וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחה: אולטרסאונד חשף תולעים מתפתלות בבטנו של גבר צעיר

התמונות הלא אסתטיות מגיעות מהודו, שם צעיר בן 21 הגיע לבית החולים כשהוא מתלונן על כאבי בטן ושלשולים. כשבדקו את הבטן שלו הם שמו לב לתנועה חשודה שהתבררה כתולעים טפיליות

מערכת וואלה!

אולטרסאונד שנעשה בבטנו של גבר חשף כמה אורחים מאוד לא קרואים שהתנחלו לו בגוף - תולעים טפיליות מתפתלות. על פי הדיווח בכתב העת The New England Journal of Medicine, הגבר בן ה-20, המתגורר בניו דלהי, פנה לחדר המיון לאחר שחווה כאבי בטן, שלשולים והקאות במשך יממה.

בדיקות הראו כי לגבר היו רמות גבוהות של תאי דם לבנים, מה שיכול להעיד על זיהום. היו לו גם רמות גבוהות של המוגלובין, חלבון בדם הנושא חמצן. תוצאה אחרונה זו יכולה להצביע על מספר מצבים, מהתייבשות ועד סרטן הדם.

רופאים ביצעו אולטרסאונד של הווריד הנבוב התחתון, וריד גדול ליד הבטן, כדי לבדוק את רמות הנוזל בכלי הדם שלו. אולם במהלך התהליך הזה הם הבחינו במבנה "צינורי שזז בתנועת סלסול" בתוך קיבתו, כתבו המחברים. לאחר מכן ביקשו הרופאים מהאיש דגימת צואה, אותה בדקו. הם גילו כי הצואה שלו מכילה ביצים מהתולעת העגולה Ascaris lumbricoides, סוג של טפיל מעיים.

תולעים טפיליות. NEJM אתר רשמי, אתר רשמי
תולעים טפיליות/אתר רשמי, NEJM אתר רשמי

A. lumbricoides היא אחת התולעים הטפיליות האנושיות הנפוצות בעולם. על פי הערכות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בין 800 מיליון ל-1.2 מיליארד בני אדם יש A. lumbricoides במעיים. תולעים אלה יכולות להגיע עד לאורך 35 ס"מ. למרות שהן נחשבות נדירות יחסית בארצות הברית, התולעת נמצאת לרוב באזורים טרופיים וסובטרופיים עם מערכות תברואה לקויות וחוסר גישה לאספקת היגיינה, ממש כמו הודו, אומר ה-CDC.

אנשים נדבקים בתולעים כאשר הם בולעים ביצים של הטפיל, וזה יכול לקרות הם אוכלים פירות או ירקות שגדלו באדמה מזוהמת, על פי ה-CDC. אדמה יכולה להיות מזוהמת אם צואת אדם משמשת כדשן או אם אנשים נגועים עושים את צרכיהם בחוץ. אנשים יכולים להידבק גם אם הידיים שלהם מזוהמות באדמה הזו והם לא שוטפים את הידיים.

ניתן לטפל במחלה באמצעות תרופות אנטי-פרזיטיות ואנטי ויראליות. במקרה זה, האיש קיבל תרופה בשם אלבנדזול, והוא שוחרר מבית החולים לאחר יום אחד. בביקור המשך שבועיים לאחר מכן, האיש אמר שהוא מרגיש טוב והתולעים נעלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully