באיזו שעה של היום הכי מומלץ להתאמן? זה תלוי מה אתם מחפשים

    כולם כבר מודעים לכך שפעילות גופנית היא דבר חשוב מאוד לבריאות הפיזית והנפשית שלנו, אבל האם יש חשיבות לשעה שבה אנחנו עושים אותה. לפי מחקר חדש זה תלוי מי אתם וגם מה אתם רוצים להשיג מהאימון

    מערכת וואלה! בריאות
    מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה (צילום: אור גרמן)

    באיזה שעה של היום הכי כדאי לעשות פעילות גופנית היא שאלה ששואלים לא מעט ספורטאים מתחילים. אפשר להגיד כמעט בוודאות שרוב האנשים נוטים להאמין שאימון בוקר הוא הדרך הטובה ביותר להישאר בכושר, ולא מעט מחקרים מגבים אותם. מחקר חדש טוען אחרת.

    המחקר שנערך על ידי פרופסור פטריק שרייוואן מהפקולטה ללימודי תזונה ותנועה במרכז הרפואי של אוניברסיטת מאסטריכט בהולנד מצא שכאשר אתם מתאמנים, השעה בה אתם עושים זאת חשובה כמעט כמו הפעילות עצמה, וכי לאימון אחר הצהריים עשויים להיות יתרונות בריאותיים רבים יותר לאיזון הסוכר בדם מאשר אימון בוקר.

    עוד בוואלה!

    6 טעויות נפוצות שאנשים עושים באימון

    לכתבה המלאה

    המחקר, אמנם מצומצם בהיקפו, אך מצליח לאשר מחקרים קודמים המצביעים על כך שלאימון בשעות שונות של היום יש יתרונות שונים וכי לוח הזמנים של האימון שלכם צריך לקחת בחשבון את מה שאתם רוצים לקבל מהאימון שלכם.

    המחקר בחן את הבריאות המטבולית של גברים בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ומצא שתזמון הפעילות הגופנית שלהם יכול להיות המפתח למקסום היתרונות הבריאותיים שלה ולייצוב רמת הסוכר בדם.

    מחקרי עבר כבר הראו שבקרים הם הזמן הטוב ביותר להתאמן אם המטרה היא לישון טוב יותר, שיהיה יום רגוע יותר, להוריד את לחץ הדם או לרדת במשקל. מחקרים אחרים מצאו שפעילות גופנית אחר הצהריים עשויה להוביל לכוח וסיבולת טובים יותר ועשויה להיות טובה יותר עבור אנשים הנוטים לישון מאוחר. לאימונים בערב יש יתרונות משלהם - הם יכולים לעזור להקל על הלחץ, לעבד את היום שעבר ולהשיג שינה איכותית יותר.

    הכל תלוי במה שאתם רוצים להשיג מהאימון. אישה מביטה בשעון ספורט (צילום: ShutterStock)

    החוקרים בחנו את התפקיד של פעילות גופנית אצל גברים עם סיכון לסוכרת מסוג 2 ובסיכון. הם הביא נתונים מניסוי שביצעו קודם לכן, בו ביקשו מגברים לרכוב על אופניים נייחים שלוש פעמים בשבוע למשך 12 שבועות, והם התבקשו לרשום את זמני האימון.

    באמצעות נתונים אלה, החוקרים מצאו כי הגברים שהתעמלו מוקדם ביום, בין השעות 08:00-10:00, חוו פחות יתרונות בריאותיים מאלו שהשתמשו באופניים הנייחים בין השעות 18:15-00:00, למרות שעשו תרגילים די זהים. האנשים שהתעמלו אחר הצהריים חוו יותר ירידה בשומן, נהנו משליטה רבה יותר ברמת הסוכר בדם ורגישות טובה יותר לאינסולין בהשוואה לרוכבי הבוקר.

    "אני מאמין שביצוע פעילות גופנית עדיף על לא לעשות פעילות גופנית, ללא קשר לתזמון", אמר פרופסור שרייוואן. "עם זאת", הוסיף, "מחקר זה אכן מציע כי פעילות גופנית אחר הצהריים עשויה להועיל יותר". הוא הסביר כי פעילות גופנית בהמשך היום עשויה "לסייע בחילוף חומרים מהיר יותר של הארוחות האחרונות של אנשים", בין אם נערכו אחר הצהריים או בלילה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully