וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שלסוגר העגיל שלכם יש ריח של גבינה מסריחה

28.12.2021 / 23:31

גם לכם יצא להריח ריח גבינתי לא נעים שמגיע מהחלק האחורי של העגילים שלכם? יש סיבה בריאותית לריח המוזר ולא נעים הזה - והבעיה לחלוטין פתירה

התכוננו להיגעל: נחשפה הסיבה שלחלק האחורי של העגילים שלכם יש ריח של גבינה מסריחה.

למי מכם שיש עגילים ודאי נתקל בריח הרע שעולה מהם, המכונה לעיתים "אוזניים גבינתיות". טוב, אולי לא שמעתם על השם - אבל את הריח הייחודי אתם ודאי מכירים. אל דאגה, הריח המוזר המלווה לעיתים בלכלוך אפרפר על גב העגיל הוא לגמרי נורמלי. למעשה, התופעה הגבינתית מופיעה אצל מספר די גדול של אנשים שעשו פירסינג.

הריח הזה הוא תופעה טבעית של אוזניים מנוקבות והיא נגרמת מהצטברות של שמן ותאי עור מתים שהשלתם מהאוזן. הגוף שלכם מתחדש כל הזמן ומחליף את תאי העור - והאוזניים (בעיקר האזור המנוקב) עשויות להיות מקום די קשה לניקוי, מה שמוביל להצטברות של תאים מתים ושמנים הנוטים להסריח כשהם נותרים להם שם נרוחים על העור לכודים בין התנוך לבין סוגר העגיל.

אישה שמה עגיל באוזן. Garna Zarina, ShutterStock
הגיע הזמן להבין: מה זה הריח המוזר הזה שמגיע מהעגילים?/ShutterStock, Garna Zarina

ככל שהחור של העגיל חדש יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שתחוו ריח רע מהאזור - כי ייתכן שהגוף שלכם עדיין מגיב לניקוב הטרי. גם לאנשים שלא מחליפים עגילים ולמי שאזור הניקוב שלהם נמתח יש סיכוי גבוה יותר לחוות את תופעת ה"אוזניים הגבינתיות".

עוד פרטים על הבעיה המוכרת:

אז מה עושים?

אם גם אתם סובלים מריחות רעים באזור הזה - הבעיה לחלוטין פתירה. פשוט הוציאו את העגיל, נקו אותו ואת אזור הניקוב בעדינות ותנו לאוזן שלכם מנוחה קצרה לפני שתחזרו לענוד עליה את העגיל.

כדי למזער הופעת ריחות דומים בעתיד, הקפידו לשמור על האזור סביב הניקוב נקי ויבש והורידו מדי פעם את העגיל להתרעננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully