וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרקת בוטוקס - מנפצים את המיתוסים

דוקטור מונה עתאמנה עלימי, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 13:17

שנים רבות טיפולי הבוטוקס סבלו מסטיגמה שלילית, אך כעבור 20 שנה של טיפולים בתחום הרפואה ומיליוני לקוחות מסביב לעולם, דוקטור מונה עתאמנה עלימי מ-Mona Medical מספקת את כל התשובות הנכונות לשאלות רבות בתחום

בוטוקס. ShutterStock
בוטוקס/ShutterStock

דוקטור מונה עתאמנה עלימי, רופאת שיניים במקור, החלה להתעסק ברפואה אסתטית לפני חמש שנים - כי היא הרגישה שלדאוג לאנשים לחיוך יפה זה לא מספיק, וצריך לטפל גם בעור הפנים. "למדתי קוסמטולוגיה וקוסמטיקה כימית במשך שנתיים. זה מאפשר לי לאבחן את הבעיות ולזהות פתרונות. כשמטופלת מגיעה אליי אני בודקת אם ובאיזה חומרים היא משתמשת, ובעקבות הניסיון הרב שלי ברפואה אני יודעת להציע פתרונות מתאימים. אני מטפלת בכפר קרע, ראש העין ובבית החולים אלנור באום אל פאחם. ברפואת שיניים מתעסקים רק בחיוך מושלם, אבל זה לא מספיק. ראיתי פעם מטופלת עם חיוך מדהים אבל קמטים בכל הפנים, ולכן אני חושבת שהתחומים משלימים אחד את השני".

מה זה בוטוקס?

בוטוקוס הוא בעצם חומר שמופק מרעלן הבוטולינום, אשר התגלה בשנת 1895 ומאז משמש ברחבי העולם למטרות רפואיות ואסתטיות. זריקת בוטוקס, מבטלת את הגירוי העצבי באזור וגורמת להרפיה ולדיכוי שרירי ההבעה אשר גורמים לקמטים, וגורמת לטשטוש הקמטים הקיימים. מדובר בחלבון זר לגוף, וע"פ נתונים, חמישה אחוזים מכלל המטופלים יפתחו נוגדנים לזריקה ולא יראו השפעה מיידית. המצב עלול להשתנות לאחר הזרקה חוזרת כעבור מספר שבועות. להבדיל ממה שרבים חושבים, טיפולי הבוטוקס הפכו כיום לאמצעי הנוח והמהיר ביותר לשמירה על מראה צעיר. מספר ימים לאחר טיפול שאורך מספר דקות בלבד וכמעט לא מורגש, כבר מתחילים לראות תוצאות ארוכות טווח. ההשפעה של הטיפול, בדרך כלל, מחזיקה בין ארבעה לשישה חודשים.

למה מזריקים בוטוקס?

מזריקים בוטוקס בעיקר בשביל להעלים קמטים, אך משתמשים בו גם לדברים אחרים, כמו הזעת יתר או מיגרנות. הבוטוקס יעיל מאוד להפחתת/העלמת קמטים בצדי העיניים, במצח, בין הגבות ועוד, ומעניק מראה צעיר יותר. הזרקה במצח אף מביאה להרמה של הגבות ופתיחה של העיניים במראה טבעי, צעיר ורענן. הוא גם משמש גם לטיפול בחיוך חניכי, חיוך החושף את החניכיים העליונים וגם לטיפול בא-סימטריה בהבעות הפנים כגון גבות שעולות באופן לא סימטרי. בנוסף הבוטוקס משמש לטיפול מיקרובוטוקס או מיזובוטוקס - טיפול דרך הזרקה שטחית ועדינה לטיפול בקמטוטים מסביב לפה ובלחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מהו העיתוי הנכון להתחיל טיפול ליישור שיניים? מדריך

בשיתוף zap doctors

האם בוטוקס מזיק לבריאות?

ממש לא. ברפואה הכללית משתמשים בבוטוקס כבר יותר מ-20 שנה לטיפול בהפרעות נוירולוגיות והפרעות ראייה. הבוטוקס לא מוצר אסתטי בלבד, אלא מוצר טיפולי, שלא רק גורם לעור להיראות צעיר יותר - אלא גם עוזר במקרים של הזעת יתר ומיגרנות. בחומר עצמו אין שום בעיה, אך צריך להיות מטופלים תחת רופא מוסמך.

איך עובד הטיפול?

"זו הזרקה פשוטה לגמרי שלא מצריכה הרדמה", סיפרה לנו מונא. "הטיפול מסתיים תוך מספר דקות, הזריקה בכלל לא כואבת ולכל היותר גורמת לתחושת עקצוץ קלה. עשרה ימים לאחר מכן, מתבצעת ביקורת, מכיוון שאצל כל האדם התגובה היא אחרת בשל פעילות השרירים שלו. לאחר מכן חוזרים לחידוש הטיפול תוך ארבעה חודשים או חצי שנה, בהתאם לתוצאות".

מתי רואים תוצאות?

"בין שלושה לעשרה ימים כבר מתחילים לראות תוצאות, אשר מגיעות לשיאן בדרך כלל כשבועיים לאחר ההזרקה. התהליך הדרגתי ופועל בצורה שונה על כל אחד, אך כבר תוך מספר ימים רואים את השינוי. אגב, הטיפול לא מצריך הפסקת פעילות כזו או אחרת".

למי אסור לעשות בוטוקס?

"אסור לנשים במהלך הריון. בזמן ההנקה יש הנחיות מיוחדות לפיהן צריך לפעול אם רוצים להזריק. כמו כן, אנשים שסובלים ממחלות נוירולוגיות. הגיל בו מומלץ להתחיל להזריק בוטוקס משתנה בהתאם לנתונים הגנטיים ואורח החיים של כל אדם. בשנים האחרונות, הגיל הממוצע בו מתחילים להזריק בוטוקס יורד".

סוגי בוטוקס

"בארץ יש סוגים רבים של חברות שונות. אני משתמשת בדיספורט, שהוא נחשב למוצר הטוב ביותר בעולם כיום. היתרון שלו היא מהירות הפעולה, הפיזור המוגבר יותר וטיפול בבעיה של הזעת יתר בגוף. הדיספורט ללא ספק 'מחליק' טוב יותר את הקמטים ונחשב לחומר היעיל ביותר".

טיפול הבוטוקס הנפוץ ביותר

"מרבית הטיפולים הם בעיקר במצח, בין הגבות ומסביב לעיניים - המקומות בהם מצטברים רוב הקמטים המשמעותיים בפנים, אשר מפריעים לאנשים רבים להרגיש טוב יותר עם עצמם ולהיראות טוב יותר, ולכן הם מגיעים אלינו - כדי להעניק לעור שלהם מראה צעיר יותר, בריא יותר ורענן".

מהן תופעות הלוואי?

"רוב האנשים לא מרגישים שום דבר מיוחד אחרי הטיפול, אך לעיתים יכולים להתפתח כאבי ראש. סיבוכים אפשריים הם נדירים מאוד אם מי שמבצע את הטיפול מיומן ומקצועי. כמות החלבון שנכנס לגוף נמוכה מאוד, ברמה שכלל לא אמורה להפעיל את מערכת החיסון, ועל כן הסיכוי לאלרגיה אפסי".


ד"ר מונא מדיקל אסתטיק

דוקטור מונה עתאמנה עלימי, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • בוטוקס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully