וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לריצה ויש לנו בעיה. מה עושים? התשובה תפתיע אתכם

בשיתוף אלטמן

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 16:42

לפעמים גם פציעת ספורט קלה, שלא דורשת טיפול רפואי, יכולה להשבית אתכם מאימונים לפרק זמן משמעותי. מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאב ולהתגבר על הפציעה?

אישה וגבר עושים כושר. Giphy
פציעות ספורט עלולות להשבית אתכם לחודשים ארוכים. אישה רצה/Giphy

כל מי שנעל אי פעם נעלי ריצה יודע שתנועה קטנה ולא זהירה יכולה להיות הרסנית. זה יכול להיות נקע בקרסול, קרע ברצועה, שברים בעצמות או "סתם" חבלה שתגרום לדלקת בגיד. מעבר לכאב ולסבל, הבעיה העיקרית היא שפציעות ספורט, גם הקלות שבהן, עלולות להשבית אתכם מפעילות לחודשים ארוכים, על כל המשתמע מכך.

זו הסיבה שהמדע מחפש כל הזמן חידושים שונים שיכולים לסייע בהחלמה ולהקל על הכאב. בין השאר, תשומת הלב מופנית לאמצעים ביתיים שבהם ניתן לטפל כשאין צורך בהתערבות רפואית, ושאין להם תופעות לוואי.

אל תתעלמו מהכאבים

כאבים מעידים בדרך כלל על פגיעות ברקמות הגוף והיווצרות של תגובה דלקתית, שהיא למעשה מצב בו מערכת החיסון מתגייסת להגנה מפני זיהום ולתיקון הנזק שנגרם. מלבד כאב, לעתים קרובות הסימנים לכך הם נפיחות ואודם - בגלל הפרשת חומרים מתווכי דלקת שנקראים ציטוקינים.

במרבית המקרים, הדבר הראשון שעושים הוא ליטול תרופות מסוג נוגדי דלקת ללא סטרואידים (NSAID's), בכדורים או כמשחה. אבל חשוב להדגיש, כי כאשר נוטלים תרופות מסוג זה לתקופות ארוכות עלולות להיגרם תופעות לוואי. בשנים האחרונות מזהיר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מפני סיכונים שיכולים להיגרם בעקבות שימוש ממושך (יותר מ-10 ימים) בתרופות מסוג זה.

רשימת הסיכונים כוללת: הגברת הסיכון להתקפי לב, שבץ מוחי ופקקת ורידים, נזק לכבד, עלייה של לחץ הדם, גירוי של רירית הקיבה והפרעות בעיכול, כיבים בקיבה ודימום בקיבה. בעיה נוספת בשימוש בתרופות היא שהן מעלות את רגישות העור לשמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ממה נגרמות פציעות ספורט ואיך נדע שאנחנו סובלים מאחת?

בשיתוף אלטמן

טיפול לא תרופתי וללא תופעות לוואי

בגלל הסיכונים הרבים שיש בתרופות, פותחו בשנים האחרונות תכשירים מדור חדש דוגמת סטילאר (Cetilar), קרם שמסייע להפחתת כאבי שרירים ומפרקים ובשיפור כושר התנועה. השימוש בקרם זה יעיל לחזרה מהירה יותר למסלול האימונים, משפיע ביעילות, בדיוק כמו משחות ממשפחת NSAID's, אך ללא תופעות הלוואי שיש לתרופות.

התכווצות שרירים בריצה. ShutterStock
שיפור ניכר. גבר מחזיק את רגלו הכואבת/ShutterStock

השימוש בסטילאר אינו מעלה את רגישות העור לשמש וניתן להשתמש בקרם זה ללא הגבלת משך הטיפול. סטילאר מתאים במיוחד למי שעוסקים בספורט וסובלים מכאבים במפרקים או מכאבי שרירים, ורוצים לחזור לשגרת האימונים במהרה.

איך זה עובד?

הקרם מכיל 7.5% חומצות שומן אסטריות, שהן חומצות שומן ממקור צמחי. הוא מסיס במים וגם בשומן ולכן חודר בצורה יעילה לממברנות התא. נוסף על כך, הקרם מהדור החדש מסייע לחידוש הרקמה הסינוביאלית - נוזל צמיגי שמשמש לסיכוך ולמניעת חיכוך של העצמות במפרקים כמו מפרקי הכתפיים, מפרקי הירכיים, מפרקי הקרסוליים, שהם מפרקים משמעותיים לספורטאים ובפרט לרצים.

כמו כן, במחקרים קליניים נצפה, כי בעקבות שימוש בקרם חל שיפור בתסמינים ובתפקוד אצל אנשים שסבלו מדלקות בגידים, כמו דלקת בגיד אכילס, שאופיינית בקרב רצים, אחרי ארבעה טיפולים.

בשיתוף אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully