וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גיל שבו צריך להפסיק: טיפולי פלסטיקה באברי המין

ד"ר עמוס שפירא, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 16:17

אורך החיים המודרני, החידושים הטכנולוגיים והעליה בתוחלת החיים מביאים לכך שרבים ממשיכים בחיי מין פעילים גם בעשורים מתקדמים אך אלו סובלים מתופעות אסטטיות ותפקודיות הנלוות לשינוי במראה האיברים. רבים פונים ופונות כיום לטיפולים מותאמים לאיברים המוצנעים

אישה מחזיקה שתי ידיים על אזור המפשעה שלה. ShutterStock
אברי מין/ShutterStock

עם השנים אנחנו מאבדים מהמתח השרירי ואיברי הגוף משנים את צורתם, שינוי זה מתבטא גם באיברי המין - אצל גברים נראה שק אשכים נפול ואילו אצל נשים נראה שפתיים גדולות נפולות. מלבד ההיבט האסתטי בשינוי המראה ישנו היבט תפקודי - השפתיים הגדולות צונחות, השפתיים הקטנות מדלדלות ופוגעות בהנאה המינית והנרתיק מתרחב בעקבות הלידות. שיטות הטיפול הרווחות כיום בתחום נחלקות לטיפולים קצרי טווח ולטיפולים ארוכי טווח. ד"ר עמוס שפירא, מנהל היחידה לפלסטיקה וגינלית במרכז הרפואי "עתידים" ומייסד "לייפות" המרכז הישראלי לפלסטיקה וגינלית מרחיב על הטיפולים שישפרו את הנראות והתפקוד של איבר המין הנשי.

הטיפול בשפתיים הגדולות

כיום נשים יכולות לבחור בשתי שיטות טיפול:

• הראשון - הזרקה של חומצה היאלורונית לאזור השפתיים הגדולות, אשר מוסיפה נפח לאזור, פתרון זה עמיד לשנה אך עלותו יקרה מאוד.

• השני - ביצוע מתיחה של השפתיים הגדולות בהליך כירורגי פלסטי וגינלי אצל מומחה בתחום. פתרון זה עמיד לטווח ארוך, פותר את אי-הנוחות הנגרמת בעת קיום יחסי מין ומשיב לאיבר המין הנשי את מראהו החיוני.

הטיפול בשפתיים הקטנות

שפתי הפות הקטנות מתארכות עקב לידות ופעילות אנדרוגנית, ועודפי העור שנוצרים פוגעים בהנאה בעת קיום יחסים אינטימיים. לבעיה זו מוצעות שתי שיטות טיפול: בשיטת הטיפול הראשונה מבוצע חיתוך של השפתיים והסרת עודפי העור. ובשיטת הטיפול השנייה מסירים משולש מהשפתיים הקטנות ומחברים את דפנות המשולש כך שהשפתיים הקטנות מתקצרות. שתי שיטות הטיפול משמרות את ההנאה מיחסי המין, כיוון שהחתך מבוצע במיקום מרוחק מאזור הדגדגן ואין חשש לפגיעה בתחושה ובהסתעפות מערכת העצבים המצויה באזור זה.

יש לציין שהטיפול מתאים גם לנשים שעברו לידה וגינלית שכללה חתך חייץ בין הנקביים, פעולה שהביאה לא-סימטריה בין שני צדי השפתיים. ולכן הטיפול הוא מזור עבור נשים שמקיימות יחסי מין לאחר לידה וסובלות מכאבים באזור חתך החייץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

על ספורט ופסיכולוגיה בדרך להצלחה

בשיתוף zap doctors

הצרה של הנרתיק

הנרתיק משנה את צורתו לאחר לידות והופך לרחב, ואף על פי שהסקסולוגים טוענים, שהיצרות של הנרתיק הוא לא מדד מוחלט להנאה ביחסים - נשים טוענות שהן חוות הנאה פחותה בעת קיום יחסי אישות עם בן זוגן וכדי לחוות את איבר המין הזכרי עליהן לכווץ את שרירי האגן ולהתאמץ בעת המפגש האינטימי. הטיפול בנרתיק רחב כולל הליך כירורגי בו מסירים חלק מהקיר האחורי של הנרתיק במטרה לאפשר היצרות לכל אורכו.

טיפולים בפלסטיקה וגינלית לא רק למבוגרות

לעיתים שינויים שונים במבנה איבר המין הנשי מתרחשים גם ללא קשר לגיל הביולוגי. ישנן נשים צעירות רבות גם בגילאי העשרה, שחוות אי-נוחות או אי-נעימות סביב מראה איבר המין. הטיפולים המוצעים לשפתיים הקטנות מתאימים לנשים בגילאים צעירים מאוד, שמודעות לפגם זה וכן לנשים מבוגרות יותר, שסובלות מהפרעות בקיום יחסים אינטימיים עקב כניסת השפתיים הגדולות לנרתיק.

לקריאה נוספת:

אינך רוצה להסגיר את ניסיונך המיני? איחוי קרום הבתולין הוא הפתרון האידיאלי עבורך

לפרטים נוספים ותיאום תור במרפאתו של ד"ר שפירא, חייגי עכשיו: 052-3670383

איך תדעי שזה הזמן לניתוח?

יש לציין שבתחום ישנו תקן אחיד שקובע כי ניתן לנתח כל עוד אורך השפתיים הקטנות הוא כשתיים וחצי סנטימטרים מבסיס השפה ועד לקצה. אך נשים רבות מאוד, שכבר עברו ניתוחים לשיפור מראה השפתיים הארוכות חוו הפרעה גם כאשר אורך שפתיהן לא עמד בהגדרות המומחים. ולכן התחושה האישית היא המדד הנכון ביותר במקרה זה. כיום בעקבות העלייה בחשיפה לסרטי פורנו בהיקף נרחב נשים רבות רוצות מראה דומה לשפתיים הקטנות של שחקניות הפורנו. כאמור אין שום מניעה לבצע את הניתוח גם אם בבסיס ישנם מאפיינים קוסמטיים בלבד, ויש לציין שבאנגליה בלבד נרשמה עליה בביקוש בהיקף של 80%-90% בביצוע הליכים פלסטיים וגינליים מטעמים אסטטיים בלבד.

בטיחות ושמירה על הפריון

חשוב להדגיש כי הניתוחים אינם פוגעים בילודה, בפריון ובהנאה, ולכן קיימת היענות גבוהה למעבר ניתוחים אלו בכל גיל. נשים צעירות מתחת לגיל 18 חייבות אישור הורים. ולא פעם אימהות עוברות תהליכים אלו לאחר הצלחת הניתוח בקרב בנותיהן, כי התוצאה משביעת רצון וכיוון שמדובר בעניין תורשתי. (התחום עדיין נמצא במחקר)

ניתוח קצר בהרדמה כללית ושיקום מהיר

הניתוחים נעשים בדרך כלל בהרדמה כללית, אך ניתן לבצע אותם בהרדמה מקומית בעזרת הזרקת חומרי הרדמה לתוך השפתיים. אני לא ממליץ על שיטת ההרדמה המקומית כיוון שקיים סיכון שבעת ההזרקה ייווצר עיוות בצורת השפתיים, לעומת זאת ההרדמה הכללית מסייעת לקבוע את הצורה הרצויה ולבצע את החיתוך בהתאם לכך, ולכן בשיטת ההרדמה הכללית התוצאה סימטרית יותר. חשוב לציין שההרדמה היא כללית קלה, ללא טובוס (מנשם-צינור המוכנס אל תוך הגרון), אלא מבוצעת בעזרת מסכה ובחומרי הרדמה ולכן ההרדמה קצרת טווח. בשיטת העבודה שלי אני נוהג להזריק גם חומרי הרדמה מקומית לתוך השפתיים.

הניתוח אורך כשעה ובסיומו המטופלת מתעוררות עם נפיחות אזורית. בשלב הבא יש להמתין בהתאוששות כשעתיים ולאחר מכן ניתן לשוב הביתה. את הכאב המקומי ניתן להפיג בעזרת נטילה של משככי כאבים ויש לבצע שטיפות והרטבות עם פדים המכילים מגנזיום סולפט כדי להוריד את הבצקת מהשפתיים, בהמשך התפרים יימסו אל תוך הגוף וניתן לשוב ולקיים יחסים אינטימיים כחודש ממועד הניתוח.

הכותב הוא ד"ר עמוס שפירא מומחה לגניקולוגיה ולמיילדות, מייסד המרכז הרפואי "לייפות" המציע טיפולים בתחום הפלסטיקה הווגינלית שממוקם בקהילת סלוניקי 7, תל אביב. לשיחת ייעוץ צרו קשר: 0523670383

ד"ר עמוס שפירא, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • אברי מין
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully