וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה גרמה למותם של עד כ-180 אלף עובדי רפואה"

הקורונה ממשיכה להכות ללא רחמים ברחבי הגלובוס ועל פי הערכות מספר המתים מהנגיף ברחבי העולם קרוב ל-5 מיליון בני אדם, כאשר מתוכם עשרות אלפים הם עובדי רפואה שניסו להציל את חייהם של החולים

בווידאו: שרון אלרעי פרייס מתייחס לאפשרות של חיסון רביעי/צילום: ערוץ כנסת

הקורונה כבר גבתה מחיר אדיר בקורבנות, אבל יש אוכלוסייה אחת שדווקא התחסנה בכל החיסונים, אבל עדיין רבים ממנה מתו בניסיון לנצח את המגיפה. דוח חדש של ארגון הבריאות העולמי קבע כי הקורונה השפיעה קשות על צוותי שירותי הבריאות וייתכן שגרמה למותם של בין 80,000 ל-180,000 אנשים. מקרי המוות אירעו בין ינואר 2020 למאי השנה.

על פי ההערכות, ישנם 135 מיליון עובדי בריאות ברחבי העולם. "נתונים מ-199 מדינות מצביעים על כך שבממוצע, שניים מכל חמישה עובדי בריאות ברחבי העולם מחוסנים במלואם", אמר ראש ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, "אבל כמובן, ממוצע זה מסתיר הבדלים עצומים בין אזורים וקבוצות כלכליות". יש לתת עדיפות לעובדי שירותי הבריאות בגישה לחיסונים, אמר טדרוס, ומתח ביקורת על חוסר הוגנות בחלוקת החיסונים.

"באפריקה, פחות מאחד מכל 10 עובדי בריאות קיבלו חיסון מלא. בינתיים, ברוב המדינות בעלות ההכנסה הגבוהה, יותר מ-80 אחוזים מעובדי הבריאות מחוסנים במלואם". עוד הראו הנתונים כי פחות מ-5 אחוזים מאוכלוסיית אפריקה חוסנה, לעומת 40 אחוזים ברוב היבשות האחרות. הרוב המכריע של החיסונים נגד קורונה שימשו במדינות בעלות הכנסה גבוהה או הכנסה בינונית-גבוהה. אפריקה מהווה כיום רק 2.6 אחוזים מהחיסונים הניתנים ברחבי העולם.

צוות הרפואי בודק את התושבים לנגיף הקורונה באלכסנדרה, דרום אפריקה. 31 במרץ, 2020. רויטרס
באפריקה, פחות מאחד מכל 10 עובדי בריאות קיבלו חיסון מלא. בדיקת קורונה לתושבים בדרום אפריקה/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי רוצה שכל מדינה תחסן 40 אחוזים מאוכלוסייתה עד סוף השנה, אך טדרוס אמר כי 82 מדינות נמצאות כעת בסיכון להחמיץ את היעד הזה, בעיקר בגלל אספקה לא מספקת. כישלון לספק למדינות העניות מספיק חיסונים הודגש מוקדם יותר על ידי ד"ר ברוס איילוורד, מנהיג בכיר בארגון הבריאות העולמי, שהבהיר כי זה אומר שמשבר הקורונה יכול "להימשך בקלות עד 2022". מוקדם יותר, בכיר אחר בארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מחסור בחיסונים עלול לגרום למגיפה להימשך גם בשנה הבאה.

הקורונה הרגה לפחות 4.9 מיליון בני אדם מאז התפרצות ההתפרצות בסין בדצמבר 2019 וכמעט 242 מיליון אנשים נדבקו במחלה, כך על פי סיכום ממקורות רשמיים שנאספו על ידי AFP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully