וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לי דולה? היתרונות שבתומכת הלידה ומה כדאי לבדוק איתה מראש

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 11:28

מדוע בעצם לא להיעזר בשירותיה של מי שתעזור לך לקדם את הלידה? חן אקרמן אלבז, מנטורית ללידה ודולה, עם מדריך ליולדות מתלבטות

אין היריונית שלא מדמיינת את הלידה שלה. ישנן מי שמפחדות ומעדיפות להדחיק את המחשבה על הכאב וישנן מי שמארגנות הכל מראש, יורדות לפרטי פרטים ומתכננות איך תיראה החוויה (ולעתים מגלות שתכניות לחוד ומציאות לחוד). מה שמשותף לכולן הוא הידיעה מי הולך ללוות אותן ברגעי הצירים והכאב ולהיות שם בשבילן בחדר הלידה. לרוב יהיו זה בן או בת הזוג ויתכן וגם אמא או דמות קרובה אחרת, כשלאחרונה עולה יותר ויותר הביקוש לדולה.

מיהי דולה?
חן אקרמן אלבז, מנטורית ללידה ודולה, מסבירה: הדולה למעשה היא גורם מקצועי, בעלת ידע בליווי תהליך ההיריון והלידה. היא מספקת לה תמיכה רגשית ופיזית, ומחקרים מראים כי נשים שילדו עם דולה השתמשו פחות במשככי כאבים תרופתיים, עברו פחות ניתוחים קיסריים או לידות מכשירניות וילדו בלידות קצרות יותר. אותן נשים דיווחו גם כי חוו פחות חרדה בזמן של הצירים והאמינו שהן יתמודדו יותר טוב עם תהליך הלידה.

בזמן אמת, כלומר בחדר הלידה, הדולה מספקת תמיכה פיזית, נותנת את כל האינפורמציה ועוזרת לכן לקבל החלטות מושכלות בקשר ללידה. לצד זאת, דולה יכולה למנוע מצבים של זירוזים כימיים על ידי שימוש בשמנים ונקודות לחיצה, מה שיכול לשנות את הלידה ולקדם אותה.

דולה. ShutterStock
הדולה מספקת תמיכה פיזית, נותנת את כל האינפורמציה ועוזרת לכן לקבל החלטות מושכלות בקשר ללידה/ShutterStock

מה כדאי לבדוק לפני שסוגרים דולה ללידה?

כימיה - חשוב מאוד להיפגש פיזית עם הדולה ולראות שיש כימיה וחיבור איתה. בכל זאת, אתן הולכות לחלוק איתה רגעים מאוד אינטימיים. מומלץ לצרף לפגישה גם את המלווים האחרים.

אופן התהליך ופרטים נוספים - בררו עם הדולה מה יכלול התהליך, האם גם הכנה ללידה או בלי, עד מתי היא נשארת בבית החולים וכן שאלו על דברים נוספים: ההכשרה שלה, אילו שירותים היא מציעה, באיזה בתי חולים היא עובדת וכמובן - מחיר.

שיטות הטיפול - שאלו את הדולה האם היא משתמשת בשמנים ארומתרפיים, רפלקסולוגיה, שיאצו לזירוז לידה, דמיון מודרך, עיסויים, נשימות, תנועה ועוד. חשוב שתדעו מראש מהו ארגז הכלים שהיא מביאה איתה.

זמינות - שאלו כמה יולדות מלווה הדולה בזמן נתון, מה הקרבה שלה לבית החולים, האם היא זמינה יחסית ומה קורה אם מסיבה מסוימת היא לא יכולה לנכוח בלידה. האם יש לה דולה אחרת שמגבה אותה? אם כן - חשוב לבדוק את הכימיה גם איתה.

גישה - חשוב שתשאלו את הדולה מה הגישה שלה לכל מני נושאים, למשל למלווים האחרים - האם היא משתפת אותם בתהליך כך שלא ירגישו בצד?

תיאום ציפיות - חשוב לערוך תיאום ציפיות מראש, להגיד לדולה מה אתן מצפות ממנה בלידה שלכן ולהיות מסונכרנות.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לא מוותרות על הכושר: דגשים לאימונים במהלך ההיריון

בשיתוף JAMA

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully