וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כל מה שחשוב לדעת על שתלים דנטליים

ד"ר גואברה טארק, בשיתוף Zap doctors

8.2.2021 / 11:37

שוקלים לבצע השתלת שיניים? המדריך הבא יעזור לכם להבין כיצד מתבצע התהליך, למי זה מתאים ומדוע לא כדאי לבצע את הפרוצדורה ביום אחד?

בדיקה אצל רופא שיניים. ShutterStock
גם מי שסובל מאיבוד שיניים חלקי בלבד יכול ליהנות מתוצאות השיטה. טיפול שיניים/ShutterStock

אם לפני מספר שנים, אנשים שסבלו מאיבוד שיניים מלא נאלצו להסתפק בשיניים תותבות, היום בעזרת טכניקה חדשנית ניתן להחזיר את תפקוד השיניים באמצעות שתלים קבועים המושתלים בטכניקה חדשנית. יתרה מכך, גם מי שסובל מאיבוד שיניים חלקי בלבד יכול ליהנות מתוצאות השיטה.

נתחיל מכמה עובדות: שורש השיניים שלנו הוא למעשה זה המחבר אותן לעצם ומאפשר את יציבותן. שתלי השיניים מיועדים להחליף את השורש הטבעי שנפגע מסיבות כאלה ואחרות, והם מאפשרים לבצע מעליו את השתלת השיניים.

איך משתילים שורש מלאכותי?
ובכן, ראשית, המטופל מופנה לביצוע צילום CT שמאפשר לקבל נתונים מדויקים אודות חלל הפה ומידות מבנה השן. לאחר מכן, הרופא המטפל בוחר את סוג השתל שמתאים למטופל. בשלב הבא, תתבצע ההשתלה עצמה, באמצעות חיתוך החניכיים והחדרתו של השתל לעצם. לאחר מכן ממתינים כשלושה עד ארבעה חודשים כדי שהעצם במקום תחלים ואז יהיה ניתן "להלביש" על השתל את המבנה שעליו יושבת השן. בשלב הסופי מניחים כתר מעל השן. וזהו -התהליך יסתיים והמטופל יוכל ליהנות משיניים יציבות ויפות.

למי זה מיועד?
השיטה מיועדת עבור אנשים מעל גיל 18 הסובלים מאיבוד שיניים מלא או חלקי. כאשר התהליך מיועד לאנשים שרקמת העצם שלהם בחלל הפה חסרה, יידרש תהליך נוסף שיכלול השתלת עצם בסינוסים, המכונה "הרמת סינוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האם יש דבר כזה חיוך מושלם? רופא שיניים מסביר

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
השיטה מיועדת עבור אנשים מעל גיל 18 . צעירה בטיפול שיניים/ShutterStock

האם מומלץ לבצע השתלת שיניים ביום אחד?
בהחלט לא. אומנם לא נדיר להיתקל בפרסומים אודות האפשרות לעבור השתלת שיניים מלאה ביום אחד, אך למרות הפיתוי, למעשה מדובר בשיטה שאינה מומלצת כלל. הסיבה היא שחשוב לאפשר לעצם להחלים ורק אז לבצע את ההשתלה. אם לא מקפידים לבצע תהליך נכון, מדויק ומובנה, התוצאה עלולה להיות השתלת שיניים שתחזיק לזמן קצר בלבד. כדי להבין את העניין נסו לחשוב על בניית בניין - כדי שהוא יחזיק למשך שנים רבות, כדאי להשקיע היטב בבניית היסודות, נכון? כך בדיוק כשמדובר בהשתלת שיניים.

כמה זמן אורכת השתלת שיניים ממוצעת?
ההשתלה עצמה אורכת כחצי שעה. סה"כ התהליך כולו אורך כשישה חודשים.

השיניים שלנו חיוניות לא רק לשם האסתטיקה - הן מאפשרות לנו לאכול, לדבר ונוכחותן בפה חשובה ביותר. השתלת שיניים מיועדת עבור אנשים שסובלים מאיבוד שיניים חלקי או מלא, והיא מהווה פתרון נוח, אסתטי ושימושי. חשוב לדעת כי תהליך השתלה איכותי הוא כזה שלוקח לפחות מספר חודשים.

ד"ר גואברה טארק, הוא רופא שיניים המתמחה בשתלים וטיפולי אורתודנטיה

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

ד"ר גואברה טארק, בשיתוף Zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully