וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש משהו שאת ממש, אבל ממש חייבת לדעת על היריון

בשיתוף סופהרב

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 16:14

תהליך ההיריון מיוחד וממושך. העובר ואז הילד היונק תלויים לחלוטין באימא ולכן ישנם ויטמינים ומינרלים שמומלץ לצרוך לטובת ההתפתחות שלהם והבריאות שלך. הפתרון הנוח והיעיל ביותר הוא מולטי-ויטמין וד"ר גיא גוטמן הגיע לאולפן כדי להסביר על חשיבות הנושא והאפשרויות

בווידיאו: איך דואגים לעצמנו ולעובר בצורה הטובה ביותר בתקופת ההיריון?/עריכה: דפי מקל

עבור נשים, היריון הוא תהליך מיוחד וממושך. הוא מתחיל עוד לפני שנוצר העובר ולא מסתיים גם בעת הלידה, אלא נמשך אחריה. וכדי שנוכל לעזור לגופנו בעת התהליך עד כמה שניתן, ישנם ויטמינים ומינרלים שאסור לנו לוותר עליהם. ד"ר גיא גוטמן, מומחה בגניקולוגיה, פוריות ומיילדות, הגיע לאולפן על מנת להרחיב בנושא החשוב הזה.

"שלושה חודשים לפני ההיריון כבר צריך לקחת תוספים, ולהמשיך עמם לכל אורך תקופת ההיריון ובזמן ההנקה", הסביר ד"ר גוטמן. "העובר, ואז הילד שיונק, תלוי ב-100 אחוז במה שהאם צורכת, לטובת ההתפתחות והגדילה התקינים שלו. אין תחליף לתזונה מאוזנת ובריאה, עשירה בפירות, ירקות ודגים, מזון לא מתועש ולא משמין וכו'. כל מה שנכון לאורח חיים בריא - נכון שבעתיים בהיריון ועדיין, יש ויטמינים ומינרלים שכל הארגונים והאיגודים העולמיים שעוסקים בתחום ההיריון, הלידה והתזונה ממליצים ליטול אותם, מעבר לתזונה הרגילה".

מה הכוונה, שצריך "לאכול בשביל שניים", כמו שאומרים?

"לא ברמת הקלוריות. לא אמורים להשמין בשביל שניים בהיריון. אבל ישנם מרכיבים בסיסיים, כמו חומצה פולית שמונעת היווצרות מומים במערכת העצבים של העובר, ברזל שחשוב להתפתחות והגדילה של העובר, ויטמין D שהוא הבסיס לגדילה ויצירה של עצמות וצמיחה, יוד שמפתח את בלוטת התריס ומשפיע על האינטלקטואליה של העובר - כולם לא קיימים מספיק בתזונה הרגילה וצריך אקסטרה מהם".

המולטי-ויטמין שלך לתקופת ההיריון. לרכישת פריג'נטלי לחצי כאן>>

אז איך צורכים אקסטרה מהם?

"כדי להיות בטוחה ורגועה בהיריון מהבחינה הזו, אנחנו ממליצים לצרוך תוספי תזונה שמותאמים לנשים הרות. פריג'נטלי הוא מולטי-ויטמין, שמכיל 23 ויטמינים ומינרלים שונים ובעיקר, את ארבעת החשובים שדיברנו עליהם".

ומה מיוחד בפריג'נטלי לעומת תוספי תזונה אחרים שנמצאים על המדף?

"תוסף תזונה אידיאלי יעיל מצד אחד ונוח לנטילה ונטול תופעות לוואי מצד שני. בפריג'נטלי יש מרכיבים כימיים ספציפיים שהופכים אותו לקל ונעים לנטילה - בלי צרבת, בחילה או עצירות. זה מתאפשר למשל בזכות שינוי במולקולת הברזל. יש בו ברזל עדין, שמונע תופעות לוואי עיכוליות קשות. החומצה הפולית שיש בפריג'נטלי נספגת הרבה יותר טוב בגוף והריכוז שלה בדם הופך לגבוה יותר".

ומלבד הפריג'נטלי, אילו תוספים אחרים מומלץ לנשים הרות לצרוך?

"אומגה 3, שחיונית לבניין המוח של העובר. יש אומגה 3 בדגים וההמלצה היא לאכול שתי מנות דג, 200 גרם, בשבוע. זה המון וכמעט אף אחת לא אוכלת ככה ולכן אומגה 3 הוא תוסף חשוב. לפריג'נטלי יש מארז של תשעה חודשים, שמכיל גם את המולטי-ויטמין וגם את האומגה 3. זה גם נוח וגם יעיל".

המולטי-ויטמין שלך לתקופת ההיריון. לרכישת פריג'נטלי לחצי כאן>>

בשיתוף סופהרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully