וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישורת האחרונה: איך להעביר את החודש התשיעי להיריון?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

16.11.2021 / 6:57

החודש האחרון של ההיריון הוא הכי קשה ומרגיש הכי ארוך - הנה כמה המלצות שיעזרו לך לשרוד אותו בטוב ולהפיק ממנו את המיטב

את כבר ממש בסוף, שבועות בודדים או אפילו ימים מפרידים בינך לבין המפגש עם הבייבי שתופס את כל המקום בבטן שלך, אבל הזמן? הוא לא ממש עובר, וגם אם עובר - לא בדיוק בנעימים. רוב הסיכויים שאת כבדה, מתנשפת, מוטרדת, הגב והרגליים קורסים תחת נטל הבטן ויכול להיות שאת מרגישה אפילו צירונים שמקרבים אותך אל הדבר האמיתי. אז איך שורדים את כל הכיף הזה? הנה כמה טיפים שיעזרו לך להעביר את הרגעים האחרונים של ההיריון שלך:

ארגונים אחרונים
אם את לא מאלה שמקננות כבר ממזמן, עכשיו זו ההזדמנות. בטוח יש עוד דברים שאת צריכה לסדר - תיק לידה, תיק לאשפוז, ריהוט וציוד לחדר של הבייבי, ביגוד, מוצרי פארם ועוד. לא חסרים דברים להצטייד בהם לפני הלידה, גם עבורך וגם עבור התינוק. שבי לך בנחת וארגני לך את כל מה שצריך כדי שתגיעי לרגע האמת מוכנה בלי משימות על הראש.

זמן עם עצמך
אז נכון שאת לא בדיוק קלילה ולא הכל מתאפשר לך, אבל מצאי לך כמה ימים או אפילו יום אחד להספיק בו דברים שהם רק בשבילך. צאי להליכה בים (יש הטוענים שהליכה יחפה על החול מזרזת לידה...), שבי בבית קפה או צאי סולו לעסקית צהריים שווה, קבעי לעצמך תור למני-פדי או שכבי במיטה עם ספר או מול סדרה טובה - זה בדיוק הזמן לעשות כל מה שעושה לך כיף על הנשמה, עם עצמך. בקרוב תינוק קטנטן יהיה מחובר אלייך 24/7, אז תהני מהזמן הזה.

אישה בהריון יושבת על מיטה. ShutterStock
זה בדיוק הזמן לעשות כל מה שעושה לך כיף על הנשמה, עם עצמך. אישה בהיריון מתקדם/ShutterStock

זמן אחד על אחד עם הילד הגדול
אם זאת לא הלידה הראשונה שלך, יתכן ורגשות האשמה כבר מתחילים לכרסם: איך הכול ישפיע על הילד שעומד להפוך לאח גדול בהיותו קטן בעצמו? בכוחותייך הפיזיים האחרונים, מצאי זמן לבילוי משותף עם הילד הגדול, רק שניכם, כי בקרוב הדינמיקה הזאת, זמנית, תשתנה. חשוב להבהיר לו בהתאם לגילו שגם אם מתווסף למשפחה עוד ילד - הוא תמיד יישאר אהוב וחשוב בדיוק באותה המידה. מלבד זאת, יתכן ותגלי מחדש כמה כיף לך איתו.

בילוי עם בן הזוג
הזמן הזוגי שלכם הולך להידחק מעט בקרוב, לכן מצאו לכם רגע ביחד רגע לפני שהכל מתהפך. זכרי שלא רק אצלך החיים עומדים להשתנות אלא גם אצל בן/בת הזוג. דברו על זה, התרגשו לקראת זה, שתפו בחששות לקראת הלידה, אבל מצאו גם את האסקפיזם שלכם בתוך כל הדבר הזה.

זירוז לידה טבעי
יכול להיות שהכול אגדות אורבניות, אבל ישנן אמהות שמוכנות להישבע שכל מיני פעולות שביצעו לקראת הלידה הביאו אליהן את הצירים ואת התינוק. את יכולה להשקיע את הזמן שנותר ברפלקסולוגיה, דיקור, טיפוס במדרגות, הליכות ארוכות, סקס, עיסוי פטמות, שתיית חליטות טבעיות למיניהן ועוד. חשוב לעשות הכול באופן מבוקר ובעיקר לזכור שהתינוק ייצא מתי שהוא ייצא, ואם נדרש לו עוד זמן בבטן - זה מה שצריך להיות. אבל אף פעם לא מזיק לנסות...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה כדאי לברר עם בית החולים לפני לידה בתקופת הקורונה

בשיתוף JAMA
גבר מחבק אישה בהריון. ShutterStock
הזוגיות הולכת להידחק הצדה בזמן הקרוב, אז נצלו את הזמן עכשיו לזמן איכות זוגי. גבר מחבק אישה הרה/ShutterStock

סוף ההיריון יכול בהחלט להיות מורט עצבים, אבל ההמתנה שווה את זה. זה הזמן לשים את עצמך כמה שיותר במרכז כי בקרוב תידחקי משם קצת ולעשות את מה שעושה לך טוב. בהצלחה!

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully