וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי בבקשה חריגה: אל תחבקו אף אחד בחגים

למרות החיסונים המתקרבים, בכירים בארגון הזהירו מקרבה פיזית במהלך החגים. "זה דבר נורא לחשוב שארגון כמו ארגון הבריאות העולמי אומר לאנשים 'אל תחבקו אחד את השני', אבל זו המציאות האכזרית במקומות כמו ארצות הברית", הבהירו

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

לארגון הבריאות העולמי יש מסר מעט מבאס, אבל כזה שעשוי להציל חיים בתקופת החגים: אל תתחבקו. בכדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, ראש מדור החירום של ארגון הבריאות העולמי אמר כי השיעור "המזעזע" של מקרי COVID-19 ומקרי מוות, במיוחד בארה"ב, אומר שאנשים לא צריכים להתקרב יותר מדי ליקיריהם השנה, וזה לא משנה אם הם חוגגים את חנוכה או חג המולד.

"המגיפה בארה"ב מענישה ומתפשטת", אמר ד"ר מייקל ריאן. "מזעזע לראות אדם עד שניים מתים כל דקה בארה"ב - מדינה עם מערכת בריאות נהדרת וחזקה (ויכולות טכנולוגיות מדהימות)", אמר. נכון לעכשיו, ארה"ב מהווה שליש מכל המקרים ב-COVID-19 בעולם, הוסיף ריאן. על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, המדינה רשמה עד היום יותר מ -280,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה.

ריאן הגיב במהלך מסיבת עיתונאים לשאלה האם חיבוקים יכולים להיחשב כ"קשר קרוב" - קשר שסוכנות הבריאות של האו"ם סימנה אותו כדרך העברה מאוד מסוכנת של נגיף הקורונה. מריה ואן רקהוב, המובילה הטכנית של הקורונה בארגון הבריאות העולמי, אמרה כי רוב ההעברות מתרחשות בקרב אנשים שנוטים לבלות זמן רב יחד באכילה משותפת בחללים סגורים, במקומות עבודה או בבתים.

"זה דבר נורא לחשוב שארגון כמו ארגון הבריאות העולמי אומר לאנשים 'אל תחבקו אחד את השני'. זה נורא וזו המציאות האכזרית במקומות כמו ארצות הברית כרגע", אמר ריאן.

אם ובתה מתחבקות מחוץ לבית החולים. צילום מסך פייסבוק, צילום מסך
ככה מתחבקים היום. אם ובתה מתחבקות מחוץ לבית חולים בארה"ב/צילום מסך, צילום מסך פייסבוק

ארגון הבריאות העולמי גם מבהיר כי על אף שחיסוני פייזר ומודרנה כבר בדרך למחוסנים ברחבי העולם, החיסונים האלה יסייעו בתחילה רק בהאטת המגיפה ולא יסיימו אותה בצורה מהירה ואוטומטית. הסיבות לכך הן חוסר במלאי של חיסונים והעובדה שיש מרווח של שלושה שבועות בין קבלת החיסון הראשון לשני, כך שיקח זמן לייצר חסינות אמיתית.

בארגון גם הדגישו כי החיסונים שפותחו הם בטוחים ויעילים לשימוש, ולמרות החששות הלגיטימיים של האנשים לקבל חיסון ל-COVID-19 שפותח תוך פחות משנה, הם צריכים לסמוך על המדע וללכת להתחסן בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully