וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר ששומר על כ-200 גופות של אנשים שמחכים שיחזירו אותם לחיים

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:40

181 אנשים מרחבי העולם החליטו לשמור את הגופות שלהם בתוך מתקני קירור בארה"ב רק בשביל האפשרות שיוכלו להחזיר אותם לחיים. איך זה בדיוק עובד והאם זה אפשרי בכלל? הפרטים בפנים

מוות. ShutterStock
מחכים לחזור לחיים. גופה בחדר מתים/ShutterStock

הרבה אנשים מפחדים מהמוות והיו מעדיפים לדעת שגם אם ימותו, קיימת אפשרות להחיות אותם בשלב כלשהו, אם המדע יאפשר זאת. במתחם עסקים קטן בארה"ב ניתן למצוא שרידים שמורים של 181 אנשים שקועים במיכלי חנקן נוזלי בטמפרטורה של -196 מעלות צלזיוס, שכל משאלתם היא לחזור לחיים.

באתר iflscience מספרים כי במתקן פועלת קרן Alcor Life Extension Foundation, ארגון ללא מטרות רווח היושב באריזונה. מאז תחילת שנות השבעים שמה לה החברה למטרה להיות המובילה העולמית בתחום הקריוניקה (Cryonics) - שיטה שפותחה כבר בשנות ה-60 ונועדה לשמר גוף ומוח אנושיים בטמפרטורות נמוכות, בתקווה שהתפתחויות עתידיות במדע ובטכנולוגיה עשויות יום אחד להפוך את החזרה לחיים לאפשרות.

נכון לעכשיו, שום בן אדם מעולם לא הוחזר לחיים לאחר שמת והשתמר בטמפרטורות מתחת לאפס, והטכנולוגיה שתאפשר זאת גם לא נראית באופק. עם זאת, אלקור טוענת כי האפשרות העצומה של הטכנולוגיה לבדה מספיקה כדי להצדיק את שירותיה.

החברה פירסמה באתר האינטרנט שלה רשימה מלאה של 181 המטופלים שהחליטו להכנס להליך שימור, והיא מכילה תיאור קצר של כל "מטופל". למשל, האדם ה-181 שעבר את התהליך הזה היה זכר בן 67 שמוחו נשמר לאחר שמת מאי ספיקת כליות באוגוסט 2020. הרוב המכריע של האנשים שעברו תהליך זה היו מארה"ב, אך ישנם גם חולים מאוסטרליה, קנדה, צרפת, פורטוגל, ספרד, בריטניה, יפן, סין, תאילנד, וכן, גם מישראל.

מוח בתוך צנצנת. ShutterStock
שומרים את המוח ו/או את הגוף כולו. מוח בצנצנת/ShutterStock

כדי להשתתף בניסוי המוזר הזה, אנשים חייבים להירשם כדי להיות חברים, כשהם עוד בחיים כמובן. החל משנת 2020, עלות שימור של כל הגוף היא 200,000 דולר ושימור עצבי (מוחי בלבד) הוא 80,000 דולר. בנסיבות האידיאליות, צוות ההמתנה הקריוני ממתין ליד אדם גוסס עד שבוע לפני המוות ובחלק מהמקרים המטופלים מגיעים לפני מותם להוספיס שמפעילה החברה.

לאחר שהאדם מוכרז כמת על פי חוק, הוא יעבור תהליך ייצוב שכרוך בהשרייה באמבט קרח והעברת נוזלים שונים במערכת הדם והקפאה מדורגת. לאחר מכן מחזירים את זרימת הדם והנשימה באופן מלאכותי כדי להגן על המוח ולאפשר מתן "תרופות מגן". הגופה המצוננת תועבר לאחר מכן למתקן. שם היא תקבל חומרי הגנה נוספים כדי לסייע בשימור כלי הדם, המוח ואיברים אחרים.

בתום ההכנה - לאחר חמישה עד שבעה ימים, מכניסים את הגוף למיכל אלומיניום המכיל חנקן נוזלי. כאן, הגוף יוחזק בטמפרטורה של מינוס 196 מעלות צלזיוס בהמתנה לכל התפתחות שתוכל להחזיר אותם לחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully