וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 תרגילים שכולם צריכים לדעת איך לעשות

קארין לזרוביץ' זנזורי

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 17:31

פילאטיס היא שיטה שתורמת לבריאות הגוף והנפש (ולבטן שטוחה!) ומתאימה גם לאנשים שממש לא מתחברים לכושר. לרגל יום הפילאטיס, אספנו 5 תרגילים שפשוט אסור לוותר עליהם

5 תרגילים פילאטיס שכולם צריכים להכיר/צילום: אסנת פרלשטיין, עריכה: ניר חן

מחר (שבת) מציינים בכל העולם את יום הפילאטיס הבינלאומי. ביום זה חובבי פילאטיס מכל העולם חוגגים ומרימים לשיטה הוותיקה, וסטודיואים רבים מציעים שיעורים מיוחדים עם מיטב המורים למי שמתרגל פילאטיס וגם למי שלא.

שיטת הפילאטיס הומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס, והיא תורמה כבר שנים לבריאות הגוף והנפש של המון אנשים. השיטה מיועדת לנשים וגברים בכל הגילאים ובכל דרגות הכושר, כולל מי שלא עושה כלום או לא אוהב ספורט. בשיעורי הפילאטיס עובדים על גמישות, שיווי משקל וחיזוק הגוף כולו בדגש על אזור הבטן. בנוסף, השיטה מסייעת לשיקום פתולוגיות קיימות ואפילו עוזרת למנוע אותן.

אם אחרי כל זה עדיין לא נרשמתם לשיעור פילאטיס, קבלו בינתיים את 5 תרגילי הפילאטיס שכולם צריכים להכיר.

1. Roll up

קארין לזרוביץ' זנזורי מדגימה Roll up. אסנת פרלשטיין, מערכת וואלה
חוליה אחרי חוליה. Roll up/מערכת וואלה, אסנת פרלשטיין

שכבו על הגב, רגליים צמודות ופלקס בכפות הרגליים (ניתן לפתוח מעט ולכפוף ברכיים על מנת להוריד עומס), מתחו זרועות לתקרה כשפנים כף היד לכיוון כפות הרגליים, בנשיפה החלו להתגלגל מעלה חוליה אחרי חוליה, ושמרו על גב עגול ומבט אל הפופיק, קחו שאיפה ובנשיפה הבאה רדו חוליה אחרי חוליה באיטיות עד לשכיבה על הגב.

2. Open leg rocker

קארין לזרוביץ' זנזורי מדגימה Open leg rocker. אסנת פרלשטיין, מערכת וואלה
השתמשו בכוח הבטן ולא בתנופה/מערכת וואלה, אסנת פרלשטיין

ממצב ישיבה, משכו אליכם את הרגליים ותפסו אותם עם כפות הידיים, יישרו את הגב ואת עצם הזנב גלגלו פנימה, בשאיפה התגלגלו לאחור מבלי שהראש ייגע ברצפה, ובנשיפה חזרו לנקודת המוצא מבלי שעצם הזנב תקפוץ לאחור. שימו לב שאתם משתמשים בכח הבטן לביצוע התרגול ופחות משתמשים בתנופה.

3. Shoulder bridge

קארין לזרוביץ' זנזורי מדגימה SHOULDER BRIDGE. אסנת פרלשטיין, מערכת וואלה
שמרו על הגוף יציב/מערכת וואלה, אסנת פרלשטיין

שכבו על הגב עם רגליים כפופות וצמודות (או ברוחב האגן) כפות הרגליים על המזרן, נתקו את הגב מהמזרן חוליה אחרי חוליה והישארו למעלה, ישרו את רגל ימין לפנים הרימו והורידו אותה 3 פעמים תוך כדי שמירת הגוף יציב, ואז החליפו רגל, בסיום רדו מטה עם הגב חוליה אחרי חוליה מאזור השכמות ועד שהישבן יורד אחרון, נשמו בצורה חופשית במהלך הביצוע.

4. Back support

קארין לזרוביץ' זנזורי מדגימה Back support. אסנת פרלשטיין, מערכת וואלה
שכיבת סמיכה אחורית/מערכת וואלה, אסנת פרלשטיין

שבו בישיבה שלמה, קחו ידיים לצדי הגוף ועלו עם הישבן ולאוויר, הגוף מוחזק גבוה ונמצא במצב של שכיבת סמיכה אחורית, בנשיפה רגל עולה ובשאיפה הרגל יורדת. בצעו לסירוגין תוך כדי שמירת הגוף יציב והמבט קדימה.

5. Push up

קארין לזרוביץ' זנזורי מדגימה Push up. אסנת פרלשטיין, מערכת וואלה
אל תשכחו לנשום. Push up/מערכת וואלה, אסנת פרלשטיין

עמדו בעמידת פילאטיס (V בכפות הרגליים) שלחו ידיים מעלה וכמו קפיצת ראש לבריכה רדו חוליה אחרי חוליה מטה, לכו עם הכפות ידיים 3 צעדים על המזרן עד שתגיעו לעמידת סמיכה, בצעו 3 עד 5 כפיפות מרפקים צמודים לגוף, ואז חזרו אל הרגליים ב-3 צעדים גדולים, עלו מעלה חוליה אחרי חוליה עד לעמידה ובצעו מחדש, נשמו בצורה חופשית במהלך הביצוע.

קארין לזרוביץ' זנזורי היא בעלת תואר שני במדעי הספורט (MSC) ,מבעלי הסטודיו "פילאטיס סיטי" - סטודיו לפילאטיס מכשירים בתל אביב, ושיעורי און-ליין. חפשו אותנו באינסטוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully