וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם היחיד בהיסטוריה שהוגדר בחייו גם כ"גמד" וגם כ"ענק"

5.5.2021 / 23:55

אדם רנייר לא היה יכול להתגייס לצבא האוסטרי בשל מימדי גופו הנמוכים בצורה קיצונית. אלא שתסמונת נדירה גרמה לו לפרץ של צמיחה שבסופו של דבר גם גרם למותו בגיל 51 בלבד כשהוא בגובה של 2.34 מטרים

מפגש קצוות: האיש הגבוה והאיש הנמוך בעולם נפגשו לראשונה ב-2010-/רויטרס

היו הרבה אנשים בהיסטוריה שזכו להגדרה "גמד" וגם כאלו שזכו להגדרה "ענק" בשל מימדי הגוף. אלא שמסתבר שהיה רק אדם אחד בהיסטוריה שענה לשתי ההגדרות האלו במהלך חייו.

האתר המדעי iflscience הציג את סיפורו של אדם רנייר, שנולד בשנת 1899 להורים בגובה ממוצע לחלוטין. כאשר הוא התבגר והפך להיות נער צעיר, כבר אז היה ברור שמימדי גופו קטנים משל אדם ממוצע. במהלך מלחמת העולם הראשונה, הצבא האוסטרי לא גייס אותו בשל גובהו שהיה אז קצת יותר ממטר ו-20 סנטימטר. רנייר הוגדר כגמד, כך כעבור כמה שנים ניסה בכל זאת להתגייס לצבא שוב בגיל 20, ונדחה שוב משום שהיה בגובה של פחות מ-1.40 מטר.

אלא שבבדיקות הרפואיות נמצא שלרנייר יש כפות ידיים ורגליים גדולות מאוד ביחס לממדי גופו. ואז, בגיל 21, בשלב שבו רוב בני האדם מפסיקים לגדול ולצמוח - רנייר החל בפרץ של גדילה עד שבגיל 32 הוא הגיע לגובה של שני מטרים ועשרים סנטימטרים. רנייר, שהיה עד לא מזמן קטן מדי כדי להתגייס לצבא, הפך להיות ענק שמתנשא מעל לכל אדם שפגש.

בתחילת שנות ה-30, רנייר נבדק אצל רופא מומחה שאבחן אצלו מחלה שנקראת אקרומגליה, מחלה הנגרמת מפעילות יתר של הורמון הגדילה. כפות הידיים והרגליים הענקיות שלו היו חלק מהסימפטומים של המחלה, כמו גם התשישות המוגזמת שלו.

פעם גמד - ופעם ענק

הצוות הרפואי קבע שמה שגורם לתסמונת הזו היה גידול שלחץ לו על בלוטת יותרת המוח. הרופאים ניתחו אותו להוצאת הגידול בתקווה שזה ימנע ממנו להמשיך לצמוח וזה אכן מה שקרה והגובה שלו נותר יציב, אבל עמוד השדרה שלו החל להתעקם - מה שאומר שהוא למעשה המשיך לגדול.

עוד בוואלה!

המחלה שגורמת לגוף להתחיל לגדול מחדש

לכתבה המלאה

העקמת בגב נמשכה עד לשלב שבו הוא לא היה יכול ללכת בכוחות עצמו. הראייה והשמיעה שלו נפגמו ובסופו של דבר הוא מת בגיל 51 בלבד בגובה של 2.34 מטרים (האדם הכי גבוה באוסטריה באותה תקופה). עד לימים אלו, אין אף אדם אחר בהיסטוריה שענה גם להגדרה של גמד וגם להגדרה של ענק במהלך חייו.

  • עוד באותו נושא:
  • גמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully