וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עטיית שתי מסיכות יכולה למנוע פי 2 מההדבקות

מחקר חדש של המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב מצא שעל מנת באמת להתגונן מהקורונה, מסיכה אחת לא באמת תעזור לכם. אז איך זה עובד?

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

אחרי שהבנו שהחיסונים לא ימנעו את התפשטות מגיפת הקורונה לחלוטין בזמן הקרוב, צריך לחשוב על עוד אמצעים עד שתימצא תרופה או עד שהנגיף יימחק מעל פני האדמה. חוקרים מממשלת ארה"ב שמחפשים עוד שיטות למניעת ההתפשטות של הקורונה, מצאו כי עטיית שתי מסיכות טובה יותר מאחת בהתמודדות נגד נגיף הקורונה.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דיווח אתמול על תוצאות ניסוי מעבדה שנערך באמצעות שני ראשים מלאכותיים שהונחו במרחק של 2 מטרים זה מזה ודרכם נבדק כמה חלקיקים של נגיף הקורונה שניתזו על ידי האחד, נשאפו על ידי השני.

החוקרים מצאו כי עטיית מסיכה אחת - כירורגית או בד - חסמה בסביבות 40 אחוזים מהחלקיקים המגיעים לכיוון הראש ששאף פנימה. כאשר נעטתה מסיכת בד על גבי מסיכה כירורגית, כ-80 אחוזים מהחלקיקים נחסמו. כאשר גם ראשי הנשיפה וגם השאיפה היו עם הגנה כפולה של שתי מסיכות, יותר מ-95 אחוזים מהחלקיקים נחסמו, אמר ד"ר ג'ון ברוקס, רופא מה-CDC.

"האתגר הראשון הוא לגרום לכמה שיותר אנשים לעטות מסיכות. ואז לעזור לאלו שכבר עוטים להפיק את התועלת הטובה ביותר מאותה מסיכה", אמר ברוקס.

למחקר היו מגבלות רבות: החוקרים השתמשו במותג אחד של מסיכה כירורגית ובמסיכת בד אחת, ולא ברור אם התוצאות יהיו זהות בכל מוצר. אבל הממצאים הללו מצטרפים לכמה מחקרים קודמים שהציעו ששתי מסכות טובות יותר מאחת. "זה עובד", אמר ברוקס.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן עוטה 2 מסיכות על פניו בדלאוור, 8 בינואר 2021. AP
הוא כבר מיישם את זה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/AP

ה- CDC גם עדכן את ההנחיות שלו לעטיית שתי מסכות. אם עושים זאת בצורה נכונה, מסיכת בד שנלבשה מעל מסיכה כירורגית יכולה להדק את הפערים סביב קצוות המסיכה שיכולים לתת לחלקיקי הנגיף אפשרות להיכנס, אמרו ב-CDC.

חלק מאמריקנים כבר התחילו להכפיל. מומחים מאמינים כי זה לפחות בחלקו מתוך דאגה מזנים חדשים של נגיף הקורונה שנמצא כי הם מתפשטים ביתר קלות מהנגיף המקורי שחולל את מגיפת הקורונה בארה"ב בשנה האחרונה.

עטיית מסיכות נפוצה כבר שנים במדינות מסוימות במהלך התפרצויות של מחלות נשימתיות, במיוחד בחלקים של אסיה, אך לא בארצות הברית שהייתה בין המדינות האחרונות שהמליצו לעטות מסיכות. רק לאחר שהתברר כי אנשים נגועים שאינם מראים תסמינים יכולים להפיץ את הנגיף, ה-CDC החל להמליץ לאנשים לעטות מסיכות בפומבי. ועדיין, אמריקנים רבים ממשיכים שלא לעטות אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully