וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר הזריק פטריות הזיה לגופו והן החלו לצמוח בדם שלו

הסיפור המטורף הזה מגיע מארה"ב, שם גבר בשנות ה-30 לחייו שסבל מדיכאון החליט, על דעת עצמו כמובן, להזריק לעצמו תה מפטריות הזיה. הסיום של הסיפור הזה טוב, אבל באמצע קרו הרבה דברים מוזרים וקשים במיוחד

אילוסטרציה. ShutterStock
הזריק לדם תה שהכין מפטריות הזיה. פטריות/ShutterStock

אנחנו מוכרחות לומר שזו אחת הכותרות הפסיכיות שנתקלנו בהן: אדם אושפז לאחר שהזריק לעצמו "תה" שהכין מפטריות הזיה והפטרייה החלה לצמוח בעורקיו.

בדוח מקרה שפורסם בכתב העת Journal of the Academy of Consultation-Liaison Psychiatry רופאים מתארים גבר בן 30, ששמו לא פורסם והוא כונה "מר X", שביצע טיפול תרופתי עצמי להתמכרות למשככי כאבים ודיכאון. הוא הובא למיון בית החולים על ידי משפחתו, שהייתה מודאגת ממצבו הנפשי.

המשפחה דיווחה כי לאחרונה הפסיק ליטול תרופות שנרשמו לו לטיפול בהפרעה דו-קוטבית ועקב כך החל להתנדנד בין מצבי נפש דיכאוניים למאניים. בתקופה זו החל לחקור באופן עצמאי את ההשפעות הטיפוליות של מיקרו-מינון של LSD ופסילוציבין, חומר פסיכואקטיבי המופק על ידי למעלה מ-200 מיני פטריות.

כבר הוכח במספר ניסויים כי לתרכובת הפסילוציבין יכולות להיות השפעות טיפוליות, כולל הקלה על דיכאון קשה, כמו גם חרדה ודאגה קיומית בחולים סופניים. עם זאת, התוצאות האלו הושגו בניסויים מבוקרים שבהם התרופה נלקחה דרך הפה. מר X השיג פטריות הזיה והכין את מה שכינה "תה פטריות" על ידי שפיכת מים רותחים על הפטרייה, המכילה את הפסילוציבין המסיס במים.

פטריות הזיה - אילוסטרציה. אי-פי, AP
לתרכובות של הפטריות יכולות להיות השפעות טיפוליות. פטריות הזיה/AP, אי-פי

שתיית תה פטריות היא שיטה בה משתמשים חלק מהנוטלים את התרופה. עם זאת, מר X נקט בצעד יוצא הדופן של הזרקת התה לוורידים. בעקבות ההזרקה הוא החל לפתח מספר בעיות. עד שגילתה אותו משפחתו כמה ימים לאחר מכן, הוא סבל מצהבת, בחילות, שלשולים, בלבול קיצוני והקיא דם. הוא החל לסבול מכשל איברים, כולל הכליות והריאות, והוא סבל מפגיעה חריפה בכבד. קצב הלב שלו היה מוגבר והוא נכנס לשוק ספטי ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

קרישים שנוצרו בדמו נדרשו לחקירה וטיפול. בחלק העגום ביותר אולי של מחקר המקרה, הצוות מתאר כיצד הם לקחו תרביות מדמו וגילו כי "מין הפטרייה שהזריק גדל כעת בדמו". התשובה לשאלה האם הפטרייה שגדלה בדמו אולי תרמה לבלבולו אינה ברורה, לאור המצבים האחרים שהתרחשו בגופו באותה תקופה.

"לא ברור אם זיהום פעיל תוך-וסקולרי בפטרייה פסיכו-אקטיבית עשוי לגרום לתופעות פסיכו-אקטיביות מתמשכות כפי שנראות עם בליעה של פטריה, מה שיכול לתרום עוד יותר לשינויים בתפיסה ובקוגניציה", כתב הצוות בדוח והוסיף כי המקרה מדגיש את הצורך לחנך את הציבור לסכנות השימוש בסמים בדרכים המנוגדות להתוויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully