וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפולים בתאי לחץ - מה צריך לדעת

דניאל פלד, בשיתוף zap doctors

10.5.2022 / 15:20

טיפול בתא לחץ הוא תחום טיפולי מוכר, אשר מבוסס על עקרון של העלאת לחץ אטמוספרי ונשימה של חמצן. הטיפול מוצע בישראל במסגרת בתי החולים, שמטפלים בלחץ גבוה ובמסגרת מרפאות פרטיות, שמטפלות בלחץ מתון. מה כדאי לדעת לפני שבוחרים את הגורם המטפל? כל הפרטים בכתבה

תא לחץ. ShutterStock
תא לחץ/ShutterStock

הטיפול בתא לחץ רווח מאוד ומבוסס על שיטת ריפוי טבעית למגוון מצבים רפואיים מורכבים. בעשורים האחרונים הטיפול מוצע בישראל במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית. הטיפולים ברפואה הציבורית נעשים בלחץ גבוה מאוד, וניתנים במצבים כרוניים ואקוטיים שונים, לעומת זאת הטיפולים הניתנים במסגרת מרפאות פרטיות רחבים יותר ומכסים גם מקרים נוירולוגים-תפקודיים, פסיכיאטריים ותומכים בהתמודדות עם מחלות כרוניות. כאשר בוחרים מרפאה לטיפול בתאי לחץ חשוב לשים את הדגש על שלושה עקרונות חשובים:

לחץ אטמוספרי יעיל - האגודה הרפואית העולמית לחמצן אטמוספרי חקרה, הוכיחה ומצאה שהטיפולים היעילים ביותר ניתנים בלחץ של 1.4 לכל הפחות - ולכן בעת הפנייה לגורם המטפל שימו לב שהטיפול מבוצע בלחץ זה או בלחץ גבוה יותר, טיפולים המבוצעים בלחצים נמוכים יותר לא יביאו לתוצאות יעילות.

• כמות החמצן - יש לברר מבעוד מועד שדחיסות החמצן בטיפול נאמדת בעשרה ליטרים לדקה אותם נושם המטופל. טיפול שנעשה בדרגה נמוכה יותר לא יביא לתוצאות יעילות.

רופא מלווה - כל טיפול בתא לחץ נדרש לבקרה של רופא מוסמך בטיפול היפרבארי. תפקידו של הרופא הוא לוודא שהטיפול מבוצע בהתאם לשיטות המחקר שכבר נבדקו ונמצאו יעילות, עליו להבטיח שתנאי הטיפול מיטביים, שבחירת תא הלחץ מתאימה לתוצאה הרצויה ולפקח על תהליך התקדמות הטיפול באופן בלתי-תלוי.

נוסף לכך עליו לבחון את התווית הטיפול ולמנוע ממטופל לבצע טיפולים שעלולים לגרום לו לחבלות לחץ, החמרה של מחלות, התנוונות ריאות ואפילו גרימה לבעיה בראיה או בשמיעה שאינה ניתנת לתיקון. לבסוף עליו להיות הגורם הרפואי ההוליסטי, שעוקב אחר מדדי המטופל מבצע בדיקות אוזניים, בדיקות קוגנטיביות ומפנה אותו לביצוע בדיקות משלימות לרבות: בדיקות מאמץ ו MRI.

טיפול בתאי לחץ להארכת תוחלת החיים ולמימוש הפוטנציאל הפיזי והמנטלי

כיום בשונה מבעבר ניתן לעבור טיפולים בתאי לחץ גם במסגרת הרפואה הפרטית, ויתרה מכך לקבל במרפאות הפרטיות טיפולים במימון חברות הביטוח כאשר ישנה התוויה רפואית מוכרת ומובחנת.

רבים מהמטופלים הפונים לטיפולי בתאי לחץ נמצאים במסע פנימי לשיפור עצמי בהיבטים גופניים, ספורטיביים ושכליים. מטרתם היא להאריך את תוחלת החיים ולממש את היכולות הטבעיות בגופם ומוחם. שילוב של צריכת חמצן בלחץ תוך כדי שהיה במצב מדידטיבי מעלה אף יותר את יעילות הטיפול ומעשירה את המוח בחמצן.

במרפאות "פרנאה" אנחנו מציעים טיפולים בתאי לחץ בליווי רופא בעל ניסיון בטיפול היפרבארי ובשילוב נגינה חיה של כלי מוסיקה מיוחדים המסייעת להגיע למצב מדיטטיבי ואף לחוות את גלי התטא גם כחלק מהרצון לסייע למטופל להתמיד בטיפולים וליהנות מהם וגם מההבנה כי השילוב של "אמבטיית סאונד" בתא הלחץ מגבירה את יעילות הטיפול ותהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

טיפול בתא לחץ: לנשום מחוץ לקופסה

בשיתוף zap doctors

מהי "אמבטיית סאונד"?

מאז אני מציע ברשת מרפאות "פראנה" שיטת טיפול הוליסטית הכוללת ליווי ופיקוח רפואי על ידי ד"ר דרור זיו, מומחה ברפואה היפרבארית בשילוב מוזיקה חיה המנוגנת בתדרי ריפוי גבוהים

כאדם שחוקר את תחום הריברס אייג'ניג התחלתי לתרגל תרגולי נשימה הודיים, שמטרתם להביא לאיזון נפשי-מוחי ולתרום לבריאות הכללית. בדומה לשמירה על כושר גופני גם בתרגול מדיטציה משתפרים עם הזמן על ידי "אימון שרירי המדיטציה".

עוד לפני שהצעתי את הטיפולים למטופלי יזמתי מחקר פרטי בקרב מתרגלי יוגה ותיקים ומנחי סדנאות מדיטציה בחלוקה לשתי קבוצות ביקורת - משתתפי הקבוצה הראשונה טופלו בתא לחץ כשברקע אני מנגן על כלים עתיקים כמו קערות טיבטיות, תוף אינדיאני, פאנטם, שמטרתם להעביר את האדם למצב מדיטטיבי, ואילו משתתפי הקבוצה השנייה טופלו בתא לחץ ללא ליווי מוזיקלי. ממצאי הניסוי הצביעו על כך שמשתתפי הקבוצה "המוזיקלית" חוו רגיעה עמוקה מאוד בדרגה שלא הייתה מוכרת להם (בפרט כאשר מדובר על אנשים מתורגלים ומנוסים מאוד בתחום המדיטציות ואימוני היוגה).

מאז אני מציע ברשת מרפאות "פראנה" שיטת טיפול הוליסטית הכוללת ליווי ופיקוח רפואי על ידי ד"ר דרור זיו, מומחה ברפואה היפרבארית בשילוב מוזיקה חיה המנוגנת בתדרי ריפוי גבוהים להעלאת מפלס הרגיעה ולשיפור ביצועי הטיפול. מעבר לכך מטופלים נהנים להגיע לטיפול ומוצאים שיש ביכולתם להתמיד בו לאורך זמן.

הצלחת הניסוי

מטופלים שהתמידו בטיפולים מספרים כי פתרו זעזועים נפשיים שליווי אותם במשך שנים, גם כאשר היה מדובר באירועים רגשיים עוצמתיים מאוד, שעיכבו אותם בדרכם למימוש עצמי. מעבר לכך משתתפים שסבלו מבעיות יום יומיות ושגרתיות כמו כאבי ראש, עייפות, רמות אנרגיה ירודות, הנעה עצמית רדומה ואובדן כוח החיות מצאו כי הטיפול השיב להם את "הנשימה" ואפשר להם להתנהל בעולם בגישה נינוחה ומאוזנת - גישת ה"פראנה".

הכותב הוא דניאל פלד מייסד רשת מרפאות "פראנה" שסניפיה פרוסים בקריית עתידים, ראשון לציון, קיסריה, יהוד, באר שבע, חיפה ופתחת שלום המציעה טיפולים בתאי לחץ קשיחים ורכים בלחצים של 1.4 ומעלה. הצוות המטפל כולל את ד"ר דרור זיו, רופא היפרבארי המלווה את המטופלים ועמרי גרישפמן, מנהל טיפולי הרשת, מוסיקאי ומאמן. לקבלת טיפול היכרות הכולל פגישת ייעוץ עם ד"ר דרור זיו היכנסו לאתר פראנה תא לחץ

דניאל פלד, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • תא לחץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully