וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שלתינוקות יונקים יש מערכת חיסונית טובה יותר

מחקר מאנגליה בדק כמה עשרות נשים מניקות במשך שלוש שנים. במהלכו נמצא המנגנון שגורם למערכת החיסונית של תינוקות יונקים להיות חזקה יותר

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

מאז החלה מגיפת הקורונה, ושלב החיסונים בפרט, אנחנו שומעים הרבה על המערכת החיסונית - החוזקות שלה והחולשות. כעת, מחקר חדש מאנגליה מראה תובנה חדשה לגבי המנגנונים הביולוגיים של ההשפעות הבריאותיות החיוביות לטווח הארוך של הנקה במניעת הפרעות במערכת החיסון בשלב מאוחר יותר.

ידוע כי הנקה קשורה לתוצאות בריאותיות טובות יותר בגיל הינקות ובמהלך הבגרות, ומחקרים קודמים הראו כי תינוקות שקיבלו חלב אם נוטים פחות לפתח מחלות כמו אסתמה, השמנת יתר ומחלות אוטואימוניות בהמשך חייהם, בהשוואה לאלו שאכלו תחליפי חלב באופן בלעדי.

עם זאת, עד כה, המנגנונים החיסוניים האחראים להשפעות אלה לא הובנו היטב. במחקר חדש זה, חוקרים גילו לראשונה כי סוג ספציפי של תאי חיסון - הנקראים תאי T רגולטוריים - מתרחבים בשלושת השבועות הראשונים לחייהם אצל תינוקות יונקים ונמצאים כמעט פי שניים מאשר בתינוקות המוזנים בפורמולה. תאים אלה שולטים גם בתגובת החיסון של התינוק כנגד תאים המועברים באמצעות חלב אם ומסייעים בהפחתת דלקת.

יתר על כן, המחקר - הנתמך על ידי המרכז לחקר כירורגיה ומיקרוביולוגיה של המכון הלאומי לחקר הבריאות (NIHR SRMRC) - הראה כי חיידקים ספציפיים, הנקראים Veillonella ו-Gemella, התומכים בתפקודם של תאי T רגולטוריים, נמצאים בשפע יותר במעיים של תינוקות יונקים. החוקרים טוענים כי תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת Allergy, מדגישות את חשיבות ההנקה.

אישה מניקה ניובורן מיד לאחר הלידה. ShutterStock
משפר את המערכת החיסונית, גם לטווח הארוך. אימא מניקה/ShutterStock

העורכת הבכירה של המחקר, גרג'לי טולדי, חוקרת באוניברסיטת ברמינגהם ויועצת ניאונטולוגית בקרן NHS לנשים וילדים בקרן, אמרה כי "ההשפעה של סוג החלב שהתקבל על התפתחות התגובה החיסונית לא נחקרה בעבר בשבועות הראשונים של החיים. לפני המחקר שלנו לא הייתה ידועה החשיבות הבולטת והמעורבות המוקדמת של סוג תאים ספציפי זה בתינוקות יונקים".

החוקרים מקווים שהממצאים יגבירו את הרצון של אימהות בהנקה. "יתר על כן, אנו מקווים כי תוצאות אלו יתרמו למיטוב נוסחת תחליפי החלב כדי לנצל את המנגנונים החיסוניים הללו".

המחקר הוא שיאו של פרויקט מחקר ייחודי בן שלוש שנים המנתח נתונים של 38 אימהות בריאות ותינוקות בריאים שלהן. כמויות קטנות של דגימות דם וצואה נאספו בלידה בבית החולים לנשים בבירמינגהם ואז שוב במהלך ביקורי בית כשהתינוקות היו בני שלושה שבועות. 16 מתוך 38 התינוקות (42 אחוזים) ינקו באופן בלעדי למשך המחקר, בעוד שתשעה תינוקות קיבלו הזנה מעורבת, ו-13 תינוקות הוזנו באופן בלעדי בפורמולה. החוקרים מקווים כעת להמשיך ולחקור את המנגנון הביולוגי הזה אצל תינוקות שזה עתה נולדו וטרם פיתחו שפיתחו סיבוכים דלקתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully