וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במו ידיכן: רעיונות לצעצועים ומשחקים לתינוקות DIY

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

21.12.2021 / 12:45

לפעמים לא צריך למהר לחנות - כך תכינו בבית משחקים שיעסיקו את התינוק שלכן, יפתחו את חושיו ויכולותיו ויסבו גם לכן הנאה

כל כך הרבה משחקים וצעצועים נמכרים בחנויות השונות, מסווגים על פי מיומנויות שכדאי לפתח, גיל ותחומי עניין, אך לפעמים הפתרון הכי טוב (וזול) נמצא ממש מתחת לאף, ובמקרה הזה - בבית שלכן. אתן לא צריכות להיות יצירתיות באופן מיוחד כדי להכין צעצועים ומשחקים עבור התינוק שלכן, אלא פשוט להשקיע מעט מזמנכן כדי ליצור עבורו חוויות וליהנות בעצמכן מתהליך היצירה.

אז אילו דברים תוכלו להכין DIY עבור התינוק שלכן? לשלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת משפחתית, מדריכת ליווי התפתחותי ועיסוי תינוקות, כמה רעיונות:

משטח פעילות DIY - מהרגע שהשכיבה על הבטן מבוססת
רכשו שקית ואקום בחנות יצירה, בסטוקים או אפילו בסופר הקרוב לביתכן, הכניסו אליה קצת מים והוסיפו להם מעט צבע כחול. כשסיימתן, גזרו שבלונות של דגים בצבעים שונים. ניתן להוסיף גזרי עיגולים או כדורים קטנים והכניסו פנימה. כעת הניחו את השקית הסגורה על הרצפה ותנו לתינוק להתקרב אליה, לעלות על גביה וליהנות מהצבעוניות של המשטח ומהמגע בו.

לאפליקציית JAMA

תבנית כדורים ומים - מהרגע שהשכיבה על הבטן מבוססת
כדי שהתינוק יישאר לאורך זמן על הבטן, צריך לגוון ולהעלות את רמת הגרייה והעניין שלו. הנה פעילות שמתאימה לימים חמים: קחו תבנית, מלאו אותה במים, הניחו בתוכה כדורים במרקמים שונים ותנו לתינוק להתקרב ולהנות מהתחושות ומהמגע. כשיש יכולת הרמת ראש טובה, התינוק אף יושיט ידיים לעבר הכדורים.

תינוק צוחק. ShutterStock
כדי שהתינוק יישאר לאורך זמן על הבטן, צריך לגוון ולהעלות את רמת הגרייה והעניין שלו. תינוק על הבטן/ShutterStock

צעצוע ביתי לעידוד זחילה - אין מוקדם מדי
יש בבית בקבוק מים פשוט של ליטר וחצי? שטפו אותו, הסירו ממנו את המדבקה החיצונית ומלאו חצי מתכולתו במים. כעת קחו שקית נצנצים (קונפטי) שניתן למצוא בכל חנות יצירה. הכניסו את הנצנצים פנימה אל תוך הבקבוק עם המים וסגרו אותו היטב. לאקסטרה בטיחות ניתן להדביק את הפקק בדבק חם. שקשקו את הבקבוק והשכיבו אותו על משטח, כשהילד שוכב על הבטן מולו, והצעצוע בגובה העיניים שלו. הבקבוק הצבעוני יעודד זמן בטן, כאשר התינוק יסתכל על הצבעים וייהנה מהם. כאשר הוא ייגע בבקבוק, זה יתרחק ממנו, אך לא מאוד. עובדה זו תעודד את הילד לנסות להתקרב ולהגיע אל הבקבוק מבלי ליצור אצלו תסכול.

צבעי ידיים - מגיל ישיבה
דאגו למרכיבים הבאים:
½ כוס קמח
3 כוסות מים
3 כפות קורנפלור מומסות ברבע כוס מים
כפית צבע גואש או מעט צבע מאכל
* לילדים שמכניסים הכול לפה עדיף לשים צבע מאכל במקום צבע גואש.

הוראות הכנה:
הניחו את סיר על האש וערבבו בו קמח ומים, תוך בחישה מתמדת עד שהמים כמעט רותחים. הוסיפו קורנפלור שהומס במים והמשיכו לבחוש עד שהעיסה אחידה. אחרי קירור הוסיפו כפית גואש, או מעט צבע מאכל. אפשרי לפצל למספר קערות עם צבעים שונים. כעת, הושיבו את התינוק על הברכיים שלכן בסמוך לשולחן. על מנת לשמור על ניקיון פרשו על השולחן מפת ניילון חד פעמית, הניחו מול התינוק את הצלחת עם החומר הצבעוני והגישו לו כמות קטנה של צבע כדי שיחוש בשתי הידיים. בקיץ אפשר להפשיט את התינוק ולתת לו להתפלש בצבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

להשאיר את הנייד בצד: למה כדאי לכן להגדיר זמן ללא טלפון כשאתן עם התינוק

בשיתוף JAMA
ילדים עושים טביעות ידיים בצבעי גואש. ShutterStock
התנסות שמפעילה את כל החושים. צבעי ידיים/ShutterStock

ההתנסות עם החומר מפעילה את כל החושים: הראיה, השמיעה, הריח, הטעם אך בעיקר המגע (המישוש). בנוסף, ההתנסות תורמת גם לתחומים הבאים:

  • מוטוריקה עדינה - חיזוק שרירי הידיים והאצבעות שלשות, מכדררות ומרדדות.
  • מוטוריקה גסה - חיזוק השרירים הגדולים של הגוף.
  • ויסות חושי - מגע והיכרות עם מרקמים וחומרים שונים.
  • התפתחות רגשית - זמן של כיף, הנאה ופורקן.

קופסת משיכות חוטים - בסביבות גיל 7-8 חודשים
ההתפתחות המוטורית של התינוק בשלב זה תאפשר לו למשוך דברים בהנאה. קחו קופסת נעליים (או כל קופסה עם מכסה שיש בבית), עשו חורים על גביה והשחילו דרכם חוטים בצבעים שונים ומרקמים שונים. קשרו את החוטים בחלק הפנימי של הקופסה ותנו לתינוק אפשרות למשוך אותם מבחוץ. עודדו אותו למשוך פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל ותראו עד כמה המשחק יסב לו הנאה ויהפוך לפייבוריט שלו.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully