וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביזרים שכל אמא חייבת בבית: פוף, מנשא וכדור פיזיו

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 9:44

שימושיים, פשוטים ולא יקרים - הכירו את היתרונות של הפריטים האלה, שישרתו אתכן ואת התינוק שלכן החל מגיל לידה

יש אימהות שיגדירו אותם "מצילי חיים" (עם קריצה, כמובן), ויש כאלה שיסתפקו בלהודות שהם מאוד שימושיים בימים, השבועות ואף החודשים הראשונים שלאחר הלידה. אנחנו מדברים על שלושה אביזרים בסיסיים שמלווים את הבייבי שלכן ואתכן מהיום הראשון והם: פוף, מנשא וכדור פיזיו.

קרן חג'ג', מדריכה להתפתחות תינוקות בשיטת צעד ראשון, ממליצה להצטייד בהם אפילו לפני הלידה, ומסבירה מדוע הם כל כך חיוניים בכל בית: הם פשוטים, לא יקרים והתרגילים שאפשר לעשות איתם הם רבים. אז בואו נתחיל:

פוף
אפשר להניח את הבייבי על הפוף במנחים שונים החל מהרגע הראשון, כמו בערסול או בשכיבה על הצדדים. הפוף מאפשר הרפייה ונינוחות וגם עוטף את הגוף הקטנטן. קרן ממליצה על הפוף במקום כל טרמפולינה או נדנדה, ומציעה לכן להניח עליו גם את האוניברסיטה כדי להרוויח זמן ערסול המשולב עם זמן משחק וקירוב ידיים לקו האמצע.

לאפליקציית JAMA

מנשא
נתחיל בכך שהמנשא מאפשר לכן להיות עם שתי ידיים פנויות ולעשות מה שאתן צריכות ללא הגבלה (וכשיש עוד ילד בבית שזקוק לפניות שלכן - זה מקבל משמעות נוספת). אבל מה התרומה של המנשא לתינוק שנמצא בתוכו? גדולה מאוד. הקרבה אליכן, ההרגשה של פעימות הלב שלכן ושל חום גופכן מסייעים גם להרגעה וגם להרדמה.

בשבועות הראשונים מנשא בד הוא המומלץ ביותר, על אף שהוא יכול להלחיץ במבט ראשוני עם כל הליפופים והקשירות. בסופו של דבר הוא קל לתפעול ויאפשר לתינוק שלכן להרגיש עטוף כמעט כמו ברחם ולהיות בכפיפה הפיזיולוגית שלו.

אבא ותינוק על כדור פיזיו. ShutterStock
מפעיל את מערכת שיווי המשקל והאיזון של הגוף במנחים שונים. תינוק על כדור פיזיו/ShutterStock

כדור פיזיו
אין כמו קפיצות עדינות על הכדור כדי להרגיע תינוק שסובל מגזים. מעבר לכך, אתן יכולות להשעין את התינוק על הכדור ולגלגל אותו קדימה, אחורה ולצדדים. התנועה עוזרת לשכיבה על הבטן והרמת הראש וגם מאפשרת לתינוק להניח את הראש. עיקר השימוש בכדור הוא כדי להפעיל את מערכת שיווי המשקל והאיזון של הגוף במנחים שונים.

לכן, אם אתן לקראת לידה או שכבר יש תינוק קטן בבית, כדאי לכן להצטייד בשלושת האביזרים האלה. אתן כבר תראו כמה משמעותי יהיה החלק שהם יתפסו בשגרה שלכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

במו ידיכן: רעיונות לצעצועים ומשחקים לתינוקות DIY

בשיתוף JAMA

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully