וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הילדים החולים בקורונה בארה"ב זינק ומומחים מודאגים

עם העליה בתחלואה ברחבי העולם, עולה בהתאמה גם העליה במספר הילדים שנדבקים בקורונה. עד כמה אנחנו צריכים להיות מודאגים מזה, ומה המצב בישראל?

בווידאו: גמזו במפקדת אלון מעריך שיש פי 10 חולים מכפי שיודעים/צילום: לע"מ

ספירת מקרי הנדבקים בקורונה שעולה בצורה חדה ברחבי ארה"ב משפיעה על ילדים "ברמות חסרות תקדים", כך על פי מספרים חדשים שפורסמו השבוע על ידי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (AAP) ואיגוד בתי החולים לילדים, שעוקבים אחר נתונים שמתקבלים על ידי מחלקות הבריאות במדינה.

על פי הדוח, בשבוע האחרון של אוקטובר היו 61,000 מקרים חדשים בקרב ילדים, "נתון גבוה יותר מכל שבוע קודם במהלך המגיפה", נכתב בהודעת AAP. מאז תחילת המגיפה ועד ל-29 באוקטובר, יותר מ- 853,000 ילדים נבדקו חיוביים ל-covid-19, כך נמסר, כולל כמעט 200,000 מקרים חדשים במהלך חודש אוקטובר. "זו תזכורת חד משמעית להשפעה שיש למגפה הזו על כולם - כולל על ילדים ומתבגרים," אמרה נשיאת AAP ד"ר סאלי גוזה בהצהרה.

גם בישראל שיעורי ההדבקות אצל ילדים עולים, ובגילאי 0-9 מדובר על עשרה אחוזים מכלל המקרים ובגילאי 10-19 האחוזים עולים כבר ללמעלה מ-20 מכלל ההדבקה הארצית. לפני כשבועיים הוצג דוח בקבינט הקורונה שהראה כי שיעור התחלואה בקורונה בקרב ילדים גבוה יותר משיעור התחלואה בקרב מבוגרים.

"הנגיף הזה מדבק מאוד, וכפי שאנו רואים עליה בקהילות רבות, סביר יותר שילדים יידבקו גם הם", אמרה גוזה. עם זאת, ככל הנראה מדובר על הערכת חסר, אמר ה-AAP, זאת מכיוון שסימפטומים אצל ילדים הם קלים לעיתים קרובות ויכולים להיראות כמו הצטננות או שפעת, וכן הם אינם נבדקים ולא מאותרים.

תסמינים אצל ילדים

תסמינים אופייניים של Covid-19 בקרב ילדים ומבוגרים כוללים חום, שיעול יבש, קשיי נשימה, כאבי ראש, בעיות עיכול, כאבי גוף ועייפות, נזלת, כאב גרון והתעטשות. תסמינים חריגים יכולים לכלול אובדן פתאומי של טעם וריח ודלקת בלחמית, מצב מדבק מאוד.

ילדה בקליפורניה עוטה משקף מגן ומסיכה ומקבל חיסון לשפעת. AP
ילדים חולים יותר. ילדה בקליפורניה עם מסיכה/AP

עם זאת, מחקר מוקדם העלה כי ילדים עשויים שלא להציג חום, שיעול או קוצר נשימה בתדירות גבוהה כמו מבוגרים. חום ושיעול נמצאו בקרב כ-55 אחוזים מהילדים במחקר אחד, לעומת 75 אחוזים מהמבוגרים, על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן. קוצר נשימה נמצא רק אצל 13 אחוזים מהילדים, לעומת 43 אחוזים מהמבוגרים. כאבי גרון, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות ושלשולים דווחו פחות בקרב ילדים.

החדשות הטובות הן שמקרים של מחלה קשה נדירים בקרב ילדים, ודיווחים על מחלה קשה, לרוב נצפו אצל תינוקות בני פחות משנה. כאשר אכן היה צורך לאשפז ילדים, מצא ה-CDC כי אחד מכל שלושה ילדים היה זקוק לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ - אותו שיעור כמו אצל מבוגרים.

השפעות לטווח ארוך לא ידועות

על פי דיווח של ה-CDC בתחילת אוקטובר, מתבגרים בגילאי 12 עד 17 היו בסיכון כפול להדבק בקורונה מאשר ילדים בגילאי 5 עד 11. מקרים חמורים יותר של Covid-19 נמצאו ככל הנראה אצל ילדים עם מחלות רקע, כמו מחלת ריאות כרונית, אסתמה, השמנה, בעיות במערכת החיסון ועוד.

קיים צורך "דחוף" במחקרים ונתונים נוספים על האופן בו הנגיף עשוי להשפיע על בריאותם של ילדים, פיזית, רגשית ונפשית, אמרו ב-AAP. "לא רק שילדים מרגישים את ההשפעות הישירות של הנגיף וחולים, אלא המגיפה שינתה את חייהם בשלבים קריטיים של התפתחות וחינוך", אמרה גוזה.

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר\ פלאש 90, פלאש 90
תלמידי תיכון ביהוד/פלאש 90, יוסי זליגר\ פלאש 90

טמפרטורות נמוכות יותר מביאות אנשים רבים לשהות יותר זמן בבית ובמקומות סגורים, שם הנגיף יכול להתפשט ביתר קלות. בנוסף, נסיעות לחופשות עשויות לסכן ילדים ומבוגרים בסיכון רב יותר במהלך התכנסויות המשפחתית.

בהתחשב במספר הגובר של המקרים ובאשפוזים ברחבי הארץ בשלב זה, AAP קוראת למשפחות לנקוט באמצעי זהירות גדולים יותר ולשקול לבטל כל תכנית חג ההודיה או תכנית חג אחרת. "אנו יכולים לעזור בהגנה על כולם בקהילה על ידי שמירה על מרחק פיזי, עטיית מסכות, ומילוי ההנחיות של מומחי בריאות הציבור", אמרה גוזה. "אנו נכנסים לגל מוגבר של הדבקות ברחבי הארץ. אנו ממליצים להימנע ממפגשים של חופשות משפחתיות במידת האפשר, במיוחד אם ישנם אנשים בסיכון גבוה במשק הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully