וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא, תתכונן: זה מה שיידרש ממך בימים הראשונים לאחר הלידה

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

11.8.2021 / 7:26

לנווט בין המבקרים, לטפל בבירוקרטיה ולסייע ליולדת במה שתצטרך - כך ייראו הימים הראשונים של התינוק הקטן שלכם בעולם

ההיריון כבר הגיע אל הישורת האחרונה, התיק לחדר הלידה כבר מוכן ובעוד רגע יצטרף אליכם התינוק שאתם כל כך מחכים לו. נכון שהאישה, האימא לעתיד, זאת שיולדת את התינוק, עוברת את הטלטלה הגדולה ביותר - הן בגופה והן בנפשה כשהיא הופכת לאם, אך גם לכם, האבות, מחכה שינוי גדול שיקרה ממש בן רגע, עם הלידה. בימים הראשונים לחייו של התינוק אתם הולכים למצוא את עצמכם עסוקים מאוד וממלאים אחר שלל תפקידים, אפילו עוד בבית החולים. אז מה מחכה לכם, אתם שואלים?

לאפליקציית JAMA

הנה כמה דוגמאות:

מתן סיוע ותמיכה ליולדת

זה נשמע ברור מאליו, אך כדאי שתתכוננו לכך שאתם צריכים לעזור, והרבה. אישה אחרי לידה היא כאובה, מטושטשת, מוצפת הורמונים, התרגשות ועייפות, ולכן תידרשו לסייע לה פיזית ונפשית בכל מה שהיא תבקש, אבל גם במה שהיא לא תבקש. זה אומר: לדאוג שהיא אוכלת כמו שצריך, לסייע לה לעמוד, ללכת, להתקלח, ללכת להתפנות, להביא את התינוק אליה אם היא מתקשה לקום, לתקשר בינה לבין הצוות הרפואי בבית החולים ועוד. אתם כבר מכירים את בת הזוג שלכם ויודעים לקרוא אותה בין השורות, אז נסו להיות יעילים ולהתאים את עצמכם אליה. מלבד העזרה המעשית, היו רגישים כלפי בת הזוג שלכם - חבקו, הכילו גם את מצבי הרוח והיו שם עבורה (או תנו ספייס אם היא זקוקה לו).

חדר לידה. ShutterStock
האישה עוברת את הקושי האמיתי - תתמכו בה. גבר אוחז ביד של אישה במהלך לידה/ShutterStock

ניווט בין המבקרים

בני משפחה וחברים ירצו לבוא לבקר את הבייבי החדש ואת היולדת, בין אם בבית החולים (כשלא מדובר בימי קורונה) ובין אם בבית. דברו עם בת הזוג והיו מתואמים איתה. יכול להיות שהיא תהיה חלשה או עסוקה מדי כדי לטפל בניהול הביקורים לכן עליכם לקחת כאן אחריות ולהיות מסונכרנים איתה. אם היא רוצה שקט, כבדו את בקשתה והסבירו לקרובים שהביקור ייאלץ לחכות במקצת. אם אתם רואים שהביקור התארך קצת מעבר למה שהיא מעוניינת, אמרו בנימוס לחברים או בני המשפחה שהגיע הזמן ללכת. בנוסף, יש נשים שיבקשו מבני הזוג להיות אמונים על הטלפון: לענות לשיחות והודעות או לשלוח תמונה של הבייבי. קחו בחשבון שתתבקשו לעשות זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התינוק התחיל לזחול? כך תהפכו את הבית לבטוח ומוגן עבורו

בשיתוף JAMA

טיפול בבירוקרטיה

הרבה "טופסיאדה" מביא איתו התינוק החדש. רישום של משרד הפנים, אישור יציאה מבית החולים, בדיקות שהתינוק עובר, רישום לקופת חולים, קביעת תור לטיפת חלב ועוד ועוד. הימים הראשונים מלווים בבירוקרטיה ואם לבת הזוג שלכם אין יותר מדי פנאי - זה בהחלט יכול להפוך להיות התפקיד שלכם. אם נולד לכם בן ואתם עומדים לפני ברית מילה, יש גם סידורים מהכיוון הזה.

סידורים והתקנות ברכב ובבית

אם תסעו ברכב מבית החולים הביתה, אתם תזדקקו לכיסא בטיחות או סלקל אז שימו לב שהכל מותקן כהלכה. אם עדיין לא דאגתם לכך לפני שהבייבי נולד, או שאתם נמנים על הזוגות המעדיפים לרכוש אך לא להכניס הביתה שום דבר הקשור לתינוק לפני שהוא נולד, זכרו שעכשיו, אחרי הלידה, יש צורך בהבאת כל הפריטים הביתה - עריסה, שידת החתלה, אמבטיה וכדומה. המשימה הזאת היא לגמרי שלכם אז דאגו שהכל יגיע בזמן.

אלו הם רק חלק מהדברים שיאפיינו את הימים הראשונים שלאחר הלידה, וכמובן שמה שבעיקר ימלא אותם הוא טיפול צמוד בתינוק הקטנטן. בין כל הבלאגן, אל תשכחו גם לקחת רגע ולנשום, להתבונן בחיים שיצרתם ולהתרגש ביחד עם המשפחה החדשה שלכם.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully