וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעת? יש 4 דברים שהגוף שלך חייב לקבל בזמן ההיריון

בשיתוף סופהרב

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 9:27

תחזוקת גופך בהיריון צריכה להתחיל לפני שנוצר העובר ולהימשך אחרי הלידה וסיום ההנקה. במהלך ההיריון את זקוקה לרכיבים חשובים כמו חומצה פולית, ברזל, ויטמין D ועוד, וכדאי לוודא שהם נספגים בגוף בצורה המיטבית. איך עושים זאת? הנה התשובה שחיפשת

אישה בהיריון. ShutterStock
היריון הוא אתגר ענק, אבל אפשר לעבור אותו בהצלחה ובריאות/ShutterStock

אין לגוף האנושי הרבה אתגרים כמו היריון, אולי בכלל לא. התהליך הממושך והמרגש מתחיל עם שלב ההכנה של הגוף, עוד לפני שהעובר בכלל נוצר, ונמשך גם לאחר הלידה, כאשר האימא מתאוששת.

וכמו שכולנו יודעות, אחד הקשיים הגדולים ביותר בזמן ההיריון הוא שמירה על תזונה יציבה, שחיונית גם לאם וגם לעובר. התזונה במהלך ההיריון יכולה להיות מושפעת משלל דברים, כמו ההורמונים המשתוללים, שגורמים לחוסר תיאבון, בחילות, הקאות וכן הלאה ובכל זאת, כאמא לעתיד, הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות בתקופה זו הוא כמובן להמשיך ולהקפיד לצרוך ויטמינים ומינרלים, להמשך התפתחות תקינה של עוברך ולשמירה על רמתם התקינה אצלך .

האם זה אומר "לאכול עבור שניים", כמו מיתוס ההיריון המוכר? התשובה המורכבת היא "כן, וגם לא". הכוונה היא שהאם לא צריכה באמת לאכול כפול, כי היא רוצה להימנע מהשמנה מיותרת. אבל כיוון שהעובר מסתמך בצורה מוחלטת ומלאה על תזונת האם, חשוב שהיא תהיה מוקפדת ומאוזנת עם כלל הרכיבים הנדרשים לאם ולעובר למהלך תקין של היריון ולידה.

לכן, לקראת ההיריון, במהלכו ואחריו, משרד הבריאות והרופאים ימליצו לאם לעתיד לצרוך מספר דברים, כמו חומצה פולית (הנחוצה וחשובה למניעת מומים אצל העובר), ברזל (המסייע למניעת אנמיה ובונה את מערכת העצבים והתפתחות המוח), ויטמין D (מסייע לבניית השלד) ועוד, דוגמת מגנזיום, סידן וכן הלאה.

המולטי-ויטמין שלך לתקופת ההיריון. לרכישת פריג'נטלי לחצי כאן>>

אישה פותחת חלון. ShutterStock
חשוב לצרוך ויטמינים ומינרלים במהלך ההיריון/ShutterStock

הבעיה היא שיש מגוון כה רחב של ויטמינים ומינרלים נחוצים שצריך לצרוך, ואף אימא לא באמת רוצה להתחיל עכשיו לצרוך כל אחד מהם בנפרד, כי מדובר בהתעסקות בלתי נגמרת, שגם עלולה להוביל לטעויות במינונים וכו'. מה הפתרון? מולטי-ויטמין, וכמו בכל דבר שנוגע להיריון שלך - גם כאן יש אפשרויות מומלצות יותר ופחות. השוק רווי במולטי-ויטמינים, אבל כשאת בהיריון, את כמובן לא מוכנה להתפשר על שום דבר ורוצה את הטוב ביותר עבורך ועבור העובר. לכן, חשוב להקפיד לבחור ולצרוך רק מולטי-ויטמין איכותי ועשיר, כזה שעונה על המלצות מומחים ואיגודי הבריאות השונים, כולל משרד הבריאות.

למשל, כשאת נוטלת מולטי-ויטמין בהיריון, חשוב לך לדעת שאת צורכת חומצה פולית בנגזרת הפעילה שלה, "מתיל-פולאט" ובמינון נכון. מדובר בנגזרת הטבעית של חומצה פולית (לא סינטטית) הנספגת בגוף בצורה מיטבית. זו דאגה אחת פחות עבורך בתוך התקופה המורכבת הזו.

המלצה חשובה נוספת לאישה בהיריון היא לצרוך ברזל, למענה ולמען העובר. אולם כידוע, ברזל עלול להוביל במקרים רבים לתופעות דוגמת עצירות או כאבי בטן שהופכים לבלתי נסבלים ולכן כדאי שבמולטי-ויטמין שלך יהיה ברזל עדין במינון מוגבר, שימנע את אותן תופעות לוואי ויקל עלייך כמה שניתן.

ומה לגבי היוד, שחיוני בתקופת ההיריון להתפתחות תקינה של העובר? לעיתים קרובות מדובר במשהו שנשים בהיריון "מפספסות" בדרך ומחקרים הראו שהוא אכן חסר להן במקרים רבים. אולם זהו מינרל מהותי ביותר, הנכלל ברשימת 4 הרכיבים המומלצים על ידי משרד הבריאות. הדברים נכונים גם לוויטמין D3 בצורתו הפעילה (מסייע לספיגת תקינה של סידן ולבריאות העצם), ויטמין B12 בנגזרת "מתילקובלאמין" (משמעותי עבורך אחרי ההיריון לא פחות מאשר במהלכו ועוזר לגוף להשתקם) ועוד.

sheen-shitof

עוד בנושא

הגיע הזמן לברר: האם באמת צריך "לאכול בשביל שניים" בהיריון?

בשיתוף סופהרב
אישה בהריון. ShutterStock
איך צורכים ברזל בלי תופעות לוואי, דוגמת כאבי בטן או עצירות?/ShutterStock

כפי שאת בטח מבינה יש לא מעט ויטמינים ומינרלים שחיוניים לנו במהלך ההיריון והיתרון של מולטי-ויטמין איכותי הוא היכולת לרכז את כולם לטבלייה אחת, שאת לוקחת פעם ביום ויודעת שאת והעובר קיבלתם את כל מה שצריך. פריג'נטלי, המולטי-ויטמין (פרנטל) מבית סופהרב, הוא המוצר המתקדם ביותר שקיים כיום בשוק לתקופת ההיריון ולאחר הלידה. בכל טבלייה נמצאים 23 רכיבים חיוניים, במינונים מדויקים ובהתאם להמלצת איגוד הגניקולוגים.

הנגזרות הפעילות והטבעיות של הרכיבים, הקיימות בפורמולה המתקדמת של פריג'נטלי, מסייעות לספיגה אופטימלית של הרכיבים בגוף, כך שכל הוויטמינים והמינרלים עושים את הפעולה הנדרשת מהם בצורה הטובה ביותר.

אז כשאת מתכוננת להיריון, חווה אותו ואז נהנית מהתינוק החדש שלך ושלב ההנקה, את רוצה להיות בטוחה שנתת גם לו וגם לגוף שלך את כל מה שצריך בשביל התפתחות תקינה ובריאה. חשוב שתשמרי גם על עצמך וגם על העובר שלך בצורה הנכונה ביותר לכל אורך התהליך הנהדר הזה וכדי להתמודד עם הקשיים ולהסיר מעצמך לפחות דאגה אחת - מולטי-ויטמין איכותי כמו פריג'נטלי הוא הפתרון הנכון.

המוצר אינו תרופה ולא נועד לאבחן, לטפל לרפא או למנוע מחלה כלשהי

המולטי-ויטמין שלך לתקופת ההיריון. לרכישת פריג'נטלי לחצי כאן>>

בשיתוף סופהרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully