וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה הדהימה את תלמידיה עם סרטון שמציג: כך נולדים תינוקות

2.11.2020 / 0:01

ברוק ברנאל המחישה לתלמידים שלה את תהליך הלידה בעזרת כדור פינג פונג שדימה עובר ובלון שדימה את הרחם. הסרטון הזה צבר כמעט 5 מיליון צפיות: "ההדגמה הזו נותנת כלים לתלמידים שלי. אפילו לבעלי לא היה מושג איך תינוק נולד בלידה הראשונה"

מורה מדגימה את תהליך הלידה בעזרת בלון וכדור פינג פונג/@brookeebernal

ברוק ברנאל היא מורה בתיכון למדעי צרכנות ומשפחה בארבע השנים האחרונות. בכל שנה, במהלך החלק האחרון של יחידת הלימוד, התלמידים של ברוק מקבלים שיעור והדגמות של כל מה שקורה במהלך הלידה.

כדי להמחיש לתלמידים שלה מה בדיוק קורה במהלך הלידה, ברוק משתמשת בבלון וכדור פינג פונג. השנה, בגלל הלמידה מרחוק היא צילמה את ההדגמה וגם העלתה אותה לטיק טוק - שם הסרטון צבר כמעט 5 מיליון צפיות. בווידאו, כדור הפינג פונג מסמל את התינוק והבלון את הרחם וצוואר הרחם של האישה.

מורה מדגימה את תהליך הלידה. @brookeebernal, צילום מסך
המחשה די יצירתית.. ברוק עם הבלון והכדור/צילום מסך, @brookeebernal

היא הסבירה לתלמידים שלה: "אחרי שאתה מכניס את הכדור (התינוק) לבלון (הרחם), אתה מנפח את הבלון ומזיז את התינוק לעבר תעלת הלידה. במהלך ההתכווצות אנחנו רואים את התינוק נע לעבר צוואר הרחם, שמתרחב מספיק עד כדי כך שהתינוק יכול לצאת החוצה.

"בדרך כלל ההדגמה הזו לא מטרידה את התלמידים שלי", ברוק סיפרה, "הם רק מופתעים מכך שכדור פינג פונג יכול להתאים לחור של הבלון ושהבלון יכול להימתח ככה בלי להתפוצץ. זו המחשה טובה בשבילם".

ברוק, שנושאת כעת ברחמה את ילדה השלישי, טוענת שזה חשוב לכל התלמידים שלה ללמוד על תהליך הלידה משום שזה חלק טבעי מהחיים. "לבעלי לא היה מושג איך תינוק נולד כשהייתי בהיריון עם הילד הראשון, אז אם אני יכולה לספק את המידע הבסיסי הזה לתלמידים שלי עכשיו, אני למעשה מספקת להם כלים להבין ולהרגיש נוחות וביטחון כשהם יגיעו לשלב הזה".

הסרטון הוויראלי שעלה לטיק טוק

נחמד אה? רק לא ממש מדוייק

תרשו לנו להיות קטנוניים לרגע ולומר שיש בעיה קטנה עם ההדגמה הזו - והיא שתעלת הלידה היא למעשה לא מעל צוואר הרחם כמו שמוצג בסרטון של ברנאל. צוואר הרחם נמצא ממש מחוץ לרחם ותעלת הלידה היא הנרתיק שמתחתיו. אז בלידה אמיתית, מה שרואים שקורה בסרטון עם צוואר הרחם היה קורה לפני שהתינוק עובר את תעלת הלידה (וזה, למעשה, מה שמאפשר לתינוק לעשות זאת).

הסרטון הבא מ-2017, שאולי שימש לה השראה (למרות שברנאל אמרה לבאזפיד שהיא ראתה את הרעיון בקבוצת מורים בפייסבוק ולא הייתה בטוחה מה המקור שלו) ממחיש את זה בצורה קצת יותר ברורה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully