וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה אחת לא מחוסנת הדביקה בקורונה מחצית מתלמידיה

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 9:12

מקרה שפורסם בארה"ב מוכיח עד כמה מסוכן וטיפשי להיכנס לכיתה של ילדים כשאתה לא מחוסן. כך מורה אחת הדביקה 26 אנשים שונים רק כי בחרה לא להתחסן

בווידאו: מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות על הקלות למתחסנים/צילום: לע"מ

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים מתפרסם מקרה שבו מורה לא מחוסנת בבית ספר יסודי בקליפורניה הדביקה מחצית מתלמידיה ו-26 אנשים בסך הכל כאשר נדבקה בגרסת הדלתא של נגיף הקורונה. המקרה, שנחקר על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מראה מה יכול לקרות במהלך שנת הלימודים, בכיתה אחת, עקב מפגש עם מורה אחד לא מחוסן לקורונה.

החוקרים אמרו כי המורה לימדה בבית הספר במשך יומיים למרות שהראתה סימפטומים של קורונה וקראה בקול את שמם של תלמידי הכיתה ללא מסיכה במהלך הזמן הזה. ההדבקות התאימו לתרשים הישיבה של הכיתה, כאשר התלמידים שישבו הכי קרוב למורה היו בעלי הסיכון הגבוה ביותר להידבק. והם אכן נדבקו.

"עדויות הוכיחו שוב ושוב כי אסטרטגיות מניעה רב שכבתיות - כגון חיסון לכל הילדים והמבוגרים הזכאים; מסיכות לכל התלמידים, המורים, הצוות והמבקרים; אוורור; ריחוק פיזי; ובדיקות קורונה - הן חשובות למניעת התפשטות הקורונה בבתי הספר", אמרה ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC, בתדרוך לעיתונאים.

טום פרידן, לשעבר ראש ה-CDC, אמר כי "זן הדלתא מדבק פי שניים, ואנחנו צריכים להגביר את המאמצים כדי לשמור על הילדים בבטחה. המשמעות היא שמורים, צוות הוראה ותלמידים זכאים וצריכים להתחסן, וכולם צריכים להיות עם מסיכות. שכבות הגנה מרובות הן חיוניות", הוסיף.

כיתה ריקה. ShutterStock
מורה אחת לא מחוסנת הדביקה חצי מהכיתה. כיתה ריקה/ShutterStock

דוח נוסף שפורסם ביום שישי האחרון בארה"ב מלמד על כ-2 מיליון חולים ב-Covid-19 בקרב גילאי חמש עד 17 ו-300 מקרי מוות. ההתפרצות הזו בבית הספר יכולה להסביר את אחוזי ההידבקות הגבוהים בקרב צעירים. ההתפרצות התרחשה באמצע מאי עד יוני והחלה במורה הנגועה שהייתה אחת משני אנשי הצוות בלבד בבית הספר שלא היו מחוסנים. למורה היו סימפטומים של Covid-19 באמצע מאי אך היא המשיכה לעבוד עד שקיבלה בדיקה חיובית לקורונה.

כאמור, המורה לא עטתה מסיכה כשקראה בשמות התלמידים, למרות שההנהלה דרשה לעטות מסיכות בשטח בית הספר. מחצית מהילדים בכיתה נדבקו, וכך גם שישה תלמידים בכיתה נפרדת ושמונה בני משפחה של תלמידי המורה. בסך הכל, מורה אחת הדביק 26 אנשים. מספר ההדבקות הגבוה הראה גם, כך אמרו החוקרים, כיצד זן הדלתא יכול להיות מועבר במיוחד באוכלוסיות לא מחוסנות, כמו ילדים צעירים מדי בשביל לקבל חיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully