המרכיב שאתם חייבים להכניס לארוחת הבוקר

    ארוחת הבוקר נחשבת לחשובה ביום. אבל זה לא תלוי רק במתי אתם אוכלים, אלא גם במה אתם אוכלים. מחקר חדש מצא מרכיב חשוב בארוחה שתורם לעיצוב הגוף שלכם. הנה כל הפרטים

    מערכת וואלה! בריאות
    חמש שיטות שונות להפרדת ביצים (מערכת וואלה! אוכל)

    ארוחת הבוקר כבר נקראת הארוחה החשובה ביותר ביום, אך מחקר חדש נותן לאנשים עוד יותר סיבה להכניס משהו לפה כשהם קמים. חוקרים ביפן שמחקרם התפרסם מופיע בכתב העת Cell Reports גילו שהתזמון בו אנשים אוכלים חומרים מזינים מסוימים חשוב לא פחות ממה שהם אוכלים. באופן ספציפי, צריכת מקורות עשירים של חלבון מוקדם יותר ביום מסייעת לבניית שרירים חזקים יותר מאשר אכילתם בלילה.

    חלבונים הם חלק חיוני בתזונה בריאה. מזונות כמו בשר, עופות, אגוזים, שעועית, ואפילו פירות וירקות מסוימים מכילים כולם את מה שהגוף צריך כדי לבנות מסת שריר ולחזק את העצמות. עם זאת, המחקר מגלה שהגוף שלנו מעכל חלבונים באופן שונה בהתאם לשעון הביולוגי הפנימי שלנו.

    עוד בוואלה!

    הכי חשובה ביום? יכול להיות שארוחת הבוקר פוגעת לכם במצב הרוח

    לכתבה המלאה

    חוקרים שלמדו את המושג Chrono-nutrition - תזמון הארוחות לאורך היממה - גילו כי עכברים שאוכלים חלבון בבוקר הם בעלי מסת ותפקוד שריר מוגברים לעומת עכברים שאוכלים חלבון בלילה. הצוות אישר את ממצאיו גם במחקר קליני בקבוצת נשים מעל גיל 65.

    הארוחה הכי חשובה ביום. ארוחת בוקר (צילום: מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין)

    מדוע חלבון כל כך טוב לבניית שרירים?

    חלבונים מורכבים משרשראות של חומצות אמינו ארוכות המקדמות את צמיחת שרירי השלד. השרירים הספציפיים הללו עוזרים לגוף לזוז. באשר לתזמון נטילת החלבונים המזינים, החוקרים אומרים שהמקצב הפנימי הוא מה שכל התאים בגוף עוקבים אחריו. הוא שולט בתהליכי חיים שונים, כגון חילוף החומרים של האדם, מחזור השינה והתפתחותו. עם זאת, מחקרים קודמים גילו שנראה כי ספיגת החלבונים יורדת בהמשך היום, כאשר המקצב הפנימי של הגוף מרגיש שהגיע הזמן לישון.

    כדי לגלות כמה זה משנה, פרופסור שיגנובו שיבאטה מאוניברסיטת ווסדה וצוות מדענים בחנו קבוצת עכברים שניזונו מתזונה עתירת חלבונים. בעלי חיים אלה צרכו אחת משתי ארוחות ביום, אחת עם ריכוז חלבון של 8.5 אחוזים בארוחת הבוקר או אחת עם ריכוז של 11.5 אחוזים בארוחת הערב.

    בניסוי השני גייסו החוקרים 60 נשים מבוגרות שצרכו תזונה עשירה בחלבון בנקודות שונות ביום. הקבוצה אכלה את החלבונים בארוחת הבוקר או בארוחת הערב, כאשר מחברי המחקר מדדו את תפקוד השרירים שלהן באמצעות מדד שריר השלד (SMI) ובדיקות חוזק האחיזה. שוב, התוצאות הראו כי חלבון בבוקר מוביל לתפקוד שרירים טוב יותר בקרב בני אדם, כמו גם אצל עכברים.

    "אצל בני אדם, באופן כללי, צריכת החלבון בארוחת הבוקר היא בערך 15 גרם, שהם פחות ממה שאנו צורכים בארוחת הערב, שהם בערך 28 גרם. הממצאים שלנו תומכים מאוד בשינוי נורמה זו ובצריכת חלבון רב יותר בזמן ארוחת הבוקר", מסכם פרופ' שיבטה. מחבר המחקר מקווה שהממצאים יביאו לשינוי באופן שבו תרבויות המערב ואסיה מתייחסות לארוחת הבוקר. "שתי החברות", הוא מוסיף, "צורכות באופן מסורתי כמויות נמוכות יותר של חלבון במהלך ארוחות הבוקר שלהן".

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully