יד ראשונה ממומחה: שאלנו דיאטנים מה הם הכי אוהבים לאכול

דיאטנים ודיאטניות נתפסים כמי שאוכלים רק מה שנכון, ותמיד במידה. אבל גם להם, בדיוק כמו לנו, יש חשקים ונשנושים שהם לא יכולים לוותר עליהם. שאלנו 3 דיאטנים מה הסוד שלהם לשמירה על איזון

בשיתוף אקטיביה
02/01/2022

דיאטנים נתפסים בעיני רובנו כסמל לבריאות - אנשים שמצליחים לקבל את הבחירות הנכונות ולא נכנעים לפיתויי הג'אנק פוד. אבל האמת היא, שדיאטנים מודעים מאוד לצורך של הגוף בתזונה מאוזנת, אבל הם גם יודעים שכדי לעשות זאת הם חייבים לגלות גמישות, ולאפשר לעצמם ליהנות מארוחות טובות, פינוקים וחשקים.

עוד בוואלה!

וואו! כוכבת חתונמי מכינה לנו את הארוחה הכי שווה שראיתם

בשיתוף דנונה

אז איך הם מצליחים לשמור על איזון בתוך ים הפיתויים בחוץ? איך הם גם אוכלים בריא ואפילו נהנים מזה? שאלנו שלושה דיאטנים מה הם אוכלים - הנה התשובות (המפתיעות) שלהם.

שני ארד, דיאטנית שטראוס

1. אילו מאכלים תמיד נוכל למצוא אצלך בבית?

שמן זית
מיני פיתה כוסמין
חזה עוף
חלב מועשר
יוגורט אקטיביה
חמאת בוטנים טבעית
חסה
עגבניות שרי
שיבולת שועל
סוכריות גומי


2. מה הפינוק הפחות בריא שאת לא יכולה בלעדיו?

אני לעולם לא אוותר על סוכריות גומי, למרות שבספרי התזונה הן בהחלט במקום האחרון. תמיד יש לי בבית סוכריות כאלה, אותן אני לא אוכלת על בסיס יומי, וכשאני אוכלת - אני לוקחת מנה מדודה.

גילטי פלז'ר מוכר. סוכריות גומי(צילום: ShutterStock)

3. אם תופס אותך רעב קטן כזה באמצע היום. מה תנשנשי?

אני אוכלת שלוש ארוחות ביום ולרוב לא תמצאו אותי מנשנשת. אז אם תופס אותי רעב באמצע היום אני לא מתעלמת ממנו ובוחרת בנשנוש, אלא מכינה ארוחה קטנה כמו מיני פיתת כוסמין עם גבינה 5% מכל סוג, חסה ועגבנייה או יוגורט אקטיביה עם תפוח חתוך וכף קוואקר.

4. מה היית ממליצה לאנשים שרוצים לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן יותר?

לחיות בריא זה לא בהכרח אומר להנביט קטניות, לצרוך סופר פוד או להימנע מג'אנק פוד אלא תמהיל של כל מה שאנחנו אוכלים. יש שתי נקודות ביום בהן אנחנו יכולים לשלוט במה שאנחנו אוכלים: רגע לפני שיוצאים לעבודה ובארוחת הערב. בשתי הארוחות האלו חשוב לשלב מזון מזין כך שגם אם באמצע היום לא הקפדתם, יש לכם עוגנים.

אצלי, למשל, ארוחת הערב תמיד תכיל: מנת חלבון (דגים, חזה עוף, גבינות , ביצים או טופו), ויטמינים ומינרלים (ירקות או פירות טריים), שומן בלתי רווי (שמן זית, אבוקדו, טחינה) ומנת פחמימה עשירה בסיבים (קטניות, קינואה, לחם מלא, שיבולת שועל, בורגול ועוד). וכשמעדיפים להכין ארוחה קלילה ומזינה, המלצה שלי לשייק שיש בו הכל: גביע אקטיביה, כף קוואקר, כפית צ'יה, כף חמאת בוטנים טבעית או טחינה, שני עלי חסה, חצי בננה, 10 אוכמניות, שני תותים ותמר.

קרן אן גיימן, דיאטנית קלינית

1. אילו מאכלים תמיד נוכל למצוא אצלך בבית?

שיבולת שועל
יוגורט
טופו/ חזה עוף
פירות
ירקות (תמיד גמבה, מלפפון, סלק וגזר)
כיכר לחם מלא
אפונה ירוקה
גרעיני דלעת
חטיף בוטנים של קוואקר
מים לשתייה

2. מה הפינוק הפחות בריא שאת לא יכולה בלעדיו?

הפינוק שלי הוא ללא ספק עוגת שמרים שוקולד.

3. אם תופס אותך רעב קטן באמצע היום. מה תנשנשי?

אני תמיד אוכלת ארוחות ביניים. אני אוכלת הרבה פעמים ביום כי זו התבנית שמתאימה לי כדי לשמור על אנרגיה לאורך היום ובריאות כללית. הנשנושים שלי יכולים להיות יוגורט פרו, משקה אקטיביה עם שיבולת שועל, פירות או אפילו מאפינס שיבולת שועל שאני מכינה ושומרת במקפיא (לוקחת ממנו כל יום אחד לעבודה והוא מפשיר בדרך). בימים שאני יותר רעבה, בדרך כלל אבחר בירקות מיני או שקית פריכיות מתובלות עם חצי גביע גבינת ריקוטה.

4. מה היית ממליצה לאנשים שרוצים לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן יותר?

אני מאוד ממליצה לא לברוח לדיאטות טרנד או דיאטות כאסח למיניהן, או לחפש את הדברים הכי אקסצנטריים שיש - לזרוק הכל ולעבור לקינואה. אני ממליצה להסתכל באופן רחב יותר על אורח החיים - האם אנחנו שותים מספיק מים? האם אנחנו אוכלים מספיק פחמימות מורכבות? האם אנחנו ישנים מספיק? אפשר אפילו לרשום את זה על דף, לעשות סדר, ואז להקיף בעיגול את כל הדברים שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים לשנות, וכל פעם לנסות לשנות שניים-שלושה דברים, לא יותר. אחרי שהדברים האלה מתייצבים, צריך לבדוק אם זה מספיק לנו או האם יש לנו כוח נפשי לקחת עוד אתגר. המטרה היא לא לשנות את כל החיים ולעבור מקיצון לקיצון, אלא לקחת את הקיים ולשפר אותו כל פעם קצת. שינויים קטנים שנעשים בהדרגה הם כאלה שמחזיקים מעמד לאורך זמן.

אודי ברקן, דיאטן ושף

1. אילו מאכלים תמיד נוכל למצוא אצלך בבית?

יוגורט יווני
חלב או חלב מהצומח
שמן זית (אפילו מכמה סוגים)
ירקות
פירות
אגוזים
גלידה
שוקולד, לפחות 7 סוגים
קטניות בשימורים
גבינות
טחינה
דבש / סילאן / מייפל

3. מה הפינוק הפחות בריא שאתה לא יכול בלעדיו?

אני לא מוותר על גלידה, שאני כמעט תמיד אוכל עם גרנולה, פטל ואוכמניות. מאוד חשוב לי גם המרקם של האוכל, לכן לפעמים גם אשלב יוגורט אקטיביה עם הגלידה והגרנולה, בשביל משחק המרקמים ותוספת הבריאות.

4. אם תופס אותך רעב קטן באמצע היום. מה תנשנש?

אני אוכל הרבה ארוחות קטנות במהלך היום, בעיקר פירות וירקות. לא נדיר לראות אותי הולך ברחוב עם גזר ביד.

4. מה היית ממליץ לאנשים שרוצים לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן יותר?

אני חושב שהמודעות והאחריות העצמית הם הדבר הכי חשוב. בעיני לא צריך לספור קלוריות ולא צריך להשתגע, אלא פשוט להכיר את עצמך ולתכנן את סדר היום שלך, כך שגם האוכל יהיה חלק ממנו. ובעיני, הטיפ הכי חשוב הוא להגדיל את המגוון וההיצע של הפירות והירקות שיש בבית. ברגע שאוכלים יותר פירות וירקות, יש פחות מקום לדברים אחרים. חשוב גם לעשות פעילות גופנית, אני מקפיד לעשות כושר כמעט כל יום, זה חלק מהמודעות והאחריות האישית. טיפ שעובד לי - יש לך שיחת טלפון של 20 דקות? פשוט קום ותעשה אותה בהליכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully