וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לברר עם בית החולים לפני לידה בתקופת הקורונה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 23:29

בנוסף לכל השאלות שבוודאי יש לכן לקראת הלידה, הקורונה מביאה איתה תהיות חדשות. הנה מה שכדאי לברר טרם הלידה

אם אתן מתלבטות היכן ללדת או שאתן כבר יודעות אך רוצות לקבל את כל המידע המעודכן לפני הלידה - כדאי לכן להמשיך לקרוא. יום הלידה וימי האשפוז אחריו יהיו ימים גדושים ועמוסים וכדאי שתגיעו אליהם מוכנות, מצוידות בכל הידע ורגועות, כדי שתוכלו להתפנות לדבר החשוב ביותר - הבייבי החדש שלכן.

מלבד הבירורים שהריוניות כמוכן עושות בכל זמן, תקופת הקורונה מזמנת לנו הגבלות ושינויים ורצוי שתתעדכנו עם בית החולים ותבינו מה המדיניות הנהוגה בו לפני הלידה שלכן, שכן גם באותו בית חולים עשויים לחול שינויים מדי פעם בפעם. הנה מה שכדאי לכן לברר בתקופת הקורונה:

כמה מלווים יוכלו לשהות איתכן בחדר הלידה?
שניים? אחד? ומה עם הדולה? כדאי מאוד לברר את הפרטים הללו כדי שתוכלו להחליט לפיהם מי יהיה לצדכן ברגעי הצירים והלחיצות. אגב, הגבלות שכאלו, אם יהיו קיימות, יכולות לבוא בתור תירוץ מצוין כשלא יהיה לכן נעים להגיד לאמא/חמותכן שאתן מעדיפות שהיא לא תגיע...

אישה בהריון מניחה מסיכה על הבטן. fizkes, ShutterStock
הקורונה מוסיפה עוד כמה שאלות על הבירורים הרגילים. אישה מחזיקה מסיכה על בטן הריונית/ShutterStock, fizkes

האם צריך ללדת עם מסיכה?
שאלת השאלות. בתחילת תקופת הקורונה היולדות אכן נדרשו לעטות מסיכה בחדר הלידה, אך יתכן והתנאים הוגמשו בבית חולים מסוימים ו/או תלויים אם אתן מחוסנות או לא. בכל מקרה, אל תשכחו לשאול כדי שאם ההנחיה היא לעטות מסיכה - יהיה לכן מספיק זמן להכין את עצמכן למחשבה שאתן צריכות להיות איתה ברגעים מאתגרים מאוד.

האם אתן או המלווים שלכן תעברו בדיקת קורונה או תידרשו להציג תו ירוק?
סביר להניח שבתי החולים, ובמיוחד מחלקות יולדות, ירצו לשמור על סטריליות ומקסימום הגנה לכל האמהות והתינוקות השוהים שם. כדאי לדעת מראש האם תידרשו להציג את התו הירוק שלכן ואישור החיסון או, במידה ואתן לא מחוסנות, האם תעברו בדיקת קורונה ואם כן - באיזה שלב של "הקליטה" שלכן. כמו כן, בררו את אותו הדבר גם לגבי המלווים שלכן.

כמה יולדות נמצאות בחדר לאחר הלידה?
שאלה שמטרידה יולדות רבות בלי קשר לקורונה, אך עכשיו היא מקבלת משמעות נוספת. ישנם בתי חולים שמציעים חדרי אשפוז פרטיים לגמרי במחלקות היולדות, וישנם כאלה בהם תמצאו את עצמכן עם יולדת נוספת ותצטרכו להתמודד עם ביקורי המשפחה שלה, התינוק שלה ובכלל - עם נוכחות של מישהי נוספת איתכן בחדר. לא כולן מתרגשות מכך ויש מי שעסוקות כל כך בתינוק ובעצמן לאחר הלידה שהן לא נותנות תשומת לב לדברים שכאלה, אך תקופת הקורונה היא שונה. הקרבה ליולדת נוספת ממש באותו החלל, בני המשפחה שמגיעים לבקר אותה - כל זה יכול לסכן אתכן ואת התינוק שלכן. בקשו תשובה מבית החולים בנושא והחליטו אם היא מתאימה לכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה החשיבות של קורס הכנה להנקה ומה לומדים בו?

בשיתוף JAMA

האם ילדים יכולים לבוא לבקר לאחר הלידה?
אם אתן לא יולדות בפעם הראשונה, בוודאי מעניין אתכן לדעת אם האח או האחים הגדולים יוכלו להגיע לבקר אתכן לאחר הלידה. בתי חולים מסוימים יצאו במדיניות קורונה בה אין ביקורי ילדים, מאחר והם אינם מחוסנים וכניסתם למחלקות היולדות עלולה לסכן את השוהות בהן (ואת התינוקות). במידה ואכן זו המדיניות בבית החולים בו אתן בוחרות ללדת, שקלו להיפגש עם הילד או הילדים הגדולים מחוץ למחלקה ללא התינוק או שתסתפקו בשיחות וידאו עד שתחזרו הביתה.

אשה בחדר לידה. ShutterStock
כמה מלווים יוכלו להיות לצדכן בחדר הלידה? כדאי לדעת מראש ולהתכונן. אישה בחדר לידה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully