וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזרום או לתקן? כך תגיבו לשיבושי המילים (החמודים) של הילד

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 7:17

השלב שבו ילדים משבשים מילים הוא חמוד בצורה יוצאת דופן, אבל המון הורים תוהים אם להתמסר למתיקות או לנצל את ההזדמנות כדי ללמד את הילדים דיבור תקני. מה אומרים המומחים?

ילד סקרן ששואל שאלות. ShutterStock
אני מתעלב! ילד חמוד/ShutterStock

"אמא, אם את רוצה להגריש את הזבובים, קחי מקל הגרשה!", "אני משרוול את החולצה", "אני מתעלב" - אין דבר חמוד יותר מלשמוע את הילד משבש או ממציא מילים בכזה ביטחון, וכמובן - להבין למה הוא התכוון. אם לילד שלכם יש מילים יצירתיות משלו, אתם יכולים להיות גאים, שכן הדבר מעיד על התפתחות היכולות הדקדוקיות שלו ועל תהליכי רכישה ולמידה של המבנים השונים בשפה העברית.

לאפליקציית JAMA

קלינאית התקשורת מיטל מנשרי מסבירה כי שימוש בשורש קיים, למשל ע.ל.ב, ונטיעתו בבניין התפעל, אותו הילד מכיר, מביאה ל"מתעלב", רק שלא תמיד כל הטיה כזו קיימת בשפה העברית. שילוב יצירתי שכזה יכול ללמד שהילד פיתח ידע מורפולוגי - הוא מכיר ומבין את השורשים והתבניות בשפה ומגלה רגישות למבנים השונים בשפה העברית.

אז איך כדאי להגיב להגייה היצירתית של המילים?

ישנם מי שמתחילים להשתמש בעצמם בשיבוש של הילד מתוך כוונה טובה ושעשוע, ויש מי שמתקנים את הילד תוך כדי המשפט. ההמלצה היא לא לשבש את המילים בעצמכם באופן קבוע, ולא לתקן את הילד ולדרוש ממנו לחזור אחריכם על צורת ההגייה התקינה. מה כן לעשות? חזרו אחרי המשפט של הילד והדגישו בדיבור שלכם את המילה שהוא שיבש בצורתה התקינה.

רגע לפני שהילד יזנח את השיבושים שלו, אתם יכולים לתעד אותו בסרטון או על הכתב, כדי שיישאר לכם זיכרון נחמד ומשעשע מהמילים המקוריות שלו.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

בשיתוף אפליקציית Jama

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully