וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירק הזה שוב בכותרות ויש לכך סיבה טובה

לרוב, זה או שאנשים שונאים חריף או שאוהבים. במחקר הזה יש בשורה טובה ומשמחת לאוהבי הפלפל החריף. מטא-אנליזה רחבה מצאה, שוב, שהירק החריף תורם לבריאות שלכם בצורה מעוררת השראה

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

זו אומנם לא הפעם הראשונה שחוקרים מוצאים יתרונות בריאים לפלפל הצ'ילי החריף, אבל הפעם מדובר במחקר גדול מאוד. עורכי המחקר שיוצג בשבוע הבא במפגש המדעי של איגוד הלב האמריקני מצאו כי אנשים שאוכלים פלפלי צ'ילי עשויים למות פחות ממחלות לב או סרטן ועשויים לחיות זמן רב יותר מאלה שאינם אוכלים אותם,

מחקרים קודמים מצאו כי לפלפלי צ'ילי יכולות להיות השפעות אנטי דלקתיות, נוגדות חמצון ואנטי סרטניות, כל זאת עקב נוכחות קפסאיצין, התרכובת הכימית העיקרית בפלפלי הצ'ילי המעניקה להם את חריפותם. במחקר הספציפי הזה נערכה מטא-אנליזה של 4,729 מחקרים מחמישה מאגרי מידע מובילים בתחום הבריאות, מה שהוביל למסקנות מעניינות.

בסך הכל, המחקר ניתח רשומות בריאותיות ותזונתיות של יותר מ -570,000 אנשים בארה"ב, איטליה, סין ואיראן, והשווה בין אוכלי צ'ילי לאלה שאוכלים רק לעתים נדירות או אף פעם את הירק החריף. הניתוח מצא כי אנשים שאכלו פלפלי צ'ילי היו בסיכון נמוך ב-26 אחוזים למות ממחלות לב, 23 אחוזים פחות בסיכון למוות מסרטן ו-25 אחוזים פחות בסיכון למות מכל סיבה שהיא.

ד"ר בו שו, קרדיולוג במכון הלב, כלי הדם והחזה של קליבלנד קליניק באוהיו, והעורך הראשי של המחקר אמר ל- Yahoo Life כי מומחים סבורים שהמרכיב החריף בפלפלי צ'ילי ממלא תפקיד. "זה כנראה קשור לקפסאיצין", הסביר. אבל, הוא ציין כי המחקר שלו לא חיפש את הסיבה מאחורי זה - הוא פשוט ניסה למצוא קשר.

פלפל צ'ילי עם ליים ושום. ShutterStock
לא לרוץ ולהוסיף לכל דבר פלפל חריף. פלפל צ'ילי, לימונים ושום/ShutterStock

שו אומר שרצה מלכתחילה לנתח את הקשר בין פלפלי צ'ילי לבריאות משום שהוא מתעניין בתפקיד שממלאת התזונה בבריאות הלב. "הדיאטה הים תיכונית ידועה כמועילה לבריאות הלב וכלי הדם והתעניינתי לראות אם מרכיבי מזון מסוימים יהיו מועילים", הוא אומר. "אני אוכל פלפל צ'ילי הרבה זמן, אז רציתי לבדוק את זה גם".

אבל רגע לפני שאתם רצים לקנות את כל פלפלי הצ'ילי שתוכלו למצוא, חשוב להבהיר: אמנם יש קשר בין אכילת פלפלי צ'ילי לבין סיכון נמוך יותר למחלות לב ולסרטן, אך לא הוכח שאכילת מאכלים חריפים מפחיתה את הסיכון. כלומר, ייתכן שמשהו אחר לגמרי יכול להיות מאחורי הסיכון המופחת.

תזונה משחקת תפקיד חשוב

אזהרה נוספת שיש לזכור היא שכמות וסוג פלפל הצ'ילי שנצרכו על ידי אנשים במחקר היו שונים, מה שמקשה על החוקרים לומר בדיוק כמה, באיזו תדירות ואיזה סוג של פלפלים חריפים תצטרכו לצרוך כדי להפיק את היתרונות. בשלב זה, לא ברור אם זה באמת הפלפלים או שמא מדובר באפקט תזונתי כולל. עם זאת, לפלפל חריף יש כמה יתרונת ידועים, ביניהם יצירה של תחושת שובע והגברת חילוף החומרים.

אם אתם לא מחובבי החריף, שו מבהיר שאין סיבה להכריח את עצמכם לאכול אותם, שכן הנתונים עדיין לא חזקים מספיק. "אם אתם כבר אוכלים פלפלי צ'ילי ואתם אוהבים אותם, ממצאי המחקר רק יעודדו אתכם", הוא אומר. "אנחנו לא מרחיקים לכת עד כדי לתת המלצה לאכול אותם, אבל אני חושב שזה לכל הפחות אולי נותן תמריצים או עידוד לאנשים לנסות או להוסיף פלפל צ'ילי לתפריט. זה רק מראה שלתזונה יש תפקיד גדול בבריאות באופן כללי", הוא מוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • פלפל
  • צ'ילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully