וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי הציל ברגע האחרון את האצבע של האיש הזה

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 15:20

המון חולי סוכרת נמצאים בסיכון לנמק באצבעות, כזה שעלול להוביל לאובדן גפיים. אצל ישראלי בן 60 האצבע ניצלה ברגע האחרון בעזרת חבישת הנחושת. כך זה עובד

טיפול רפואי ברגליים. ShutterStock
מפגש אקראי עם אחות שינה את התמונה. טיפול ברגל סוכרתית/ShutterStock

מחלת הסוכרת, שהפכה למגיפה עולמית שפוגעת במאות מיליוני חולים ברחבי העולם, משפיעה על איברים שונים בגוף כמו כליות, לב, עצבים ועיניים, והיא עלולה להוביל גם לקטיעת גפיים. גם ברוך ליבוביץ', גבר בן 60, היה רגע לפני קטיעה כאובה שכזו, עד שפיתוח ישראלי שינה את התמונה עבורו.

ליבוביץ', חולה סוכרת מטופל בתרופות, סבל מכאבי רגליים. לאחר שאחת האצבעות שלו הפכה לשחורה ונמקית הציעו לו בבית חולים לתאם תור לכריתת האצבע. "רצו קטוע לי את האצבע, הייתי בבית חולים ולא הסכמתי", הוא מספר, "בעבר כרתו לי אצבע ברגל השנייה גם בגלל הסוכרת, וגם במקרה הזה כמעט וכרתו לי את האצבע". מה ששינה את "גזר הדין" עבור ליבוביץ היה חבישת נחושת.

במפגש אקראי עם אחות היא סיפרה לו ששמעה שמועות על חבישת נחושת - פיתוח ישראלי מבית medcu שמשווק על ידי חברת קודן. ליבוביץ החליט לתת לזה ניסיון - הוא החל בחבישה פעמיים בשבוע ותוך מספר שבועות האצבע חזרה לצבע תקין ונרפאה לחלוטין. "זה מצוין. אני עכשיו יכול ללכת על הרגל באופן חופשי, בלי שום כאבים. חבישת הנחושת הצילה את הרגל, מקווה בקרוב הפצע ייסגר לחלוטין".

חשוב להימנע מעישון

"חבישות הנחושת משחררות יוני נחושת בצורה איטית ומבוקרת", מסביר ד"ר איל מלמד, מנהל השרות לכף רגל וקרסול ברמב"ם. "המחקר הבסיסי על חבישות נחושת הוכיח את הפעילות האנטימיקרוביאלית (נוגדת חיידקים וזיהומים) של יוני הנחושת, ואת תרומתם לריפוי פצע, כמו גם את בטיחות השימוש בחבישה".

החבישה מאושרת לשימוש על ידי ה-FDA, הגופים האירופאים ומשרד הבריאות. הניסיון הקליני עולה בקנה אחד עם המחקרים הבסיסים והוא הדגים בטיחות בשימוש ויעילות כולל ניקוי מיטת הפצע ועידוד יצירת רקמה אדומה שחשובה לריפוי פצע. "החבישה משמשת תחליף לחבישות אחרות. קצב הריפוי הוכח כמוגבר בהשוואה לחבישות רגילות, ונראה שהיא יכולה אף להחליף אמצעי טיפול יקרים ומורכבים|, מסביר ד"ר מלמד.

לדבריו, החבישה נוחה מאוד לשימוש לחולים ולצוות. ניתן להחליפה פעם עד פעמיים בשבוע. בכך היא גם חוסכת זמן אחיות בטיפולי בית, מרפאה ובית חולים וגם מופחתת סכנת העברת זיהומים בין החולים. עם השיפור בתוצאות והביטחון בחבישה שימושיה הורחבו.

אם אתם חולי סוכרת שסובלים מפצעים קשיי ריפוי, חשוב שתדעו שהחבישה כבר נמצאת כטיפול שגרתי במספר מרפאות ברחבי הארץ. עוד חשוב לדעת כי עבור חולי סוכרת חשוב מאוד לוודא שכף הרגל נקייה מפצעים, חתכים, שלפוחיות, יבלות ואדמומיות, להימנע מהשריית כף הרגל במים ולהימנע מעישון. כמו כן חשוב להקפיד על בדיקת כף רגל לפחות אחת לשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully