וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה הכניס קיסם לפה ואז הדבר הנורא הזה קרה

גבר בן 67 שהגיע עם כאבים בישבן וברגל לא ציפה למה שהרופאים גילו. קיסם שבלע כנראה מתוך שינה גרם לכך שהוא נכנס לניתוח חירום לא פשוט

גבר עם קיסם. ShutterStock
יכול להיות מסוכן מאוד. גבר עם קיסם/ShutterStock

הנה מקרה מאוד לא שגרתי: ברוב המקרים כשאנחנו מדווחים על עצמים שונים שנמצאים בפי הטבעת, הם הוכנסו לשם על ידי החולה, המקרה הנוכחי הוא שונה לגמרי.

דוח מקרה שפורסם בכתב העת BMJ תיאר כיצד גבר בן 67 התלונן בפני רופאיו כי הוא חווה כאבים בישבן הימני ובירך מזה חודשיים. מלבד הכאב יוצא הדופן, לא היו לו תסמינים אחרים כמו דימום מפי הטבעת, הפרעה בתפקוד שלפוחית השתן או פי הטבעת, והוא היה ללא היסטוריה רפואית רלוונטית אחרת.

לאחר סריקת MRI, הצוות איבחן אותו כסובל מהיצרות בתעלת עמוד השדרה, בו החללים בעמוד השדרה מצטמצמים, מה שעלול להפעיל לחץ על העצבים ולגרום לכאבי גב תחתון או קהות בגפיים.

החולה קיבל תרופות נוגדות דלקת, עם תוכנית לטיפול בניתוח אם מצבו לא ישתפר תוך חודש. אבל מצבו רק החמיר במהלך החודש הבא, והוא שב לבית חולים לניתוח. שוב, המטופל נראה בריא למעט הכאב ואי הנוחות סביב ישבנו וירכו. הפעם, כאשר ביצעו בדיקת CT לקראת הניתוח, הם מצאו את האשם לכאבים: קיסם שהיה תקוע בחלחולת שלו.

ניתוח. אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
הגיע לניתוח חירום/ShutterStock, ShutterStock

"היה חשד לנקב בפי הטבעת בגלל גוף זר. לכן הניתוח המתוזמן בוטל והחולה הופנה למחלקה לכירורגיה גסטרואנטרולוגית בבית חולים אחר", נכתב בדוח. לרוע המזל, לפני שההתייעצות לניתוח התקיימה מצבו החמיר, והוא נאלץ להיכנס לניתוח קולוסטומיה וכריתת פי הטבעת, שם הוצא קיסם מפי הטבעת.

הקיסם היה רך מאוד בגלל הנוזל שספג והוא נשבר בקלות עם ההסרה. עם זאת, בזמן שהיה שם הוא חדר לדופן פי הטבעת וקצהו שננעץ ברקמה גרם לכאבים שנעלמו במהירות עם הסרתו.

"כשהחל ההסבר לפני הניתוח הופתעתי במידה ניכרת כשהרופא הסביר על קיסם", אמר האיש לרופאיו בדוח המקרה. "לאחר ששמעתי את ההסבר עד הסוף, לא הצלחתי להבין אותו מיד כי לא היה לי מושג איך קיסם נכנס לגופי". עם זאת, עד מהרה הרופאים מצאו הסבר וציינו כי "מראיון המשך עם המטופל עולה כי הוא נוהג לישון עם קיסם בפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully