וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה התחילה להתחסן לפני שבוע - זה מה שקורה שם היום

אזרחי בריטניה אולי נתפסים כשפן הניסוי של העולם במה שנוגע לחיסוני הקורונה, אבל יש מצב שהם אלה שיצחקו אחרונים. עם למעלה מ-130 אלף מתחסנים בשבוע אחד - הממלכה בדרך הנכונה, לא בלי מהמורות בדרך כמובן

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

בישראל החיסונים יחלו בשבוע הבא, אבל בבריטניה, שהייתה הראשונה לאשר את השימוש בחיסון של פייזר, יותר מ-130 אלף איש כבר חוסנו בשבוע הראשון (8-15 בדצמבר). גורמי הבריאות בממשלה מאוד מרוצים מההתקדמות, זאת בעיקר בשל גל שני של קורונה ששוטף את אירופה וגורם לקורבנות רבים. אתמול נמצאו למעלה מ-150 אלף בריטים חיוביים לנגיף הקורונה ולמעלה מ-600 מתו.

בשבועות הקרובים אמורות להיפתח עוד מאות מרפאות שיתנו את החיסונים לאזרחי הממלכה. הכל כדי לעמוד בתכנוני הממשלה שרוצה להציע לכל האזרחים מעל גיל 50 ומבוגרים צעירים יותר עם מחלות רקע (כ-25 מיליון איש) חיסון. למרות השאיפות הגדולות, יש עוד לא מעט אתגרים שעומדים בדרך, את חלקם בטח נפגוש גם בארץ.

מלבד כמויות צוותי הרפואה שהמבצע המורכב דורש, יממה לאחר התחלת החיסונים, דווח על שני מתחסנים שפיתחו תגובות אלרגיות קשות, מה שיכול להקשות על המאמץ ההסברתי בנוגע לבטיחות החיסונים. מנהל שירות הבריאות הלאומי בבריטניה, סטיבן פויז, הרגיע ואמר כי זה נפוץ עם חיסונים חדשים, וכי ההמלצה שניתנה לאנשים עם אלרגיות חריפות לא להתחסן, ניתנה כאמצעי זהירות.

ההערכה בבריטניה היא כי תוכנית החיסונים, כולל ייצור, רכישה ואספקת החיסונים, עשויה לעלות עד 12 מיליארד ליש"ט. שר הבריאות מאט הנקוק אמר כי "זו רק ההתחלה ואנחנו נרחיב בהתמדה את תוכנית החיסונים שלנו - ובסופו של דבר נעזור לכולם לחזור לחיים הרגילים".

מרגרט קינן בת ה-90 הראשונה בבריטניה שקיבלה את החיסון לנגיף הקורונה של חברת פייזר 8 בדצמבר 2020. רויטרס
מרגרט קינן בת ה-90, הראשונה להתחסן בבריטניה/רויטרס

דווקא הקבוצה הכי פגיעה לקורונה, אנשים מעל גיל 80 בבתי אבות, שהיו אמורים להתחסן ראשונים יחד עם צוותי הרפואה, יחלו לקבל את החיסון רק השבוע, מכיוון שהיה צורך לפתור בעיות לוגיסטיות בהעברת החיסון שדורש קירור רב לבתי האבות בצורה בטוחה.

ובתוך כל שמחת החיסונים, רק לפני יומיים הודיע שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, לארגון הבריאות העולמי כי נתגלה זן חדש של קורונה בדרום מזרח בריטניה. בהצהרה הוא אמר כי "בימים האחרונים, בזכות היכולות הגנומיות ברמה העולמית שיש לנו בבריטניה, זיהינו גרסה חדשה של נגיף הקורונה שעשויה להיות קשורה להתפשטות מהירה יותר בדרום מזרח בריטניה". הוא הוסיף כי חלה עלייה חדה מאוד - אקספוננציאלית - בנגיף ברחבי לונדון וערים אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully