וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: בלרינה חולת אלצהיימר נזכרת ורוקדת את "אגם הברבורים"

9.11.2020 / 18:03

ארגון צדקה המשתמש במוזיקה כדי לשפר את מצב הרוח והזיכרון של חולי דמנציה שיתף תיעוד מרגש של מי שהייתה פרימה בלרינה בבלט של ניו יורק בשנות ה-60 שומעת מוזיקה שרקדה בעבר - והתגובה שלה תגרום לכם לדמוע

מחתת אלצהיימר יכולה להתחיל אפילו עשרות שנים לפני הופעת התסמינים/מערכת סיםור בדקה

סרטון מרגש של בלרינה לשעבר עם דמנציה (אלצהיימר) שזוכרת את הכוריאוגרפיה שרקדה לפני עשרות שנים הפך לוויראלי לאחר ששותף על ידי עמותה להעלאת המודעות לאלצהיימר.

בסרטון נראית מרתה סי גונזלס, שמתה בשנת 2019, מקשיבה לאגם הברבורים של צ'ייקובסקי - אותו רקדה בצעירותה, כשהייתה פרימה בלרינה בבלט של ניו יורק בשנות השישים. התיעוד המרגש פורסם השבע על ידי Asociacion Musica para Despertar, ארגון צדקה ספרדי המשתמש במוזיקה ממהלך חייהם של חולי דמנציה כדי לשפר את מצב הרוח והזיכרון שלהם, בין היתר.

צפו בתיעוד המרגש

בסרטון נראית גונזלס מאזינה למוזיקה דרך זוג אוזניות ובמהרה מתחיל לשחזר את הכוריאוגרפיה שרקדה לפני עשרות שנים. לאחר שהיא מסיימת את הופעתה, היא נענית במחיאות כפיים על ידי הנוכחים בבית הטיפול בוולנסיה. לאחר מכן היא אמרה לעובדת במקום שהיא "מאוד מתרגשת".

אפילו השחקן אנטוניו בנדרס שיתף את הקליפ בפייסבוק וכתב כי הוא מקווה שהסרטון ישמש "הכרה ראויה בה, באמנות שלה ובתשוקה שלה". בעמותה סיכמו את הדברים כשכתבו: "הכוח של המוזיקה הוא לא מדיד. מי יתן והיא תנוח בשלום על משכבה".

עוד בוואלה!

האם חיסון לשפעת מוריד את הסיכון לחלות באלצהיימר?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully