המעסה קיפלה אותי כמו בייגלה. זה היה נפלא

זה לא העיסוי ה"נעים" שאתם חושבים עליו כשאתם נכנסים לספא, אבל עיסוי ספורטאים עשוי להיות בדיוק מה שאתם זקוקים לו כדי לשמור על הגוף שלכם ולמנוע פציעות אימונים, גם אם אתם לא מתאמנים למרתון

23/06/2021
יותר אינטנסיבי מעיסוי סטנדרטי. עיסוי(צילום: ShutterStock)

זה התחיל כמו כל עיסוי - התפשטות מהוססת, השתרעות על מיטת הטיפולים והשניות המביכות של ההמתנה המעורטלת בשכיבה עם הפרצוף בתוך החור הזה, שרק אלוהים יודע מי הגה את הנדסת האנוש שלו, עד לדפיקה הקלה בדלת שלאחריה המעסה נכנסת לחדר.

הדקות הראשונות מזכירות מאוד כל עיסוי סטנדרטי שעשיתם אי פעם, לישת היכרות של השרירים שלכם והערכת המצב הפיזי, לחיצות משחררות שמטרתן לחמם את הגוף ולקדם את ההתמסרות שלו לתהליך. ההתחלות תמיד קשות, "תרפי", מבקשת ממני המעסה.

עוד בוואלה!

5 דברים שיעזרו לכם לרדת במשקל, חוץ מדיאטה וספורט

לכתבה המלאה

ולהרפות חייבים כאן, כי לא יחלפו 10 דקות והיא תאחוז בירך הימנית שלי, קצת מתחת לברך ותמשוך אותה לאחור בתנועת ערבסק, רק בלי החן של הבלט הקלאסי - בזמן שהיד השנייה שלה שלוחה קדימה ומצמידה את כתף שמאל שלי אל המיטה. הרגשתי כמו פרעצל, אבל בקטע טוב.

אין סיכוי שאתם יכולים להימתח ככה לבד. מעסה מותחת מטופלת(צילום: ShutterStock)

"עיסוי ספורטאים הוא עיסוי שמיועד לאנשים שמתאמנים באופן קבוע, ומטרתו להקל על כאבים ופציעות שקורים באימונים - כמו שרירים תפוסים או קרע בשריר", מסבירה דורלי אידלסון, מטפלת בהולמס פלייס ספא ברעננה, "הוא שונה מעיסויים רגילים כי הוא חודר לשכבות העמוקות יותר של השרירים ולכן הוא פחות 'נעים' ומרגיע ממה שרגילים. זה עיסוי שהמטרה שלו היא לשחרר שרירים ספציפיים ולכן, לפעמים הוא כואב יותר".

ואכן מדובר על עיסוי אינטנסיבי הרבה יותר מעיסוי שבדי סטנדרטי. לא רק בעוצמת העיסוי, שבמיוחד באזורים התפוסים יותר היא גבוהה ואף מכאיבה לפרקים, אלא גם משום שהוא כולל מתיחות עמוקות - כאלה שתתקשו לעשות בעצמכם, ויגרמו לעצמות ולמפרקים שלכם להנפיק התפוקקויות מענגות ומשחררות.

"עיסוי ספורטאים" זה שם מעט מבלבל משום שלדברי אידלסון, הוא מתאים לא רק למרתוניסטים או לספורטאים מקצוענים, אלא הוא יכול להועיל מאוד גם למתאמנים חובבים, שמתאמנים מספר פעמים בשבוע ורוצים להימנע מפציעות.

מקל על פציעות, מונע דלקות

"עיסוי ספורטאים הוא עיסוי שנועד להקל על פציעות כמו קרעים בשריר ושרירים תפוסים, שקורות אחרי פעילות גופנית. אחרי פעילות מאומצת מצטברות בשרירים חומצות חלב בכמות גבוהה יותר ממה שהגוף יודע לפרק וזה מאט את סילוק הרעלים ואת זרימת החמצן לשרירים, ומקשה עליהם להתאושש ולהשתקם", מסבירה אידלסון. "העיסוי עוזר לפרק את חומצות החלב ומעודד זרימת דם טובה יותר בשרירים", היא אומרת.

לדבריה, מומלץ מאוד לשלב עיסוי כזה בשגרת האימונים, כאשר התדירות האידיאלית היא אחת לשבוע או שבועיים - למי שיכול להרשות זאת לעצמו, משום שזה יכול לעזור למנוע פציעות. "כשיש הצטברות של חומצות חלב ורעלים בשרירים זה מגדיל סיכון לפציעות כמו דלקות ברקמות, וזה מוביל למצבים שבהם האימונים ייצרו יותר עומס על המפרקים והגוף כולו יהיה רגיש יותר ומועד יותר לפציעות", היא מסבירה.

זה עלול לכאוב כמו מכות יבשות ביום שאחרי, זה יעבור. כאבים בצוואר(צילום: ShutterStock)

ציינתי כבר שמדובר בעיסוי אינטנסיבי וחזק, וזה המקום גם לחדד עד כמה. זה לא כאב בלתי נסבל במהלך העיסוי, יש בו גם רגעים נעימים מאוד, אבל אם הגעתם אליו עם שרירים תפוסים - העבודה בהחלט תתמקד באזורים הללו באופן מובהק ונחוש, והנחישות הזאת לעתים מכאיבה. לא ברמה של צרחות, אבל כן ברמה של "נשימה עמוקה, להוציא אוויר, הנה זה תכף נגמר", כזה.

ביום למחרת קמתי משוחררת להפליא. כאבי הצוואר והשכמות שהיו תפוסים ומכווצים הוקלו מאוד וכל האזור הרגיש משוחרר ופתוח יותר. אבל ברקע היתה גם תחושה של כאב מקומי כאילו חטפתי כמה כאפות טובות בגב, תוצר של עצימות העיסוי וגם של הרגישות האינדיבידואלית של הרקמות שלי, כנראה.

"זה מאוד תלוי אדם", אומרת אידלסון על מכאובי היום שאחרי, "השרירים מתכווצים כי עובדים עליהם מאוד קשה, אבל 24-48 שעות אחר כך מרגישים שחרור מאוד גדול כי יש סילוק יותר נכון של הרעלים מהגוף". ובכל זאת, בשל האינטנסיביות הזאת, מדובר בעיסוי שלא מתאים לכל אחד ואחת. לנשים בהיריון למשל, הוא אסור בתכלית, ואינו מומלץ גם לסובלים מאוסטאופרוזיס או ממחלות אוטואימוניות כמו פיברומיאלגיה.

הכותבת היתה אורחת "הולמס פלייס" ספא

  • עיסוי
  • פציעות ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully