי משקל של 46 ק"ג. המשקל מזדחל למטה ואני חושב שאני אמשיך לרדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully