וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת לידה שנייה: המלצות לציוד שכדאי שיהיה בבית

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 7:40

בניגוד לפעם הראשונה שהבאתם תינוק הביתה, כעת כשנולד אח או אחות קטנה, תזדקקו לדברים אחרים או לתוספות שלא חשבתם עליהם. מזל שאנחנו כאן

לפני שהילד הראשון נולד, סביר להניח שעברתם על רשימות ציוד לקראת הולדתו, עשיתם קנייה גדולה בחנויות התינוקות ומילאתם את הבית בבגדים קטנטנים ושאר אביזרים. כעת, כשתינוק מספר 2 עומד להגיע, תידרשו לציוד נוסף. הכוונה היא לא למובן מאליו כמו עריסה או בגדים עבורו, אלא לציוד שנותן מענה לכך שאתם עומדים להיות הורים לשניים, וזוהי מהותו.

אז על מה כדאי להתארגן לפני שהתינוק מגיע ומה הרציונל מאחורי כל המלצה שלנו? הנה פירוט על כמה דברים שמומלץ שיחכו לכן בבית לקראת הלידה השנייה:

מנשא

אם הצלחתם איכשהו להעביר את החודשים הראשונים עם הילד הראשון ללא מנשא, עכשיו זה לגמרי הזמן להצטייד באחד. מלבד העובדה שמנשא הוא מציל חיים, מאפשר לכן ניידות ומעניק לתינוק ביטחון וקרבה, כעת, כשתהיו הורים לשניים, הוא יאפשר לכם להעניק תשומת לב לילד הגדול ובו זמנית גם לקטן. תוכלו לשחק עם הגדול כשהתינוק במנשא, לטייל איתו וללכת איתו לגינה, וכל זה מבלי הסרבול של דחיפת עגלה תוך רדיפה מתמדת אחרי פעוט זריז.

ילד ואחיו התינוק. ShutterStock
עכשיו יש שניים לדאוג להם. אח גדול מנשק את אחיו הקטן/ShutterStock

טרמפיסט לעגלה

נכון שמנשא הוא פתרון נוח להתניידות עם שני ילדים, אבל בלא מעט פעמים התינוק הקטן יעדיף לשכב בעגלה. במקרה כזה, טרמפיסט לעגלה הוא פתרון נוח לכל הצדדים: התינוק החדש - בעגלה, אחיו הגדול עומד או יושב על הטרמפיסט ואתם דוחפים את שניהם. חשוב לברר על הטרמפיסט המתאים לעגלה שברשותכם, על המשקל ואופן הקיפול שלו וכן אם הילד הגדול בכלל מתחבר לרעיון. נסו להגיע לחנות או לבקש להתנסות עם חברים שמשתמשים בטרמפיסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

בשיתוף אפליקציית Jama

ספרים לילדים לקראת הולדת אח חדש

לא מעט ספרים עוסקים בנושא קבלת אח חדש למשפחה, ושימוש בהם יכול להיות דרך מאוד נעימה לקרב את הגדול לקראת הולדת התינוק. כמו כן, בוודאי תוכלו למצוא תכנים בנושא המותאמים לגילו גם ביוטיוב.

שידה או ארון נוסף לאחסון

לא תמיד חושבים על זה, אבל כל הציוד של התינוק הקטן יצטרך מקום אחסון עבורו. אם אתם צריכים לרכוש ארון, ארונית או שידה נוספת - עשו זאת טרם הלידה, וגם אם תצטרכו רק לפנות מקום באחסון קיים, קחו לכם מספיק זמן כדי לעשות זאת לפני הלידה. עבודות של מיון, מסירה או ארגון מחדש עשויות לקחת זמן.

חידוש מלאי תרופות ומוצרי היגיינה

נכון שכבר יש לכן בבית ציוד רפואי ומוצרי היגיינה עבור הילד שבבית, אך כעת תצטרכו לחדש אותו. עדיף שלא תשתמשו באותו מדחום עבור שני הילדים, למשל, ואת מלאי התרופות הקיימות כדאי לחדש עבור הבייבי או לפחות לבדוק שהקיים עדיין בתוקף.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully