וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילובים בריאים שישדרגו את ארוחת יום העצמאות שלכם

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 17:40

לא ברור איך המנגל הפך לסימן של יום העצמאות, אבל כן ברור שהוא יכול לכלול כל מיני מרכיבים שפחות טובים לנו לבריאות. מצאנו עבורכם 7 שילובים שידרגו לכם את העל אש מבחינה בריאותית, וגם מבחינת טעם

שיפודים על הגריל. ShutterStock
אפשר לשדרג, גם מבחינה בריאותי. שיפודים על הגריל/ShutterStock

טקס המנגל ביום העצמאות נחשב כבר להמשך ישיר של המסיבות בערב והמטס החגיגי בבוקר. וכמו כל טקס גם הוא כולל מדי שנה את אותם מאכלים ומרכיבים - יש לנו בשר, בקר או עוף, חומוס, טחינה, פיתות וכמה סלטים. טעים? כן, בריא? לא מאוד. אבל מה אם היינו אומרים לכם שבעזרת שינויים קטנטנים אתם יכולים לשדרג את הארוחה הלא מאוד בריאה הזו? מצאנו לכם כמה שילובים שמתאימים לעל האש ויכולים אפילו לתרום לכם לבריאות:

לשלל הכתבות המיוחדות שלנו ליום העצמאות ה-73 - לחצו כאן

בשר אדום ורוזמרין

סטייק סינטה. ShutterStock
שילוב מתבקש שיכול למנוע מחומרים מסרטנים להיכנס לכם לגוף. סטייק עם רוזמרין/ShutterStock

מדובר בשילוב טבעי שלא מעט אנשים עושים מבלי לדעת כמה הוא בריא להם. חוקרים מאוניברסיטת ארקנסו גילו כי לרוזמרין, צמח תיבול פופולרי יש יתרונות למניעת סרטן והוא יכול לפרק את התרכובות ההקרציוגניות שעלולות להיווצר כאשר הבשר נצלה על הגריל.

נכון, צליה בחום גבוה של בשר אינה בריאה, וכאמור עלולה להכיל תרכובות מסרטנות, אבל זה לא יגרום לכם לוותר עליו בעל האש המסורתי, לכן, זו יכולה להיות דרך טובה להפוך אותו ליותר בריא.

עוד בוואלה!

האם בשר על האש מסכן את הבריאות שלכם? אלה התשובות

לכתבה המלאה

דגים ועלים ירוקים

סלמון וברוקולי. ShutterStock
שילוב בריא וטעים ששומר לכם על העצמות. סלמון וברוקולי/ShutterStock

אומנם הם לא מופיעים על הגריל של כולם ביום העצמאות, אבל בחירה בדגים היא ככל הנראה בחירה בריאה יותר מבשר אדום. במיוחד אם תשלבו אותה עם תוספת ירוקה.

סידן וויטמין D הם שניים ממרכיבי התזונה החשובים ביותר לשמירה על עצמות בריאות וחזקות, כך על פי פרסומים מקצועיים של המכון הלאומי לבריאות בארה"ב. דגים כמו טונה וסלמון עשירים בוויטמין D ומומלץ לשלב אותם עם ירקות עליים שמהווים מקור מעולה לסידן כמו קייל, ברוקולי או כרוב.

סלט אבוקדו ועגבניות

גוואקמולה עבור מגזין סימילאק. ShutterStock
שני כוכבים ביחד. סלט גוואקמולי/ShutterStock

שני מרכיבים בריאים לחוד, שביחד יכולים לעבוד עוד יותר טוב גם מבחינה בריאותית וגם מבחינת טעם. מצד אחד העגבניה האדומה שצבעה מגיע מהליקופן, קרוטנואיד ונוגד חמצון שבין השאר מונע את התפתחותם של תאים סרטניים בגוף, ומצד שני האבוקדו שמכיל שומן שעוזר לגוף לספוג ליקופן בצורה טובה יותר. יאמי.

חומוס ובצל

חומוס עיסא. רעות סהר, רעות סהר
שילוב מושלם ודיאטתי. חומוס ובצל/רעות סהר, רעות סהר

גרגירי חומוס מכילים כמויות גדולות של ברזל ואבץ, אולם המרכיבים החיוניים לא תמיד נספגים בקלות בגוף. מחקר מ-2010 שפורסם בכתב העת Agricultural and Food Chemistry מצא כי תרכובות גופרית המצויות בבצל יכולות לשפר את הספיגה שלו.

בינינו, השילוב הזה גם יחסוך לכם מאות קלוריות. רק אל תנשפו על אף אחד אחרי האוכל.

פיתה וחומוס

חומוס יונס. נועם סולד
מה יותר ישראלי מזה? חומוס ופיתה/נועם סולד

אבל אל תחשבו שהזנחנו את הפיתה. חלבוני הקטניות, כמו במקרה של החומוס הם טובים ועשירים בפני עצמם, אבל הם הופכים להיות חלבון מלא רק אם משלבים אותם עם דגנים כמו פיתה באותה ארוחה, ויש שיאמרו שאפילו באותה יממה. בנוסף, שילובים כאלה מכילים הרבה מאוד סיבים תזונתיים שמסייעים למערכת העיכול וגורמים לתחושת שובע.

בכל מקרה כדאי להעדיף פיתה מחיטה מלאה על הפיתה הלבנה.

כרובית ועוף

חזה עוף עם כרובית. ShutterStock
מעולה גם לשומרי המשקל. עוף וכרובית/ShutterStock

מדענים מהמכון לחקר המזון גילו שהשילוב בין הרכיבים התזונתיים סולפורפן (כימיקל שמצוי בצמחים) וסלניום (מינרל חיוני) עשוי להפוך אותם ליעילים פי 13 בתקיפת תאים סרטניים, בהשוואה ליעילות כל אחד מהם נגד סרטן בנפרד. כרובית מכילה סולפורפן ואילו בעוף יש סלניום - אז נסו לשלב בין השניים.

ירקות בתנור ושמן זית

סלקים וגזרים צבעוניים צלויים עם סלסת אגוזי מלך ןגבינה צ'רקסית. דרור עינב
בריא, בריא, בריא. ירקות בגריל/דרור עינב

כבר מהמרכיבים של המנה אפשר להבין שהיא מאוד בריאה. ירקות שמתאימים לאנטי פסטי כמו בטטה, כרובית, גזר, סלק ועוד מכילים לא רק ויטמינים ומינרלים, אלא גם נוגדי חמצון חשובים כמו בטא-קרוטן. שמן הזית למעשה מסייע בספיגת החומרים בגוף ולכן מומלץ להשתמש בו ולא בשמנים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully