וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק התחיל לזחול? כך תהפכו את הבית לבטוח ומוגן עבורו

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

23.9.2021 / 7:53

התינוק זוחל במרץ ומגיע לכל פינה בבית? שולח ידיים לתקעי חשמל ומנסה לעלות על מדרגות? זה הזמן להזיז חפצים, למגן את הבית ולמנוע סכנות. כך תעשו את זה

כל כך חיכיתם לרגע בו התינוק יתחיל לזחול, אבל מרגע שהוא גילה את יכולות ה"שינוע" שלו במרחב - אתם לא מפסיקים לדאוג: איפה הוא עכשיו? מה אם משהו ייסגר לו על האצבעות? מה אם הוא יישען על רהיט כבד שייפול עליו? חששות חדשים ורבים מציפים אתכם, ובצדק. הבית צריך לעבור התאמה למצב החדש.

לאפליקציית JAMA

אז איך מתחילים למגן את הסביבה ולהפוך אותה לבטוחה עבור התינוק שלכם? ההמלצות שלנו מתחלקות לשניים - כאלו הכוללות אביזרי מיגון שונים וכאלו הקשורים לרה-ארגון של הסביבה הביתית. כדאי, כמובן, להתייחס להכל:

כיסוי ומיגון שקעים

משום מה, שקעי חשמל מהווים מוקד התעניינות בולט ביותר לתינוקות, אך כמו שהם מעניינים - כך הם מסוכנים. מה עושים? רוכשים בכל חנות לכלי בית או טמבוריות למניהן כיסוי לשקעים שאינם בשימוש ובכך תגנו על התינוק מהתחשמלות, חס וחלילה.

תינוק זוחל על שטיח. ShutterStock
השלב שאסור להוריד את העין לרגע. תינוק זוחל/ShutterStock

נעילת מגירות וארונות

כמה שהקטנטנים אוהבים לפתוח את המגירות והארונות, נכון? הם מגלים דברים חדשים שאתם ממש לא רוצים שהם יגעו בהם, ונהנים מפתיחה וסגירה שעלולות לא פעם להסתיים באצבעות תפוסות ובכי עד לב שמים. מה עושים? רוכשים נועלי מגירות וארונות, שניתן להצמיד באמצעות דבק או ללפף סביב ידיות באופן שהתינוק לא יוכל לפתוח. החיסרון הבולט בנועלי המגירות והארונות הוא הסרבול כשאתם רוצים, לשם שינוי, לפתוח אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פחדים בגיל הרך: מדוע הם מתעוררים ואיך נכון להגיב להם?

בשיתוף JAMA

שער בטיחות

למי שמתגוררים בבית עם מדרגות, שערי בטיחות הם אביזר חובה כשהתינוק מתחיל לנוע במרחב. גם בבתים בעלי מפלס אחד, שערי בטיחות שומרים שהתינוק לא יגיע למקומות מסוכנים וניתן להציב אותם בכניסה לחדרים, למסדרון וכו'.

מגן פינות לרהיטים

מי שתכנן את הרהיטים כנראה לא בילה עם תינוק לאחרונה. רוב השולחנות, המזנונים והשידות מעוצבים עם פינות חדות וזוהי סכנה לא מבוטלת לתינוק שלכם. רכשו מגני פינות מסיליקון שאפשר להדביק על הרהיטים אך קחו בחשבון שהדבק שבהם כנראה ישאיר סימן. ישנם גם פתרונות נוספים למיגון פינות מחומרים אחרי ובגדלים שונים ותוכלו למצוא אותם בחנויות כלי בית או באתרי אינטרנט שונים.

מעצור לדלתות

דמיינו דלת נטרקת לכן על היד. דמיינתם? מצוין. אז זה הזמן לקנות מעצור לדלת כדי למנוע את הסבל הזה מהתינוק שלכם. הוא עדיין לא יודע שמסוכן להכניס את הידיים בין הדלת למשקוף והוא לא רואה בכך סכנה. התקינו מעצורים ומנעו הגעות מיותרות למיון.

הזזת חפצים כבדים ולא יציבים

כשהתינוק מתחיל לזחול, זה הזמן להרים ולהזיז חפצים כבדים ולא יציבים שיכולים להימצא בדרכו. מנורה גדולה וכבדה, למשל, יכולה לשמש את התינוק לייצוב והישענות, אך אם היא לא יציבה מספיק על הרצפה - זה עלול להיגמר באסון. זכרו כי השינוי בבית, שעלול שלא להתיישב עם חלומות העיצוב שלכן, הוא זמני, עד שהתינוק יגדל קצת.

ילדה עם חומרי ניקוי. ShutterStock
הרחיקו את חומרי הניקיון. תינוק משחק בארון חומרי הניקוי/ShutterStock

הרמת חומרים מסוכנים

אם חומרי הניקוי שלכם נמצאים בארון נמוך אליו והתינוק יכול להגיע (ובחרתם שלא לנעול את הדלתות שלו), עליכן להחליף את המיקום של החומרים האלה. תינוק סקרן עלול לפתוח את דלתות הארון ולפתוח בקבוקים של חומרי ניקיון ואתם ממש לא רוצים שזה יקרה.

סריקת הסביבה והרמת חפצים קטנים

ודאו כי לא נפלו לכם על הרצפה כמה שקלים, חרוזים ממשחק של הילד הגדול או כל דבר שעלול להתגלגל לידיו ולפיו של התינוק הזוחל. תינוקות אוהבים לחקור את העולם באמצעות הפה, וחפצים קטנים עלולים לגרום להם לחנק, לכן סרקו את הבית והרימו כל דבר שעלול למצוא את עצמו בדרכו לפה של התינוק.

סגרו חלונות או התקינו סורגים

גם אם אתם אוהבים אור ואוויר בבית, שימו לב שהתינוק לא יכול לטפס בעצמו אל החלון הפתוח. אם יש לכם חלון גדול בסלון, למשל, ודאו כי גם במצב עמידה התינוק לא יכול להתרומם מעבר למעקה. הכי בטוח להתקין סורגים או פשוט - לסגור (ולנעול) את החלון מבפנים.

לסיכום, הבית הוא המקום שצריך להיות הכי בטוח עבור התינוק שלכם, אך לפעמים הוא עלול להציב לא מעט סכנות. זכרו כי יש להתאים את הסביבה לעולמו החדש של התינוק הזוחל, וכי עדיף השקעה מסוימת וויתור על הסטייל באופן זמני לטובת הבטיחות של היקר לכם מכל.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully