וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שפשוט אסור לומר לאמהות טריות

דנה אמר, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 7:24

"למה את לא מניקה"? "למה הוא בלי גרביים" וכמובן הקלאסיקה - "מתי תעשו לו או לה - אח או אחות?" אספנו את המשפטים, השאלות, המחשבות והדעות שאתן ממש לא צריכות לשמוע אחרי שילדתן

האנשים שלא מצליחים להחזיק את המחשבות שלהם ואומרים את כל מה שעולה להם לראש יכולים להביא כל אמא טרייה, אפילו בלי כוונה, לדמעות ולתחושות אשם. הרי היא גם ככה מוצפת הורמונים, מתמודדת עם מצב חדש ותינוק חדש, מחסור בשינה והרבה ביקורת עצמית - מדוע היא צריכה להתמודד גם עם ביקורת מבחוץ או קביעות שעלולות לערער אותה?

אם לא מזמן ילדתן, נקווה שאתן לא הולכות לשמוע "רעשים" חיצוניים, אך אם זה יקרה, כדאי שתראו לאותם אנשים עם האמירות המטרידות את הכתבה הזאת - אלו הדברים שפשוט לא אומרים לאמא טרייה:

למה את לא מניקה אותו?

קודם כל, התזונה של התינוק שלכן היא לא עניין של אף אחד אחר. אם מישהו מתעניין ממה ניזון התינוק זה עוד עובר, אבל העברת ביקורת על הבחירה שלך לא להניק? זה כבר ממש לא. אמהות רבות מוותרות על הנקה מסיבותיהן הן, לאחת זה לא הצליח, לאחרת זה לא התאים. אף אחת לא צריכה לשמוע שאלה כזאת עם ביקורת סמויה בתוכה על הבחירה שלא להניק. זה רלוונטי לאנשים חטטנים שלא קרובים אליכן וגם לחמות, דודה או גיסה.

רגליים של תינוק בטרמפולינה. ShutterStock
"למה בלי גרביים?" כפות רגליים של תינוק/ShutterStock

למה הוא בלי גרביים?

כי ככה החלטתן. אתן לא מקפיאות את התינוק שלכן, ואם הורדתן לו גרביים כנראה וידאתן טוב טוב שהוא לא סובל מקור. ואולי הן בכלל נפלו ועוד רגע תמצאו עוד זוג לגרוב לו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עם התינוק השני נולדים גם רגשות אשמה. כך תתמודדו איתם

בשיתוף JAMA

הוא נורא קטן/גדול לגילו

אתם מחלטרים כאחות טיפת חלב בזמנכם הפנוי ולא ידענו? מי שמכם לקבוע אם התינוק גדול או קטן מדי ביחס לגילו? אולי האמא בדיוק מתמודדת עם עלייה איטית/מהירה מדי במשקל והשאלה הזאת לוחצת לה על מקומות רגישים? את המחשבה הזאת עדיף לשמור לעצמכם.

הוא יתרגל ל...

הוא יתרגל לידיים, הוא יתרגל להירדם בהנקה, הוא יתרגל שאתן קופצות על כדור פיזיו...לא חסרות קביעות נחרצות של אנשים בקשר ל"הרגלים" של הניובורן שלכן. אתן עושות כרגע מה שעובד לכן ועונות על הצרכים של התינוק שלכן, ואתן ממש לא צריכות לשמוע קולות מבחוץ (שאגב, אם תשאלו כל מומחית להתפתחות תינוקות, הם גם ממש לא נכונים).

אישה מניקה תינוק בבית קפה. ShutterStock
תעשו מה שעובד לכן. אמא מניקה/ShutterStock

מה הוא כבר יודע לעשות?

זה בסדר להתעניין עם האמא מה התינוק שלה עושה, אבל יש דרך לשאול את זה. ניסוח כמו "מה הוא כבר יודע לעשות" יכול ישר להפעיל אצלה את ה"מה לא", לכן עדיף שתהיו יותר ספציפיים ורגישים אם נורא בא לכם לדעת. למשל: הוא יוצר קשר עין? הוא התהפך? וכו'. התגובה שלכם אחרי התשובה של האמא צריכה להיות עניינית, כדי שלא תגרמו לה להרגיש שהתינוק שלה מתעכב.

יאללה עכשיו תעבדו על אח קטן בשבילו

אתן עדיין מחלימות מההריון והלידה, זה באמת מה שאתן צריכות לשמוע? ברור שלא. כמעט שאין שאלה יותר חטטנית וחצופה מזו, וגם אם היא נאמרת בהומור יש מי שלא יקחו אותה בקלות בכלל. עדיף לא להתערב ולחכות לבשורה כשתגיע, וכנראה שלא בזמן הקרוב.

לסיכום, אמהות אחרי לידה הן רגישות מאוד ולכן לא כדאי להוסיף להן עוד דברים לדאוג בגללם. מותר לפעמים להעביר ביקורת (תלוי מי), מותר להביע דעה, אבל חשוב מאוד (!) לעשות זאת ברגישות, בטקט ובהבנה שלא את הכל אפשר להגיד בלי סינון.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דנה אמר, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully