וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוגמנית המשגעת שוב חוטפת ביקורות. והפעם זה לא בגלל הגוף שלה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 12:04

אמילי רטאייקאוסקי היא דוגמנית, שחקנית ופמיניסטית לא קטנה, ואולי זו הסיבה שהיא זוכה לביקורת רבה על כל דבר שהיא עושה או מפרסמת. תמונה שהעלתה לאינסטגרם עם בנה התינוק גררה שלל תגובות של אימהות זועמות שביקרו את הדרך בו היא מחזיקה אותו. אז איך מחזיקים תינוק?

הדוגמנית המשגעת אמילי רטאייקאוסקי (29) ילדה את בנה הבכור סילבסטר אפולו בר בחודש מרץ האחרון, ודקה אחרי חזרה לגוף השדוף שלה, מה שגרר לא מעט ביקורות בעמוד האינסטגרם שלה שקרוי emrata וכולל למעלה מ-27.6 מיליון עוקבים. הפעם העוקבים שלה, וגם אלה שלא למען האמת, התעצבנו מתמונה אחרת שבה היא נראית מחזיקה את בנה, עם בגד ים כמובן, בצורה שנראית מאוד לא בטיחותית ובטח לא נוחה.

ביררנו עם שיר אמיתי, פיזיותרפיסטית התפתחותית מהמכון להתפתחות הילד אשדוד במחוז מרכז של כללית, מה הדרך הנכונה להחזיק תינוק והאם החזקה כמו של הגברת באמת מסכנת את הילד?

"מהראש יוצא חוט השדרה, ואם הראש של התינוק מאוד רפוי ולא אוחזים בו כמו שצריך - אז הוא עלול להיות מטולטל ויש סכנה לעמוד השדרה שכן החוליות הן מאוד רכות", מסבירה אמיתי. לדבריה, "אם היא הייתה מסובבת אותו עם הפנים למצלמה, אוחזת עם שתי הידיים מתחת לבתי השחי שלו וממש משעינה את האגן שלו על הבטן שלה, אז היה מנח נכון יותר של הצוואר, הראש ובית החזה".

בעיה נוספת בצורת האחיזה של רטאייקאוסקי היא שהיא "לא מאפשרת לתינוק עבודה פיזית". אמיתי מסבירה כי "התינוק נשען עליה ותמוך ביותר במאה אחוז. אין עבודה אקטיבית של הראש. רואים שהגוף מאוד שמוט, לא רק הראש הצוואר אלא גם האגן, הרגליים וכפות הרגליים".

היא מוסיפה כי "כשאנחנו אוחזים תינוק בגיל הזה אנחנו מחפשים לתת תמיכות מתאימות, אבל גם לעודד עבודה אקטיבית בזמן הזה. רואים שלתינוק הזה אין שליטה על הראש, הוא לא מחזיק את הראש נכון, וניכר שהאחיזה שלה לא נותנת לו מספיק תמיכה שהוא צריך".

איך מחזיקים נכון?

"האחיזה היותר נכונה היא באמת לתת יותר תמיכה מהאגן, ולהחזיק אותו על הצד כדי לאפשר קשר עין - שהוא אולי הדבר הכי חשוב בין הורה לתינוק, וגם אחיזה סימטרית", מסבירה אמיתי. "אם אנחנו רוצים לעודד עבודה יותר נכונה של גוף התינוק, אנחנו בהכרח צריכים לתת יותר תמיכות כדי לאפשר לראש להיות אקטיבי במנח. אם אני אתמוך בבית החזה והאגן אני מאפשרת לראש להיות יותר אקטיבי ולעבוד יותר על התנגדות נגד כוח הכובד, שזה מה שאנחנו מחפשים בגיל הזה".

אמיתי מציינת שמדובר לא רק בתנוחה לא אופטימלית עבור התינוק אלא גם עבור האימא. "להרים ולהוריד תינוק זה מה שאנחנו עושים כל היום כהורים לתינוקות, אז מומלץ לאזן בין שני הצדדים - שמאל וימין. בשביל התמונה היא עומדת ישר ואין לה בעצם הכנה למשקל התינוק, ששוקל בוודאי מעל חמישה קילוגרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully